دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

نحوه اجرای سازه کششی

how-to-execute-a-tensile-structure

 نحوه اجرای سازه کششی چگونه است ؟

شاید برای بسیاری از شما جالب باشد که بدانید نحوه اجرای سازه کششی به چه صورت است و از چه جنسی می باشد. در این مقاله قصد داریم تا به مطالب لازم در مورد نحوه اجرای سازه کششی بپردازیم ، پس به شما پیشنهاد می کنیم که تا انتها همراه ما باشید.

در بسیاری از مواقع شما شاهد این موضوع بوده اید که برای انجام برخی کارها در فضای باز احتیاج به وسیله ای جهت ایجاد سایه و جلوگیری از نفوذ باران یا هر مشکل دیگری می باشد که برای انجام این کار از چادرهای مخصوص استفاده خواهد شد. این چادر ها به روش خاص خود روی یک سری ستون نصب می شوند که این کار در اصل سازه کششی نام دارد.

مفهوم کلی سازه کششی چیست؟

  در یک مفهوم کلی می ‌توان گفت که سازه کششی پارچه های نازکی هستند که در برابر کشش مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و با استفاده از ستون های نگهدارنده نیز می توان آن ها را نصب کرد. دنیای چادر یکی از فروشندگان و هم چنین اجرا کننده ی انواع سازه کششی می باشد که می تواند به بهترین نحو ممکن این کار را انجام دهد.

سازه های کششی به چه شکل هایی وجود دارند ؟

قبل از توضیحات بیش تر درخصوص نحوه اجرای سازه کششی، بهتر است با انواع آن آشنا شوید:

  • زین اسبی: با توجه به نامی که برای این نوع سازه چادری انتخاب شده است می توانید به راحتی متوجه شکل این نوع سازه کششی باشید که مانند زین اسب می باشد. برای ساخت آن دو گوشه ای که روبروی یکدیگر قرار دارند به سمت بالا کشیده شده و دو گوشه دیگر نیز به طرف پایین کشیده خواهد شد و این امکان وجود دارد که نیروهای ناشی از آن را به وسیله بست های مخصوص به ستون ها منتقل کنند.
  • خیمه ای: این نوع سازه کششی نیز شباهت بسیار زیادی به خیمه‌ های عشایر دارند. برای نصب آن تمامی جهت های مختلف چادر را به پایین می کشند، اما در نظر داشته باشید که مرکز چادر باید بالا قرار بگیرد و برای کنترل کردن نیروهای ناشی از آن نیز باید اجرای سازه در دو جهت بالا و پایین انجام شود.
  • آرک: از لحاظ ظاهری سازه های آرک شباهت بسیار زیادی به زین اسبی دارند ولی در نصب آن تفاوتی وجود دارد. به این شکل که برای پوسته های زین اسبی باید دو گوشه روبه ‌رو بالا و دو گوشه دیگر در سمت پایین قرار بگیرد، اما در پوسته های آرک این طرز نصب کردن شیوه دیگری دارد ، به این شکل که دو گوشه کنار هم در سمت بالا قرار گرفته و سعی می‌ شود دو گوشه دیگر آن را به سمت پایین بکشند و این روش تا پایان نصب به ترتیب اجرا خواهد شد.

لازم است این نکته را نیز بیان کنیم هنگامی که لازم به اجرای سازه های کششی باشد باید به نوع دوخت و اتصال چادر ها توجه زیادی صورت بگیرد تا در محل‌ های مخصوص به آن چروک و پارگی ایجاد نشود. مانع از به وجود آمدن چروک، محافظت از کابل های مخصوص آن و سایر قطعات فلزی از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد تا سازه های کششی به بهترین نحو ممکن اجرا شوند. با مراجعه به سایت دنیای چادر می توانید به خوبی این مورد را مشاهده کنید که با استفاده از بهترین پارچه های کششی برای اجرای سازه های شما آماده همکاری هستند.

پیشنهاد برای مطالعه:

اجرای سازه کششی در تهران

نحوه اجرای سازه کششی چگونه است؟

نحوه اجرای سازه کششی مراحل خاص خود را به همراه دارد اما در حالت کلی می توان گفت برای اجرای آن مرحله طراحی، ساخت و در پایان نصب آن لازم است که سعی می ‌کنیم تمامی نکات مربوط به نحوه اجرا سازه کششی را در ادامه برای شما توضیح دهیم:

  • در وهله اول باید به طور کامل تشخیص داد که هر نوع سازه کششی برای چه مکانی به کار گرفته شود.
  • مورد بررسی قرار دادن مکانی که قصد دارید در آن جا سازه کششی را اجرا کنید.
  • انجام یک نقشه برداری صحیح از محلی که قرار است در آن جا سازه کششی اجرا شود.
  • داشتن چند مدل مختلف از طرح های سازه.
  • باید سعی شود که حتماً فرم و شکل ظاهری سازه کششی با مکان مورد نظر شما تناسب لازم را داشته باشد.
  • مرحله بعد لازم است که حتماً صفحه گذاری های لازم جهت اتصال ستون ها انجام شود.
  • انتقال دادن سازه های کششی به محل مورد نظر.
  • قرار دادن سازه ها در مکان مورد نظر یا همان مونتاژ سازه.
  • و در مرحله آخر نیز لازم است پوششی که در نظر گرفته شده بر روی سازه ها نصب شود.

مزایای استفاده از سازه کششی

باید این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از سازه های کششی باید در مکان های مناسب انجام شود. در ادامه نیز مزایای استفاده سازه ها را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • داشتن هزینه کمتر نسبت به دیگر سازه ها.
  • امکان تنظیم کردن شرایط دما و محیط در فصل های تابستان و زمستان دارد.
  • وزن سنگین و غیرقابل تحملی ندارد.
  • دارای یک فضای مناسب و بزرگی می باشد.
  • در برابر حریق و آتش سوزی از مقاومت بالایی برخوردار میباشد.
  • این سازه پارچه ای ها به گونه ای هستند که امکان نوردهی در داخل آن ها به طور کامل وجود دارد.
  • انعطاف پذیری بالا و مناسبی را نیز دارند.
  • می توانید برای اجرای سازه از پارچه های مختلفی استفاده کنید که این کار در دنیای چادر به راحتی امکان پذیر می باشد.

خرید انواع سازه های کششی

حال که از نحوه اجرای سازه کششی مطلع شدید، بهتر است تا مکانی مناسب برای سپردن کارها به آنجا پیدا کنید. می ‌توان گفت یکی از بهترین فروشگاه های سازه کششی که دارای بهترین نوع پارچه می باشد، دنیای چادر است که می ‌تواند مواردی همچون کیفیت و هزینه مناسب را برای خریداران محترم به طور کامل تضمین کند و همین هزینه به صرفه یکی از دلایلی است که مشتریان بسیار زیادی خرید انواع سازه ها را تنها از طریق این فروشگاه انجام می دهند.

نحوه اجرای سازه کششی در سراسر کشور
همه چیز درباره ی پارچه شمعی

مطالب مرتبط

 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
پنج شنبه, 30 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat