دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

عمر مفید سایبان پارچه ای چقدر است؟

what-is-the-useful-life-of-a-fabric-canopy

  این مساله که عمر مفید سایبان پارچه ای چقدر است؟ بستگی مستقیم به نوع پارچه به کار رفته در آن سایبان پارچه ای دارد. طیف وسیعی از پارچه های مخصوص سازه های چادری عمر مفید بین 5 تا 50 ساله دارند و سازه های مدرن پارچه ای عمری بیش از 25 سال دارند. در حال حاضر نیز سایبان های پارچه ای وجود دارند که در حدود 40 سال پیش ساخته شده اند و هنوز پابرجا و مستحکم قابل استفاده هستند.

 عمر مفید سایبان پارچه ای از جنس پی وی سی

  پارچه هایی که از جنس پی وی سی که رایج ترین نوع پارچه های به کار رفته در سازه های چادری می باشند و کاملاً ضد آب و ضد آتش هستند، عمر مفیدی بالغ بر 25-20 سال دارند. بعد از گذشت حدود 20 سال پارچه های پی وی سی انعطاف خود را از دست داده و تبدیل به یک پوشش شکننده می شوند.

این نوع پارچه در اقلیم های خشک که باران سالیانه کمتری دارند، جهت حفظ زیبایی و نمای ظاهری خود نیاز به شست و شوی سالانه دارد و این شست و شوی سالیانه به افزایش عمر مفید سایبان پارچه ای از جنس پی وی سی کمک می کند.

 عمر مفید سایبان پارچه ای از جنس فایبرگلاس

عمر مفید سایبان پارچه ای ساخته شده از فایبر گلاس پوشیده شده با PTFE نیز در حدود 40-30 سال است که توانایی عبور صد درصد نور خورشید را از خود دارد و سایبان پارچه ایی با فضاهای بسیار روشن را در زیر خود ایجاد می کند.

در صورتی که در استان های جنوبی کشور با تابش بسیار شدید خورشید زندگی می کنید و یا در استان های شمالی کشور که رطوبت هوا بالااست و قصد ساخت یک آلاچیق پارچه ای با عمر مفید بیشتر از ۱۰ سال را دارید پیشنهاد می گردد که از پارچه های PTFE استفاده کنید.

در ضمن اگر در پروژه ای به دلیل بزرگی طرح امکان شست وشوی سالیانه سازه در دسترس نباشد این جنس از پارچه می تواند انتخاب مناسبی باشد.

عوامل تاثیر گذار در عمر مفید سایبان پارچه ای

 بعد از موضوع بسیار مهم کیفیت پارچه به کار رفته در سازه های چادری عوامل متعدد دیگری بر طول عمر سایبان پارچه ای کششی دخیل می‌باشند که از جمله مهم ترین آن ها می توان موارد ذیل را نام برد:

  • کیفیت جوش سایبان پارچه ای
  • کیفیت مجری و دوزنده پارچه
  • کیفیت جوش اجزاء فولادی سازه در شرایط بحرانی
  • پوشش گالوانیزه اجزاء فولادی سازه
  • طراحی صحیح اولیه سازه فلزی پشتیبان سایبان پارچه ای کششی

جهت آب بندی دقیق و کامل یک سایبان پارچه ای پیشنهاد می شود که تا حد امکان شیب بندی اتصالات و جزئیات باید به گونه‌ای باشد که آب جمع شده روی سقف بر روی سطوح پایینی سر خورده و همین روند تا رسیدن کامل آب به داخل فاضلاب ادامه پیدا کند.

جهت هوابندی نیز مناسب ترین و ماندگارترین گزینه، استفاده از گسگت‌ها و پروفیل های آلومینیومی طراحی شده مخصوص لبه ها توصیه می شود.

به همین دلایل بسیار اهمیت دارد که در مرحله اول مشورت و سفارش با شرکت سازنده سایبان پارچه ای خود، کدام مجموعه را انتخاب می کنید. پس زمان لازم را برای پیدا کردن بهترین شرکت معماری سایبان پارچه ای صرف کنید و قیمت ها، کیفیت ها و نمونه های مختلف شرکت های انتخابی خود را با یکدیگر مقایسه کرده و سپس اقدام به سفارش سازه کنید.

در همین رابطه بخوانید:

کاربرد انواع سایبان پارچه ای

راهنمای خرید سایبان سفری

نکات و ظرایف خاص درباره عمر سایبان پارچه ای

هر سازه ای با هر مصالحی ممکن است پس از چندین سال استفاده، به تعمیرات نیاز داشته باشد. سایبان پارچه ای نیز بر اساس همین قاعده رفتار می کنند. برخی تصور می کنند که سازه های چادری را نمی توان تعمیر کرد. درصورتی که این سازه ها به دلیل انعطاف پذیری بالای خود، امکان باز طراحی و تعمیر و نگهداری بسیار بهتری نسبت به سایر سازه ها دارند.

پارچه های این سازه های چادری مطابق آنچه در قسمت قبل گفته شد، کیفیت بالایی دارند اما با این حال، این سازه ها در مقابل اشیای تیز آسیب پذیری بسیار بالایی داشته و امکان پارگی در آن ها وجود دارد. پارگی های کوچک معمولاً با وصله های ساده قابل ترمیم هستند و پارگی های بزرگتر با جوشکاری هوای داغ پرتابل تعمیر می شوند.

در این مقوله نیز شرکت سازنده سازه ای پارچه ای می تواند بهترین مشاور و بهترین یاری دهنده شما باشد و با برقراری یک تماس تلفنی سریع با سازندگان سازه می توانید از خدمات پس از فروش آن شرکت بهره مند گردید. پس نگران تعمیرات و نگهداری سایبان پارچه ای ها نباشید و تصور نکنید که با یک پارگی کوچک یا بزرگ مجبور به تعویض کل پارچه سازه چادری می شوید.

طراحی و ساخت انبار با پارچه مشمع کانتینری
مهمترین ویژگی های یک سازه کششی

مطالب مرتبط

 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat