دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

نحوه اجرای سازه کششی در سراسر کشور

how-to-implement-tensile-structures-throughout-the-country

نحوه اجرای سازه کششی در سراسر کشور 

سازه کششی، به طور معمول یک موضوع تخصصی در زمینه معماری و مهندسی محسوب می شود. به همین دلیل شخصی که آشنایی زیادی در این زمینه ندارد، ممکن است با شنیدن و یا دیدن همچین سازه ای، سوالات متفاوت و متنوعی برایش به وجود بیاید. اگر شما هم در این دسته قرار می گیرید، نگران نباشید زیرا ما قصد داریم در ادامه این مقاله، شما را با اجرای سازه کششی در سراسر کشور آشنا کنیم. دنیای چادر از معتبرترین مراکز برای اجرای سازه های کششی مورد نیاز شما در سراسر کشور می باشد که با خیال راحت می توانید پروژه های خود را به متخصصان آن ها بسپارید.

اعضای محوری یک سازه کششی

اعضای محوری یک سازه های کششی را می توان در دو شاخه دسته بندی کرد:

  • تحت فشار: این اعضا، همانند ستون های یک ساختمان، قادرند تا تمام وزن سقف را تحمل کنند.
  • تحت کشش: این اعضا را می توان به یک مسابقه طناب کشی تشبیه کرد که همه نیرو، بر روی یک کش وارد می شود.

پیشینه استفاده از سازه های چادری

قبل از توضیح اجرای سازه کششی در سراسر کشور بهتر است با پیشینه آن آشنا شوید. در کشور ما، ایران سازه های کششی را با نام های سازه های چادر، سازه های غشایی و حتی سازه های چادری کششی نیز می شناسند.

اینکه از چه جنس پارچه‌ای برای تولید و ساخت سازه های چادری استفاده شود، اهمیت زیادی دارد. زیرا جنس های مختلف پارچه، به سازه ما کارایی های متفاوت می دهند. همچنین در مجموع، استفاده از پارچه در سازه خواص مفیدی از جمله وزن سبک، شفافیت و انحنا مناسب به سازه می دهد. همین امر سبب شده استفاده از این سازه در جهان و همچنین در کشور ما روایج بسیاری یابد و پیشرفت کند.

تاریخچه ساخت و اجرای سازه کششی در سراسر کشور به اواخر قرن بیستم بر می گردد. در سال ۱۹۵۸، یکی دیگر از مهم ترین و مورد استفاده ترین سازه های کششی نیز ساخته شد و مورد اجرا قرار گرفت که این سازه های کششی، به جایگاه موسیقی مایر سیدنی معروف هستند. با گذشت زمان و پیشرفت بیشتر صنعت و مهندسی، این سازه ها نیز پیشرفت چشمگیری کردند که هم اکنون در حال حاضر ما شاهد تولید و ساخت و اجرای انواع مختلف از سازه های کششی در سراسر کشور هستیم.

از جمله این انواع سازه های کششی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازه چادری با دیرک با قوس داخلی
  • سازه چادری با دیرک خارجی
  • سازه چادری با دیرک داخلی

هم چنین تقسیم بندی سازه های کششی انواع مختلفی دارد که در ادامه به نوعی دیگر از این دسته بندی ها اشاره می کنیم که بر اساس شکل ظاهری می باشد:

  • مخروطی
  • زین اسبی
  • کششی

ویژگی های سازه کششی

سازه های کششی ویژگی ها و مزایای متفاوتی دارند که این ویژگی ها باعث می شود که امروزه اجرای سازه کششی در سراسر کشور رواج یابد. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • تنوع رنگی بالا
  • قابلیت جا به جایی بالا
  • عدم نیاز به فونداسیون
  • نصب سریع
  • قابلیت جدا شدن پرده های کناره
  • مانع نفوذ آب و گرد و غبار
  • تامین نور مناسب در روز

مراحل و نحوه اجرای سازه های کششی به چه صورتی می باشد؟

مراحل و نحوه اجرای سازه های کششی به چه صورتی می باشد؟

اجرای سازه کششی از زمان گذشته تا کنون تغییرات زیادی کرده و پیشرفت های زیادی در نوع تکیه گاه و شکل ظاهری داشته است. اما آیا از مراحل و نحوه ی اجرای سازه های کششی در کشور آگاهی دارید؟

می توان در حالت مجموع گفت که اجرای سازه کششی از سه فاکتور اصلی تشکیل شده که شامل طراحی و ساخت و نصب می باشد.

در اولین مرحله، نیاز است تا کاربری سازه به درستی تشخیص داده شود. همچنین بررسی و تحلیل با دقت مکانی که قرار است سازه در آن نصب شود نیز از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه کافی کرد. بعد از آن نوبت به نقشه برداری از محل نصب می رسد تا سازه پارچه ای در نقطه مناسبی بنا شود. حالا در این مرحله باید سازه مد نظر را مدلسازی نمود و طراحی آن را بر عهده گرفت تا مطابق همان چیزی باشد که مورد نظر کارفرما است. سپس با توجه به کاربری مدنظر، باید شکل ظاهری سازه کششی را انتخاب کرد.

دیگر مراحل نصب سازه کششی فرا می رسد و باید برای اتصال دیرک و ستون، صفحه گذاری مناسب انجام داد. پس از اینکه سازه و اجزای مرتبط با آن، به محل نصب منتقل شدند، عملیات مونتاژ سازه شروع می شود که به این معنی است که با استفاده از جوشکاری و همچنین اتصالات پیچ و مهره، قطعات و اجرا بر هم نصب و سوار شوند. در مرحله نهایی نیز باید پوشش را روی سازه نصب کرد. پس از طی این مراحل، اگر کار با دقت انجام شود، سازه دقیقا مطابق با همان چیزی که مورد انتظار بود آماده می شود.

سازه های کششی را در چه مکان هایی می توان اجرا کرد؟

این سازه ها اکنون به قدری پیشرفته شده اند که هر جا ممکن است قابل مشاهده باشند. با این حال قصد داریم چند مورد از کاربری های سازه های کششی را در کشور ایران بررسی کنیم :

  • مراکز ورزشی و استادیوم‌ ها
  • مراکز توریستی و تفریحی
  • مراکز فرهنگی
  • فضا های سبز
  • سالن‌ فرودگاهی
  • سالن‌ اجتماعات
  • سالن‌ نگهداری از تجهیزات و کالا

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برخی جزئیات سازه های کششی بیش تر آشنا کنیم. ابتدا راجع به اعضای محوری سازه های کششی خواندیم و سپس تا حدودی با تاریخچه اجرای سازه های کششی آشنا شدیم و فهمیدیم که این سازه به چه میزان پیشرفت داشته و حتی در سراسر کشور هم اجرا می شود و از استقبال خوبی برخوردار شده است. سپس مزایای سازه های کششی را مرور کردیم و در نهایت با نحوه اجرای رایج سازه های کششی در جهان و هم چنین در سراسر کشور آشنا شدیم.

این را بدانید برای اینکه از نتیجه نهایی سازه کششی رضایت داشته باشید باید کار را به متخصصان ماهر این حوزه بسپارید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره و کمک می توانید از مشاوران ما در دنیای چادر کمک بگیرید.

قابلیت های متفاوت سازه پارچه ای
نحوه اجرای سازه کششی

مطالب مرتبط

 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat