دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

۷ مرحله در طراحی سازه پارچه ای

Fabric-structure-design

سازه های پارچه ای کششی از غشایی استفاده می‌کنند که تحت کشش قرار می‌گیرد تا یک سطح سه بعدی را تشکیل دهد. این سطح را می توان به طرق مختلف برای ایجاد سقف، دیوار، صفحه نمایش و هر چیزی در بین آن ها استفاده کرد. زیبایی سازه های پارچه ای این است که از مواد و تجهیزات بسیار کمی در مقایسه با سایر اشکال ساخت و ساز استفاده می کنند. سازه های پارچه ای معمولاً می توانند مناطق بسیار بزرگی را تنها با چند ستون پشتیبان یا اشکال سه بعدی بپوشانند. این ویژگی‌هاو هم چنین سایر ویژگی ‌هایی که فرد با خرید سازه پارچه ای به دست می‌آورد (انتقال نور متفاوت، مقادیر بازتابی و البته قابلیت چاپ دیجیتال)، طیف وسیعی از امکانات را در محدوده طراحی پارچه کششی ایجاد می‌کند. 

طراحی یک امر مهم در ساخت و تولید هر نوع محصولی است. یک طراحی خوب به معنای یک مشتری خشنود می باشد. در این مقاله روند کلی طراحی و ساخت سازه ‌های پارچه ‌ای و غشای کششی مورد بحث قرار گرفته است و اطلاعاتی را که برای طراحی یک سازه پارچه ای نیاز دارید، در اختیار شما قرار داده و به مهم ترین جنبه هایی که باید در جریان طراحی در نظر گرفته شوند، اشاره می کند.

 آیا نوع پارچه محدودیتی در طراحی ایجاد می کند؟

پارچه می تواند نور را کنترل کرده و تابش خیره کننده آن را متوقف کند، به شما سایه و راحتی بدهد و همچنین باران و برف را از شما دور کند. طراحی ساختار پارچه با مجموعه ای از عوامل برای تأثیرگذاری بر نحوه عملکرد و ظاهر یک سازه همراه است.

در شروع طراحی سازه پارچه ای و برای انتخاب نوع پارچه چند سوال اساسی وجود دارد که مطرح می شود. از جمله این سوال ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چه کارکردی از پارچه مد نظر است؟ ساخت یک سایبان چتری برای ایجاد سایه؟ سایبانی برای محافظت از مردم در برابر نور خورشید؟ ملاحظات فنی و مهندسی در انتخاب پارچه مناسب چیست؟ آیا فضایی برای فندانسیون وجود دارد؟ آیا سایبان به وسیله کابل ها مهار خواهد شد؟ آیا پایه های نگهدارنده به اندازه کافی محکم هستند؟

یا این که سازه پارچه ای برای استفاده دائمی است یا موقت؟ پاسخ این سوال ممکن است بر نوع پارچه مورد استفاده در ساخت سایبان و به تبع آن بر قیمت سازه پارچه ای تاثیر بگذارد.

تعداد بسیار زیاد دیگری پرسش وجود دارد که قبل از شروع به طراحی سازه پارچه ای باید به درستی و با دقت پاسخ داده شوند تا اطمینان حاصل شود که نتیجه تا حد ممکن مطلوب و مورد اطمینان است. 

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: چرا باید سازه پارچه ای را جایگزین سازه سنتی کنیم؟

زیبایی شناسی 

پس از تنظیم پارامتر ها، زیبایی شناسی را در سازه پارچه ای می توان بیشتر توسعه داد. یک سایبان پارچه ای در ورای همه استاندارد های فنی و طراحی باید جذاب باشد. مهندسی در این مرحله در رویکرد های بیشتری وارد شده و بررسی می کند که پارچه و فریم کاملاً با یکدیگر مطابقت داشته باشند.

برآورد هزینه های مربوط به طراحی یک سازه پارچه ای 

هزینه‌ یابی در کل طرح مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا ما کاملاً درک می‌کنیم که بهترین روش همیشه ارزان و مقرون به صرفه ترین روش برای مشتری است. یکی از عوامل مهم در هزینه های مربوط به سازه پارچه ای، قاب یا فریم فلزی است که آن را پشتیبانی می کند. بنابراین توجه دقیق به این موضوع بسیار مهم است.

هر تصمیمی که در مرحله طراحی گرفته می شود بر نحوه ساخت سازه پارچه ای تأثیر می گذارد. طراحی خوب به معنای ساخت کارآمد، نصب آسان و در نهایت بهترین کیفیت است.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله سازه های پارچه ای نصب شده در کانتینر در صنایع را نیز مطالعه کنید. 

 7 مرحله در طراحی سازه پارچه ای

فرآیند طراحی بسته به نوع ساختار متفاوت است، اما 7 مرحله کلیدی برای فرآیند طراحی ما عبارتند از:

مرحله 1 - فرآیند توجیهی منجر به طرحی می شود که هزینه و قیمت آن با مشتری مطرح خواهد شد. پس از اتفاق نظر پارچه ها در این مرحله انتخاب و تهیه می شوند.

مرحله 2 - از نقشه های طرح اولیه، توسعه طراحی ادامه می یابد. کار کردن فرم های خاص، فعل و انفعالات فولاد و پارچه، خروج آب و غیره، همگی بررسی و پیش بینی می شوند و در پایان طراحان به یک طرح پیشنهادی کامل می رسند که برای امضای مشتری آماده است.

مرحله 3 - بودجه تنظیم می شود و هزینه ها مشخص شده و به هر بخش اختصاص می یابند.در صورت مورد توافق بودن همه چیز، روند توسعه فرم پارچه به صورت 3 بعدی، با نرم افزار توسعه فرم پارچه مخصوص صنعت، با استفاده از اشکال پنل های پارچه برای ایجاد فرم مناسب ادامه می یابد.

مرحله 4 - تمام قطعات به صورت جداگانه ترسیم شده و به وسیله امکانات مختلف داخلی و فرعی که توسط ما برای ایجاد ساختار پارچه به کار گرفته شده است برای ساخت و تولید نهایی آماده می شوند.

مرحله 5- طراحی فرم غشا و تکیه گاه ها بر اساس عملکرد های مورد انتظار سازه های پارچه ای سفارش داده شده و میزان باری که ممکن است متحمل شود، صورت می گیرد. تکیه گاه ها وسیله انتقال بار غشا به زمین را بر عهده دارند لذا اصول مقاومت مصالح و استاتیکی به خوبی باید بررسی و پیاده سازی شود.

مرحله 6- طراحی لبه ها و مرز ها یکی دیگر از مراحل طراحی سازه های پارچه ای است. به دلیل فشار بالایی که ممکن است پارچه ها متوجه شوند و امکان کشش سطحی بالا، لبه ها و مرز ها در ساختار یک سازه غشایی پارچه ای باید به خوبی ایمن و مستحکم شده باشند.

مرحله 7 - در نهایت قطعات سایبان پارچه ای در محل کار ما برای تحویل به محل نصب ارسال شده و مونتاژ می شوند. به منظور تکمیل فرآیند طراحی در این مرحله، نقشه ها مجدداً بررسی می شوند تا اطمینان حاصل شود که آخرین جزئیات را برای تیم های نصب و راه اندازی یکنواخت در بر می گیرد. 

سخن پایانی 

ما در دنیای چادر به داشتن یک فرآیند طراحی جامع، قابل ردیابی و کامل می بالیم، به طوری که می توانیم مطمئن باشیم که انواع سازه پارچه ای، سازه چادری و دیگری سازه ها را  با کیفیت بالا را به شما ارائه می دهیم.

مهمترین وسایل جانبی خودرو
سازه بادی چیست؟

مطالب مرتبط

 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
شنبه, 01 ارديبهشت 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat