دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

روش استفاده از سازه پارچه ای

how-to-use-fabric-structures

روش استفاده از سازه پارچه ای با بهره گیری از مدل سازی فیزیکی تحت ایجاد الگوهای مختلفی حین برش می باشد. طرح های متنوعی از سازه های پارچه ای وجود دارند که در این مطلب قرار است به آن ها بپردازیم.  همان طور که می دانید سازه پارچه ای به ساختی گفته می شود که یک پوشش غشایی( پارچه) بر روی یک ستون یا تکیه گاه سوار شده است و خاصیت پوشانندگی و به طور کلی مسقف کردن مساحتی دارد. 

 تاریخچه سازه پارچه ای

 سازه های پارچه ای در گذشته نیز وجود داشتند، عشایر، سرخ پوستان و قبایل عرب از سازه های کششی استفاده می کردند. این سازه ها که ریشه در کهن و سنت دارند امروزه به شکل های دیگری نیز استفاده می شوند. به عنوان مثال، یکی از روش های اسفاده از سازه پارچه ای استفاده در سیرک ها است.

پس از آن سازه های پارچه ای را می توان در سالن های آمفی تئاتر، سایبان ها، صندلی های گهواره ای، سالن های ورزشی، پارک ها، استخرهای روباز، شهربازی ها، باغ، تراس، ورودی ها، روف گاردن، کافه رستوران، پارکینگ و ... شاهد بود.

لازم به ذکر است که از سازه پارچه ای برزنت می توان به عنوان ثابت یا موقت نیز استفاده کرد.

مزایای بیشمار سازه پارچه ای

سازه های پارچه ای دارای مزایای بیشماری نیز هستند. در واقع می توان گفت که سازه های پارچه ای به دلیل آن که حکم مسقف کردن بنایی را دارند از مصالح کمتری استفاده می شود. از طرفی دیگر نیز این سازه ها نور طبیعی را عبور می دهند، همین امر موجب می شود تا نیاز به ابزار تامین نور طبیعی و روشنایی نباشد.

از دیگر مزایای سازه کششی ها سرعت نصب و طراحی فوق العاده است. به طوری که سقف پارچه ای از پیش ساخته شده نیز موجود است.

حمل و جا به جایی سازه های پارچه ای بسیار راحت است زیرا حسن این سازه ها وزن سبک شان است. علاوه براین، موجب می شود تا هزینه حمل نیز کمتر باشد. سازه های پارچه ای عایق حرارتی نیز هستند و محیط را در فصل زمستان، گرم و در فصل تابستان فضا را خنک نگه می دارد.

پیشنهاد برای مطالعه:

قابلیت های متفاوت سازه پارچه ای

رایج ترین مدل های سازه های پارچه ای

 روش استفاده از سازه پارچه ای با توجه به مساحت و محلی که مدنظرتان است متفاوت خواهد بود. سازه های کششی طرح های متداولی دارند که می توان آن ها را به اشکال هندسی هم تبدیل کرد. رایج ترین مدل های سازه های پارچه ای عبارتند از:

  • هذلولی سهمی طرحی است که بین دو نقطه از بالا و پایین ایجاد می شود
  • حلقه ای مضاعف که تشکیل شده از یک حلقه بیرونی بزرگ و درونی کوچک تر است
  • کله قندی که این مدل همانند یک کلاهک قیفی بر روی ستون سوار شده است
  • کوهان دار گرد
  • مخروطی
  • خیمه ای
  • قاب دار

طراحی و روش استفاده از سازه پارچه ای در هر اندازه که باشد از سه بخش ستون، کابل یا سیم تشکیل می شود. ستون هایی که برای سازه پارچه ای به کار برده می شوند معمولا از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم است.

مطلب زیر را از دست ندهید:

بهترین تولید کننده سازه پارچه ای

جنس به کار رفته در پارچه سازه کششی

پارچه های به کار رفته در سازه کششی نیز دارای اهمیت هستند و معمولا از جنس پی وی سی، پارچه پی وی سی با روکش پلی استر، پارچه HDPE، برزنت و پارچه های مقاوم به اشعه ماورا بنفش و آتش سوزی می باشند.

مراحل نصب سازه پارچه ای

مراحل اجرا سازی سازه پارچه ای نیاز به متخصص این کار دارد. فروشگاه دنیای چادر یکی از مراکزی است که در زمینه فروش، طراحی و دوخت سازه های پارچه ای فعالیت دارد. شما می توانید سازه پارچه ای مدنظر خود را با توجه مساحت و محل موردنظر سفارش داده و در نهایت مراحل اجرایی شدن را شاهد باشید.

سازه پارچه ای می تواند هم سخت باشد و هم نرم. روش استفاده از سازه پارچه ای سخت بدین گونه است که بخش های متحرک آن توسط جرثقیل به خصوص ریل تکان داده می شود. همچنین برای سازه پارچه ای نرم نیز بدین گونه است که اغلب نیاز به یک کابل است تا سقف سازه را حرکت دهد.

فرآیند طراحی سازه های پارچه ای

  • برای ساخت یک سازه پارچه ای ابتدا لازم است تا فرم آن طراحی شود که این امر نیز نیازمند مهندسی و معماری می باشد. در حقیقت برای طراحی این سازه ها ترکیب هنرهای فوق یک ابزار اساسی است.
  • در مرحله بعد لازم است تکیه گاه سازه طراحی شود، زیرا همان طور که می دانید وظیفه ی انتقال بار سازه پارچه ای بر روی زمین را دارند.
  •  موثر دیگری که لازمه ساخت سازه پارچه ای است انتخاب مصالح می باشد. همان طور که اشاره کردیم یکی از روش استفاده از سازه پارچه ای، استفاده در محیط های باز با هر شرایط اقلیمی است. پس برای کاربردی کردن اجرا به مصالح نیز دقت کنید.
  • طراحی لبه ها و مرزها نیز دارای اهمیت است و باید کاملا مقاوم سازی شوند.

برای سفارش سازه پارچه ای چه باید کرد؟

سازه های پارچه ای دوست دار محیط زیست هستند و به آن ها معماری سبز گفته می شود. این سازه ها زیبایی ویژه ای را به محیط می دهند و جذابیت خاصی به فضا می بخشند. همین امر موجب شده است تا بیشتر افراد از این نوع معماری استفاده کنند و خواهان آن شوند. این نوع سازه که قابلیت تزئین در محیط های مختلف را نیز دارد طرفداران خود را پیدا کرده است.

فروشگاه دنیای چادر یکی از مراکزی است که در این حرفه فعالیت می کند و مدل های مختلف سازه پارچه ای را طراحی و به مرحله اجرا می رساند. پارچه ها یا غشای روکشی که در این سازه به کار برده می شود همگی با کیفیت بالا در فروشگاه دنیای چادر به فروش می رسد.

در صورتی که برای مسقف کردن و پوشاندن محیط باز مد نظر خود نیاز به سازه پارچه ای دارید می توانید به این فروشگاه مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید. در نهایت پس از مراحل طراحی و آماده سازی، متخصصین ماهر این فروشگاه به موقعیت شما آمده و سازه را نصب و اجرا می کنند.

آیا پارچه ترانزیتی امکان بازیافت دارد؟
پارچه کانتینری ماشین های صنعتی

مطالب مرتبط

 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
جمعه, 31 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat