دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

سازه های پارچه ای نصب شده در کانتینر در صنایع

Fabric-structures-installed-in-containers-in-industries-1

از جمله کاربرد های بسیار مفید سازه های پارچه ای کاربرد سازه های پارچه ای نصب شده در کانتینر در صنایع مختلف مانند صنعت حمل و نقل محصولات گوناگون است.  یکی از پر طرفدار ترین کاربرد های پارچه کانتینری پوشش و روکش کالاها به دلیل محافظت آن ها از نفوذ آب و مواد شیمیایی مختلف می باشد.

به همین دلایل یکی از مهم ترین کاربرد پارچه های برزنتی و کانتینری در صنعت حمل و نقل می باشد و یکی از لوازم اساسی برای رانندگان ماشین های سنگین همین پارچه های کانتینری است.

 

پارچه کانتینری

به همین علت لازم است پارچه کانتینری وزن مناسبی داشته باشد که در طول سفر آسیبی به بار وارد نسازد و در عین حال به قدری سنگین است که در طول مسیر در اثر وزش باد شدید لغزش نداشته و به خوبی از بار محافظت کند. از آن جایی که حمل مواد غذایی همواره با خطر تهاجم حشرات و میکروب ها مواجه است، پارچه های کانتینری با قابلیت آنتی باکتریال مانع از ورود حشرات به درون بار خواهند شد. پس حفظ بهداشت و سلامت مواد غذایی و خوراکی حمل شده در کانتینر ها جزو یکی از مزایای سازه های پارچه ای نصب شده در کانتینر در صنایع حمل و نقل کالا ها است.

علاوه بر این پارچه های کانتینری عایق بسیار خوبی در مقابل نور خورشید و گرمای هوا هستند و از این خاصیت آن ها برای حمل و نقل محصولات کشاورزی استفاده می شود. چون بسیاری از میوه ها و سبزیجات در اثر برخورد با نور آفتاب و یا گرمای محیط خراب شده و از کیفیت آن ها کم می شود، در حالی که با استفاده از چادر های کانتینری که بر روی کامیون حمل و نقل محصولات کشاورزی می کشند، این مشکل کاملاً از بین می رود.

ضمن این که حمل محصولات بهداشتی نیز با خطر ورود اشعه های مضر نور خورشید مواجه است که استفاده از برزنت ترانزیتی مانع عبور این اشعه ها به داخل بار می شود. همچنین حمل مواد شیمیایی که اسیدی یا قلیایی هستند نیز ممکن است با خطر نفوذ آن ها به بیرون در طول مسیر مواجه باشد که در این گونه موارد نیز پارچه برزنتی و مقاومت آن در برابر نشتی و نفوذ مایعات این مشکل را رفع نموده است.

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: طراحی های متنوع و زیبا در سازه های پارچه ای

 دیگر موارد کاربرد سازه های پارچه ای نصب شده در کانتینر در صنایع

ساخت انبارهای مواد شیمیایی و مواد غذایی و انواع کالا ها با استفاده از سازه های پارچه ای یکی دیگر از موارد کاربرد سازه پارچه ای نصب شده در کانتینر در صنایع مختلف است. استفاده از سازه های پارچه ای در صنعت انبار داری خدمت بزرگی است که سازه های پارچه ای به صنایع مختلف کرده است.

سازه های پارچه ای به دلیل ضد آب بودن و عایق نور و گرما و رطوبت بودن و مقاوم بودن در برابر اشعه های مضر نور خورشید سازه های بسیار مناسبی برای ساخت انبار های تجاری بزرگ و انبار های کوچک محلی هستند. زیرا حتی سازه های فلزی و بتنی نیز ممکن است در اثر نفوذ باران و برف سالیان نشتی داشته باشند و اطمینان زیادی به عایق بودن آن ها نداشت ولی سازه های پارچه ای از این لحاظ بسیار قابل اطمینان و اعتماد هستند.

حتی انبار های کالا های نظامی مانند انبار های نگهداری مواد محترقه و تسلیحات نظامی و اسلحه ها نیز به دلیل همین عایق بودن و ضد آتش بودن سازه های پارچه ای از برزنت ساخته شده اند. به کار بردن فرآورده های نفتی در تولید پارچه های برزنتی قابلیت ضد آب بودن و ضد آتش بودن پارچه های برزنتی را فراهم آورده است.

کاربرد دیگر سازه های پارچه ای در صنایع نظامی در مورد کمپینگ موقت سربازها در چادرهای برزنتی در هنگام عملیات آموزشی آن ها در بیابان و فضای باز است.

همچنین ساخت بیمارستان های صحرایی و ایستگاه های بازرسی موقت نیز از جمله موارد کاربرد سازه های پارچه ای نصب شده در کانتینر در صنایع مختلف است.

علاوه بر این ها پوشش هایی که بر روی رادار های مختلف نظامی در اقصی نقاط شهر ها به کار گذاشته شده است، همگی از نوع پوشش های پارچه ای و برزنتی است . ضمن اینکه برخی محل های نگهداری و تعمیرات هواپیما ها و هلیکوپتر های نظامی نیز از جنس پارچه برزنت ساخته شده اند.

 همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله سازه پارچه ای بهترین مکان نگهداری کود قبل از فصل کاشت را نیز مطالعه کنید.

 کاربرد سازه های پارچه ای نصب شده در کانتینر در صنایع مختلف

 سازه های پارچه ای همچنین در بعضی اوقات به عنوان سقف ایستگاه های قطار برون شهری و درون شهری و یا سقف ایستگاه های اتوبوس نیز به کار برده می شود. همچنین در پوشش سقف فضای باز جلوی فرودگاه ها به ویژه در شهر های گرمسیر مانند اهواز و آبادان نیز از این سازه های پارچه ای به عنوان عایقی در برابر تابش نور خورشید جهت رفاه بیشتر مسافران استفاده شده است.

همچنین به عنوان پوشش سقف برخی انبار های گاز و برخی منابع سوخت هم از سازه های پارچه ای استفاده شده است. از این ها گذشته بسیاری از گلخانه های کاشت گل یا محصولات کشاورزی که نیاز به دمای مشخصی دارند نیز از سازه های پارچه ای ساخته شده اند.

علاوه بر این موارد در صنایع مرغداری نیز استفاده از سازه های پارچه ای بسیار مرسوم و متداول است.زیرا این سازه ها کاملاً ضد آب و ضد رطوبت هستند و ثانیاً عایق بسیار خوبی برای گرما هستند. در فصل زمستان از اتلاف هوای گرم داخل مرغداری به بیرون جلوگیری می کنند و در فصل تابستان نیز از نفوذ هوای گرم بیرون به داخل مرغداری ممانعت می کنند و به این ترتیب در حفظ دمای ثابت داخل مرغداری ها کمک شایانی می کنند.

همچنین در صنایع ورزشی نیز ساخت سقف ورزشگاه ها و استادیوم های ورزشی با استفاده از سازه های پارچه ای صورت گرفته است.

علاوه بر این ها از کاربرد سایبان های چتری در صنایع اغذیه و رستوران داری و صنایع گردشگری و تفریحی نیز همگی آگاه هستیم. امروزه در پارک ها، باغ ویلا ها، جشن های عروسی و مراسم های مختلف در باغ ها شاهد استفاده از آلاچیق های چتری رنگارنگ به عنوان سایبان یا جایگاه ویژه عروس و داماد هستیم.

 برای سفارش سازه پارچه ای چه باید کرد؟ 

 فروشگاه دنیای چادر یکی از مراکزی است که در این حرفه فعالیت می کند و مدل های مختلف سازه پارچه ای را طراحی و به مرحله اجرا می رساند. پارچه ها یا غشای روکشی که در این سازه به کار برده می شود همگی با کیفیت بالا در فروشگاه دنیای چادر به فروش می رسد.

در صورتی که برای مسقف کردن و پوشاندن محیط باز مد نظر خود نیاز به سازه پارچه ای دارید می توانید به این فروشگاه مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید. در نهایت پس از مراحل طراحی و آماده سازی، متخصصین ماهر این فروشگاه به موقعیت شما آمده و سازه را نصب و اجرا می کنند.

سازه چادر نمایشگاهی
ویژگی های پارچه سازه کششی

مطالب مرتبط

 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
سه شنبه, 28 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat