دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

رویه های تشکیل دهنده سازه کششی و ساختار آن ها

Procedures-of-structural-structures-and-their-structure

رویه های تشکیل دهنده سازه کششی و ساختار آن ها، انتخاب مواد اولیه با کیفیت، طراحی مناسب، مهندسی، ساخت و نصب درست یک سازه پارچه ای، همه با هم ارائه ساختاری سالم را تضمین می کنند. نقش رویه های تشکیل دهنده در عملکرد سازه، فرآیند انتخاب و خرید را بسیار مهم می کند. اکثر سازه های کششی در ساختار خود از پارچه استفاده می کنند. از جمله پرکاربردترین و پر مصرف ترین مواد می توان به پلی استر روکش شده با پلی وینیل کلرید (PVC)، فایبر گلاس بافته شده با پوشش پلی تترا فلوئورواتیلن (PTFE) یا سیلیکون اشاره کرد. مش ها و سایر مواد نیز کاربردهای مناسب و گوناگونی دارند.

پلی استر رویه سازه کششی

پلی استر به دلیل استحکام، دوام، قیمت ارزان و آستانه کشش بالا، پر کاربرد ترین ماده اولیه سازه پارچه ای کششی است. پلی استرهای لمینت شده یا پوشش داده شده با رویه های پی وی سی معمولاً برای استفاده های طولانی مدت، کم هزینه ترین متریال هستند. لمینت ها معمولاً از لایه های وینیل روی شبکه های پلی استر بافته شده یا بافتنی (به نام اسکریم یا زیرلایه) تشکیل شده اند. پارچه‌ های روکش ‌شده معمولاً از پارچه‌های پایه با کشش بالا و یگ رویه مقاوم برای استحکام بیشتر استفاده می ‌کنند.

در یکی از انواع روش های تولید پارچه، پارچه پلی استر را قبل و در طول فرآیند پوشش تحت کشش قرار می دهند. نتیجه این است که در نهایت الیاف در هر دو جهت بافت دارای ویژگی‌ های یکسانی هستند که باعث افزایش پایداری ابعادی پارچه با کیفیت می‌ شود. پارچه های سبک تر (200 تا 270 گرم در متر مربع) معمولاً به عنوان آسترهای صوتی و عایق آویزان شده در زیر پوشش سازه استفاده می شوند.

برای استفاده طولانی مدت بیرونی، مواد سنگین تری مورد نیاز است. مانند پارچه هایی با رویه پلی وینیل فلوراید (PVF) یا پلی وینیلیدین فلوراید (PVDF). این رویه ها یک پوشش محافظ برای مقاومت در برابر تخریب محیطی ایجاد می ‌کنند.

پلی استر با روکش وینیل 

پلی استر روکش شده با وینیل رایج ترین پارچه برای تولید سازه های انعطاف پذیر است، مانند سازه کششی سفارشی، سایبان ها، چادر های نمایشگاهی و سایر سازه های پارچه ای. پلی استر روکش شده با وینیل از یک لایه پلی استر، یک عامل چسبنده و رویه های PVC بیرونی تشکیل شده است. روکش پلی استر از پوشش پشتیبانی می کند و استحکام کششی، ازدیاد طول، استحکام در برابر پارگی و ثبات ابعادی پارچه تمام شده را فراهم می کند. 

استحکام کششی پارچه پایه با اندازه و استحکام (استقامت) الیاف و تعداد آن ها در هر اینچ خطی یا متر تعیین می شود. هر چه تراکم الیاف در هر اینچ بیشتر باشد، استحکام کششی محصول نهایی بیشتر است. مایع پوشش PVC (vinyl Organisol یا Plastisol) حاوی مواد شیمیایی برای دستیابی به خواص مورد نظر از جمله حفظ رنگ، مقاومت در برابر آب، بازدارنده رشد قارچ و کپک و محافظت در برابر شعله است. پارچه ها همچنین می توانند با سطوح بالای انتقال نور یا شفافیت کامل ساخته شوند. پس از اعمال رویه روی پارچه، پارچه از یک محفظه گرما عبور می کند تا پوشش مایع خشک شود.

 مطالب پیشنهادی دنیای چادر: با سازه کششی تهویه طبیعی داشته باشید

پلی استرهای لمینیت شده با وینیل 

پلی استرهای لمینت شده با وینیل برای سایبان ها، چادرها و سازه های کششی کم تنش استفاده می شوند. از نظر فنی، یک پارچه با چند رویه از یک لایه پلی استر تقویت کننده تشکیل شده است که بین دو لایه فیلم PVC بدون پشتیبانی قرار گرفته است. با روکش‌ های پلی استر با بافت باز یا مشبک، لایه‌های وینیل بیرونی از طریق محفظه های پارچه به خود می ‌چسبند. با این حال، پارچه‌های پایه سنگین ‌تر خیلی محکم ساخته شده‌اند تا اجازه این فرآیند لمینیت را بدهند، بنابراین یک چسب باید رویه های بیرونی را به پارچه  سازه پارچه ای پایه بچسباند.

یک پیوند شیمیایی خوب برای جلوگیری از لایه برداری مهم است و در ایجاد استحکام مناسب درز نیز نقش اساسی دارد. بسته به تعداد و نوع ویژگی‌های مورد نیاز در وینیل، استفاده از پارچه‌های بافته باز مانند مش ممکن است قیمت این پارچه‌ها را مقرون به صرفه ‌تر کند.

  فایبرگلاس  برای سازه کششی

یکی دیگر از مواد پایه پر کاربرد، فایبرگلاس بافته شده با روکش PTFE یا سیلیکون است. فایبرگلاس از استحکام کششی نهایی بالایی برخوردار است، رفتار ارتجاعی دارد و تحت فشار و یا خزش ساختار خود را از دست نمی دهد. پوشش PTFE از نظر شیمیایی خنثی است، دماهای منفی 100 درجه فارنهایت تا 450 درجه فارنهایت (منفی 73 درجه سانتیگراد تا 232 درجه سانتیگراد) را تحمل می کند، در برابر اشعه ماوراء بنفش مصون است و می تواند با آب تمیز شود. فایبرگلاس با روکش PTFE با شفافیت 25% موجود است که نور پراکنده داخلی را فراهم می کند. توانایی آن در ارائه نور طبیعی در روز و سطح بسیار بازتابنده آن برای روشنایی داخلی کارآمد در شب می تواند مصرف انرژی را کاهش دهد. 

به این دلایل و دلایل دیگر، پارچه های مبتنی بر فایبرگلاس ماده اولیه انتخابی برای سازه های کششی استادیوم ها و بسیاری از سازه های کششی دائمی دیگر بوده اند. به دلیل تفاوت در نحوه عملکرد پلی استر و فایبرگلاس در تست های مقاومت در برابر آتش، فایبرگلاس با روکش PTFE تنها ماده غشایی است که در حال حاضر با تعاریف و تست های یک ماده غیر قابل احتراق مطابقت کامل دارد. این می تواند دلیل ترجیح فایبرگلاس با روکش PTFE باشد. 

فویل ETFE 

شاید جدید ترین پیشرفت درعرصه سازه کششی، معرفی ETFE (اتیلن تترافلورو اتیلن)، غشایی شفاف با کیفیت های مشابه پارچه و مزایای PTFE مانند قابلیت خود تمیز شوندگی باشد. این فویل ها همچنین مقاوم در برابر آلودگی و اشعه ماوراء بنفش هستند و طول عمر بسیار طولانی (بیش از 20 سال) دارند. عملکرد حرارتی موثر و انتقال نور بالا طیف وسیعی از کاربردها را امکان پذیر می کند که در آن مواد سنتی، مانند شیشه، قابل استفاده نیستند. این ماده بیش از 20 برابر سبک تر از شیشه است و سازگار با محیط زیست و از نظر حفظ انرژی کارآمد است زیرا مواد تشکیل دهنده آن فلورسپات، سولفات هیدروژن و تری کلرومتان بوده که همگی مشتقات غیر پتروشیمی 100% قابل بازیافت هستند.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله همه چیز درباره سازه کششی را نیز مطالعه کنید. 

سخن پایانی

چنانچه قصد خرید و سفارش هر مدل ازسازه های پارچه ای را دارید می توانید به فروشگاه ما مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید. همچنین می توانید در صورت هرگونه سوال وابهام از مشاورین مجموعه بهره بگیرید.

همان طور که می دانید یا شنیده اید، اجرای سازه های کششی به هر مدلی که باشد باید نظارت مهندسین را در بر داشته باشد و محاسبات فنی روی آن انجام بگیرد. خبر خوش اینجاست که از این بابت نیز خیال تان راحت باشد.

نوع پارچه سازه کششی در فروشگاه دنیای چادر بسیار با کیفیت بوده و شما قادر خواهید بود بهترین پارچه را خریداری کنید. لازم به ذکر است که در صورت ثبت سفارش اجرایی شدن پروژه ها نیز برعهده فروشگاه دنیای چادر می باشد.


مشخصات پارچه مناسب برای سایبان پارچه ای
پارچه ترانزیتی درجه یک

مطالب مرتبط

 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat