دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

ابعاد اسپیس فریم نمایشگاهی

dimensions-of-exhibition-space-frame-3

فضای غرفه نمایشگاهی خود را رزرو کرده اید؟ به یک اسپیس چادر نمایشگاهی نیاز دارید که از آن فضا نهایت استفاده را ببرد؟ این مقاله برای کمک به شما در انتخاب بهترین راه حل برای فضا های غرفه نمایشگاهی با اندازه های مختلف طراحی شده است. سازه Space Frame را می توان به عنوان یک سازه سفت، سبک و خرپا مانند تعریف کرد.

این سازه با پایه های به هم پیوسته در یک الگوی هندسی ساخته شده است. از اسپیس فریم های نمایشگاهی می توان به طور موثر برای پوشش مناطق وسیع با حداقل پشتیبانی داخلی استفاده کرد. استحکام اسپیس فریم نمایشگاهی به دلیل سختی ذاتی مثلث و بارهای خمشی است که در طول هر پایه به شکل بار های کششی و فشاری منتقل می شود.

 ابعاد و پیکربندی اسپیس فریم چادر نمایشگاهی

بهره گیری حداکثری از فضای چادر نمایشگاهی برای اطمینان از حداکثر بازگشت سرمایه حیاتی است. در این جا طیف وسیعی از اندازه ها و پیکربندی های رایج پایه را خواهید یافت. دنیای چادر طیف گسترده ای از راه حل های اسپیس فریم نمایشگاهی با کیفیت و ارزان قیمت را ارائه می دهد، اما انتخاب مناسب برای فضای غرفه و پیکربندی در بودجه شما می تواند یک چالش باشد.

ما برخی از محبوب ترین راه حل ها را در اینجا در اندازه های غرفه نمایشگاهی ترکیب کرده ایم تا ویژگی ها و مزایای راه حل های مختلف را برای فضای اسپیس فریم نمایشگاهی شما ارائه دهیم. برای ایده های بیشتر در مورد اسپیس فریم های نمایشگاهی بزرگ تر، نگاهی به گزینه های ماژولار بیندازید. 

اندازه مقطع اسپیس فریم cm 15 در ۱۵ cm می‌باشد. اما قطر لوله ‌های به کار گرفته شدن در آن ۱۶ میلیمتر است. چادر نمایشگاهی ها مختلفی به دلیل تنوع در سایز اسپیس فریم و هم چنین ابعاد آن، طراحی و ساخته می ‌شوند. البته اجرای این غرفه ها به صورت موقت و دائمی امکان پذیر است. پایه ‌های پارچه ‌ای را می ‌توان با طراحی سفارشی شما ساخت، بنابراین حتی ساختار ها و چارچوب ‌های بزرگ نیز می ‌توانند به بسته‌ های فشرده تبدیل شوند که حمل و نقل و نگهداری آن ها بسیار آسان است.

در همین رابطه مقاله زیر را بخوانید:

اهمیت استفاده از چادر نمایشگاهی

نحوه انتخاب ابعاد و ضخامت ورق فولادی در طراحی اسپیس فریم نمایشگاهی

بخش دشوار طراحی یک اسپیس فریم باید طراحی پشتیبانی شبکه باشد. قرار است تکیه گاه اسپیس فریم چادرهای نمایشگاهی  با ساختار واقعی مطابقت داشته باشد. سفتی الاستیک پشتیبانی ورودی در SFCAD مورد نیاز است. بنابراین، نحوه محاسبه سفتی الاستیک اغلب کلید می شود.

بسیاری از طراحان اسپیس فریم نمایشگاهی سختی تکیه گاه ستون مستقل، تکیه گاه تیر حلقه ای و ساختار پایین را تشخیص نمی دهند و به سادگی مقدار پیش فرض 0.3KN/mm را در نظر می گیرند. در نتیجه، فرض حمایت قاب فضایی با ساختار واقعی تفاوت زیادی دارد و بخش طراحی سازه اسپیس فریم ایمن است.

هنگامی که نرم افزار در CAD زیرساخت را با هم برای محاسبه وارد می کند، سختی الاستیک تکیه گاه و سختی جانبی زیر سازه باید به طور دقیق محاسبه شود تا سختی الاستیک معادل محاسبه شود. اگر تکیه گاه ها خیلی نزدیک به هم قرار گیرند، کشش یک تکیه گاه باعث افزایش فشار تکیه گاه دیگر می شود. 

در همین پروژه یک یاتاقان کششی با یک یاتاقان فشار وجود دارد. این پدیده دشواری در طراحی بلبرینگ را افزایش می دهد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که ساپورت ایجاد کننده تنش را لغو کنید، به این معنی که هر چه تعداد ساپورت ها بیشتر باشد، بهتر است.

دنیای چادر در همین رابطه خواندن مقاله زیر را پیشنهاد می دهد:

ترکیب بندی انواع چادر نمایشگاهی

کاربرد های اسپیس فریم های نمایشگاهی با ابعاد مختلف

در زیر برخی از کاربرد های فهرست شده ساختار اسپیس فریم نمایشگاهی با هر ابعادی آورده شده است.

  • اسپیس فریم چادر نمایشگاهی ها یک ویژگی مشترک در ساخت و سازهای فعلی هستند که اغلب در ساختمان های تجاری و صنعتی بزرگ با سقف های مدرن با حداقل پشتیبانی یافت می شوند.
  • آن ها معمولاً برای ساخت آشیانه هواپیما، کارخانه ها، سالن های سینما، سالن های نمایشگاه، فرودگاه ها و چترهای سایبان استفاده می شوند.

اجزای سیستم اسپیس فریم نمایشگاهی

  • اعضای محوری معروف به لوله، اجزای کلیدی این نوع سازه چادری را تشکیل می دهند.
  • این لوله ها می توانند دارای مقاطع توخالی دایره ای یا مقاطع توخالی مستطیلی باشند که با استفاده از کانکتور ها به یکدیگر متصل می شوند.
  • چهار نوع اصلی کانکتور وجود دارد که عبارتند از کانکتور های گره لوله ای، کانکتور های گره، کانکتور های تیک تریود و کانکتور های گنبدی نیم کره ای.
  • نوع اتصال دهنده یا کانکتور مورد استفاده در این نوع سازه به نوع لوله ها و هم چنین کل طراحی و استحکام مورد نیاز سازه بستگی دارد.
  • تمام ویژگی‌های فوق با هم ترکیب می‌شوند تا ساختار های اسپیس‌ فریم نمایشگاهی بسیار سبک، ظریف و مقرون به صرفه باشند. آن ها انعطاف پذیری بیشتری را از نظر ادغام ویژگی های مختلف سبک زندگی در ساختار به شیوه ای بسیار شهودی، هوشمندانه و بدون دردسر ارائه می دهند.
  • لوله اسپیس فریم ابعاد مختلفی دارد و با توجه به کاربرد های متنوع آن ، می‌توان از گونه های مختلف استفاده نمود. در بعضی از موارد، لوله‌های اسپیس فریم نمایشگاهی با توجه به نیازهای مشتری می توانند در ابعاد مورد انتظار تهیه و مورد استفاده قرار بگیرند. اندازه ی مقاطع لوله ‌های اسپیس فریم ها معمولاً ۱۵ در ۱۵ است و به طور معمول قطر لوله های اسپیس فریم نمایشگاهی در حدود ۱۶ میلی متر است.

تجزیه و تحلیل طراحی یک ساختار اسپیس فریم نمایشگاهی

 اسپیس فریم های نمایشگاهی به طور مشخص با استفاده از یک ماتریس سختی طراحی می شوند. شکل اسپیس فریم، دال مسطحی از اهرام مربعی به هم پیوسته و چهار وجهی است که از فولاد آلومینیومی یا لوله ‌ای با ابعاد مختلف ساخته شده است.

یک فرم قوی از چهار وجهی به هم پیوسته با طول واحد همه پایه ها تشکیل شده است. از نظر فنی بیشتر به عنوان یک ماتریس برداری همسانگرد یا یک خرپا اکتاو در عرض واحد شناخته می شود. تغییرات پیچیده تر، طول و ابعاد پایه ها را تغییر می دهد تا ساختار کلی منحنی شود یا ممکن است اشکال هندسی دیگری را در خود جای دهد.

اسپیس فریم های نمایشگاهی با کیفیت و ارزان قیمت یک ویژگی مشترک در ساخت و ساز های فعلی هستند. آن ها اغلب در سقف های بزرگ در ساختمان های تجاری و صنعتی مدرنیستی یافت می شوند.

پارچه ترانزیتی ضد آب
مقاومت پارچه برزنت در برابر مواد شیمیایی

مطالب مرتبط

 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
پنج شنبه, 30 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat