دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

طراحی های متنوع و زیبا در سازه های پارچه ای

Diverse-and-beautiful-designs-in-fabric-structures

از آن جایی که متریال اصلی در سازه های غشایی پارچه است و همگی می دانیم که پارچه خاصیت انعطاف پذیری و کششی بسیار بالایی دارد، می توان با کمک آن طراحی های متنوع و زیبا در سازه پارچه ای ایجاد کرد و باعث خلق اثرهای زیبای هنری در صنعت معماری و سازه های شهری شد.

 

مزایای سازه های پارچه ای

  سبک بودن این سازه ها نیز مزیت دیگری است که به خلق طراحی های متنوع و زیبا در سازه های پارچه ای کمک می کند. علاوه بر این سازه های پارچه ای نصب بسیار راحت تری نسبت به دیگر سازه ها دارند که این خاصیت باعث صرفه جویی در وقت و زمان اجرای طرح معماری با سازه های پارچه ای می گردد.

 

اجزاء سازه پارچه ای

اغلب این نوع سازه ها از دو جزء اصلی زیر ساخته شده اند :

1- غشای پارچه ای: اصلی‌ترین عنصر ساخت سازه های پارچه ای همان پارچه است که کاملاً نازک و انعطاف پذیر است و قابلیت کشسانی خوبی دارد.

2 - ستون های نگهدارنده: ستون‌ها و ابزارهای اتصال دهنده این سازه های پارچه ای در واقع نگهدارنده این پارچه‌ها در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف مانند باد و باران و برف هستند و مقاومت سازه را ایجاد می کنند.

 ویژگی های سازه های پارچه ای

جهت اطلاع باید بگوییم که نوع پارچه هایی که در تولید طراحی های متنوع و زیبا در سازه های پارچه ای استفاده می‌شود، الياف كامپوزيتی و یا پلیمری طبیعی است که مقاومت و خاصیت کشسانی این نوع پارچه ها را بیشتر می کند. انعطاف پذیری پارچه‌ها، مقاومت آن در مقابل پارگی و گستردگی انتخاب طرح‌های متنوع از ویژگی‌های سازه‌های پارچه ای است که باعث آزادی عملکرد طراحان این نوع سازه های غشایی می شود.

به علاوه اگر این طراحی های متنوع و زیبا در سازه پارچه ای در سطح شهری به کار گرفته شود در زیبا سازی فضاهای عمومی شهری سهم به سزایی خواهد داشت.

سازگاری با محیط زیست و قابل شست و شو بودن ماده سازنده آن ها باعث می شود که بتوان در کنار زیبایی از سازه هایی با نمای ظاهری تمیز با هزینه های ساخت و نگهداری بسیار کم در سطح شهر برخوردار باشیم.

 مراحل اجرای طراحی های متنوع و زیبا در سازه های پارچه ای

طراحی های متنوع و زیبا در سازه های پارچه ای با طراحی ساختمان های معمولی و عادی بسیار متفاوت است. چرا که در این نوع طراحی ها نمی توان اول نقشه بنا را طراحی کرد و سپس آن را اجرا نمود. بلکه در این گونه سازه ها ابتدا طرح اولیه ای متناسب با عملکرد مورد نظر ارائه شده و در مراحل بعدی با ساخت ماکت از فضا شکل کلی آن را پیدا می کنند و سپس به تحلیل کلی سازه پرداخته و در انتها تمام جزئیات سازه را طراحی می کنند. در این قسمت به شرح مراحل فرآیند طراحی سازه پارچه ای ثابت می پردازیم که شامل 5 مرحله زیر می شوند:

 

طراحی فرم غشا

در سازه های پارچه ای فرم معماری و عملکرد سازه ای یکسان هستند. در نتیجه مهندسی ساختمان و معماری جدایی ناپذیر هستند و درک رفتار سازه یک ابزار اساسی در طراحی های متنوع و زیبا در سازه های چادری است.

 

طراحی تکیه گاه ها

بخش مهمی از سازه های پارچه ای تکیه گاه است که وظیفه انتقال بار غشا به زمین را انجام می دهد. این تکیه گاه ها به طور عمودی بر روی زمین نصب می شوند و نقش مهمی در استحکام و مقاومت سازه دارند و در حقیقت ستون محکم سازه به حساب می آیند.


انتخاب مصالح

یکی دیگر از انتخاب های مهم انتخاب مصالح مورد استفاده هم در مورد پارچه و هم در مورد ستون های نگهدارنده سازه پارچه ای است. انتخاب نوع پارچه بر حسب شرایط آب و هوایی و اقلیمی و کاربری سازه صورت می گیرد. هرچند که یکی از عوامل مهم در انتخاب نوع مصالح مقدار هزینه ای است که برای اجرا پروژه از طرف کارفرما تعیین می گردد.

 

طراحی لبه ها و مرزها

به دلیل اهمیتی که لبه ها و مرزها در زیبایی نمای سازه و همچنین خروج آب های ناشی از بارندگی دارند، نیاز به طراحی خاص و مقاوم سازی دارند.

  انواع مختلف طراحی های متنوع و زیبا در سازه های پارچه ای

 معمولاً شکل سازه های پارچه ای با توجه به لبه ها و عناصر ثابت داخلی آن ها تعیین می گردد. در اینجا ما بر اساس ظاهر سازه های چادری دو نوع مختلف از این طراحی ها را معرفی می کنیم:

  • 1-طراحی سازه های خیمه ای

طراحی سازه های چادری در این مدل به همان صورت خیمه های قدیمی است که در سطوح بالایی سازه پشتیبانی می شود و از پایین کشیده می شود و باقی سازه آزاد می شود.

  • 2-طراحی سازه های چادری قاب دار

برای طراحی سازه های چادری قاب دار، با نصب یک قاب فلزی بر روی پایه ها و اتصال پارچه کشسان به آن طرح اجرا می شود. در این نوع ساختار بارهای خارجی به پی سازه انتقال داده می شود. این سازه ها سازگار و متعادل با ساختارهای سفت و سخت هستند. با مرتبط ساختن سازه های قاب دار با منحنی های فضایی تار عنکبوتی، طرح هایی زیبایی می توان خلق کرد. این گستردگی طرح، سبب اقتصادی شدن طراحی عملکرد در هنگام اجرا می شود. 

برای سفارش سازه پارچه ای چه باید کرد؟ 

فروشگاه دنیای چادر یکی از مراکزی است که در این حرفه فعالیت می کند و مدل های مختلف سازه پارچه ای را طراحی و به مرحله اجرا می رساند. پارچه ها یا غشای روکشی که در این سازه به کار برده می شود همگی با کیفیت بالا در فروشگاه دنیای چادر به فروش می رسد.

در صورتی که برای مسقف کردن و پوشاندن محیط باز مد نظر خود نیاز به سازه پارچه ای دارید می توانید به این فروشگاه مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید. در نهایت پس از مراحل طراحی و آماده سازی، متخصصین ماهر این فروشگاه به موقعیت شما آمده و سازه را نصب و اجرا می کنند.

سیستم چادر نمایشگاهی به چه صورت است؟
سازه پارچه ای بهترین مکان نگهداری کود قبل از فصل ک...
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat