دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

ابعاد مناسب سازه کششی برای محیط های مختلف

suitable-dimensions-of-tensile-structures-for-different-environments

 چگونه ابعاد مناسب سازه کششی را برای محیط مورد نظر پیدا کنیم ؟

سازه های کششی امروز مورد استفاده ی زیادی قرار گرفته اند. از این سازه ها بیشتر در خانه های حیاط دار ، فضای باز مانند پارک ها و ... استفاده می شود. از ویژگی هایی که باعث شده است سازه کششی ها توجه مردم را به خود جلب کرده می توان به طراحی شیک و در عین حال ساده ی آن، قابلیت استفاده  از نور طبیعی بدون آسیب رسیدن به پوست ، ماندگاری و پایدار بودن آن اشاره کرد. 

پیشرفت تکنولوژی باعث پیشرفت این سازه ها شده است و روز به روز انواع مختلفی از آن ها تولید و روانه بازار می گردند. سازه های کششی در ابعاد مختلفی ساخته می شوند که در ادامه ما می خواهیم شما را با نحوه ی تشخیص ابعاد مناسب سازه کششی برای مکان مورد نظر خود آشنا کنیم ، پس تا آخر مقاله همراه ما باشید.

انواع سازه های کششی

سازه های کششی در انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند. این تنوع بخاطر نوع مواد به کار رفته در ساخت آن مانند پارچه و اتصالات می باشد. به طوری کلی این سازه ها به سه دسته ی اصلی زین اسبی ، خیمه و آرک تقسیم می شوند.

این سازه ها از لحاظ شکل آن ها متفاوت می باشد و هنگام خرید باید به ابعاد مناسب سازه کششی و شکل مناسب سازه های کششی دقت کنید تا بتوانید سازه چادری مناسب را خریداری کنید.

ویژگی های سازه های کششی

  • مقاومت این سازه های کششی در برابری شرایط هوایی مانند گرد و غبار
  • سبک بودن و طراحی شیک آن
  • نصب سازه کششی آسان و راحت
  • قابلیت تمیز کردن بدون آسیب به سازه
  • ماندگاری طولانی مدت
  • قیمت ارزان و مرغون به صرفه ی آن

کاربرد های سازه های کششی

سازه کششی بر خلاف تصور خیلی از مردم در مشاغل مختلف کاربرد های زیادی دارند. برای مثال از این سازه ها در صنعت تئاتر و سیرک استفاده ی بسیار زیادی می شود و اکثرا افرادی که تئاتر و سیرک خیابانی برگزار می کنند از این سازه های کششی استفاده می کنند. هم چنین این سازه ها مناسب استفاده در پارک و آلاچیق پارچه ای ها هستند. 

شما می توانید از این سازه های کششی در خانه ها و ویلاهای حیاط دار خود هم استفاده کنید و این سازه ها را در حیاط خود قرار دهید تا با آرامش در حیاط منزل خود بنشینید بدون این که نور باعث اذیت چشم شما یا آسیب رسیدن به پوستتان شود. نکته مهم در خصوص آن ها ابعاد سازه کششی برای مکان مورد نظر شما می باشد که بایستی به آن توجه کرد.

پیشنهاد برای مطالعه:

نحوه اجرای سازه کششی در سراسر کشور

سازه های کششی از نظر تناسب ابعاد

سازه های کششی از نظر ویژگی هایی که دارند به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. این تقسیم در هنگام خرید به شما کمک زیادی می کند. به طوری کلی سازه های کششی از لحاظ ابعاد به سه دسته تقسیم می شوند:

  • یکی از آن ها سیستم های خطی نام دارد. این سازه های سیستم خطی حالت منحنی طوری دارند و به همین دلیل معروف هستند و در هر سه اندازه ی کوچک و متوسط و بزرگ ساخته می شود.
  • دومین دسته سازه های شبکه ی مسطح هستند. این سازه ها بیشتر بخاطر اینکه در هر شرایط افقی و عمودی قابل نصب و استفاده هستند معروف شده اند و از این نوع سازه ها استفاده ی بسیار زیادی می شود.
  • سازه های کششی فشار، برش و چادری سومین دسته این سازه ها هستند. این سازه ها قابلیت کمی دارند و فقط می تواند کشش در سطح را تحمل کنند و نسبت به دو مورد قبلی کمتر خریداری و استفاده می شوند.

با دانستن ویژگی های این سه نوع سازه که بر اساس تناسب و ابعاد تقسیم بندی شده اند شما می توانید ابعاد مناسبی برای سازه در هنگام خرید انتخاب کرده و آن را خریداری کنید.

نحوه تشخیص ابعاد مناسب برای سازه

سازه های کششی انقدر شیک و زیبا هستند که قطعا همه ی ما دوست داریم یکی از آن ها را خریداری کنیم تا در موقع مناسب از آن استفاده کنیم. قبل از خرید سازه کششی باید به نکات خاصی از جمله نوع پارچه ی آن، قیمت آن و ابعاد آن توجه کنیم. توجه به اندازه ی مناسب سازه ای که می خواهید خریداری کنید بسیار مهم است و شما باید فکر کنید چه سازه ای را با چه ابعاد خاصی برای محل مورد نظرتان می خواهید داشته باشید.

تشخیص ابعاد مناسب سازه کششی هنگام خرید مسئله ی بسیار مهمی می باشد و باید نکات خاصی را هنگام تشخیص آن رعایت نمود که در ادامه این نکات مهم را بیان می نماییم اما به طور کلی این ابعاد با توجه به اندازه ی فضا و بخشی خالی از آن که می خواهید برای برقراری سازه در نظر بگیرید انتخاب می شود.

تشخیص ابعاد مناسب برای سازه

تشخیص ابعاد مناسب سازه کششی کار سختی نمی باشد و بیشتر به مکانی که شما می خواهید از آن استفاده کنید بستگی دارد. برای اینکه بتوانید این ابعاد را انتخاب کنید باید این موضوع را در نظر بگیرید که از آن می خواهید در چه کاری استفاده کنید. برای مثال اگر می خواهید از آن برای آلاچیق و پارک ها یا حیاط منزل به عنوان استراحت استفاده کنید نیاز به یک سازه ی کوچک دارید که معمولا اندازه های نرمال و مشخصی برای آن وجود دارد.

اما اگر می خواهید از سازه پارچه ای در صنعت ساختمان سازی استفاده کنید نیاز به بزرگ ترین سازه ها دارید و اگر برای استفاده تئاتر و سیرک به آن احتیاج دارید هم سازه های متوسط یا در بعضی مواقع بزرگ مناسب هستند که بتوانند فضایی مناسب را برای تماشاگران شما و فضای نمایش سیرک و تئاتر و ... داشته باشند.

سخن آخر

در این مقاله ما تلاش کردیم تا شما را با سازه های کششی و نحوه ی تشخیص ابعاد مناسب آن آشنا کنیم. برای سفارش طراحی و ساخت سازه های کششی می توانید با مجموعه دنیای چادر تماس حاصل نمایید و از راهنمایی آن ها بهر مند گردید.

آلاچیق پارچه ای بخریم یا سازه کششی؟
طراحی سازه کششی با توجه به معماری ساختمان

مطالب مرتبط

 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
پنج شنبه, 30 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat