دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

آلاچیق پارچه ای بخریم یا سازه کششی؟

should-we-buy-a-fabric-pavilion-or-a-stretch-structure

 آلاچیق پارچه ای بخریم یا سازه کششی؟

سازه‌ های کششی تجهیزاتی هستند که بسیار مورد استفاده انسان ‌ها قرار می‌گیرند. امروزه مردم برای موارد و مصارف گوناگونی از آلاچیق و سازه ‌های کششی استفاده می ‌کنند. زیرا بسیاری از مکان ‌ها به دلیل نداشتن پوشش و سقف مثل فضاهای باز، فضای سبز و سایر بخش ‌ها، نیازمند یک محیط برای محافظت در مقابل باد، باران و اشعه خورشید هستند. 

در این مقاله قصد داریم در خصوص جواب این سوال که آلاچیق پارچه ای بخریم یا سازه کششی برای شما سخن بگوییم‌. وبسایت دنیای چادر می‌ تواند بهترین اطلاعات را درباره سازه‌ های کششی و آلاچیق پارچه ‌ای در اختیار کاربران قرار دهد.

سازه کششی چیست؟

پیش از آن که به طور مفصل در این باره صحبت کنیم که آلاچیق پارچه ای بخریم یا سازه کششی، لازم است که آنها را تعریف کنیم. سازه کششی ساخته ‌های مدرنی هستند که جنس پارچه ‌ای دارند و به کمک یک ستون می‌ توانند برای پوشش در فضاهای باز و معماری‌های خلاقانه از آنها استفاده شود.
امروز استفاده از سازه‌های کششی به دلیل داشتن قیمت مناسب و همچنین محافظت بسیار بالا افزایش پیدا کرده است. با گسترش تکنولوژی ویژگی‌های مختلفی به سازه‌های کششی اضافه شده است که باعث شده در طی سال‌های اخیر استفاده از سازه‌ های کششی برای معماری ‌های متفاوت افزایش پیدا کند.

آلاچیق پارچه ای چیست؟

آلاچیق پارچه ‌ای نوعی سازه است که از جنس پارچه ساخته شده است. این نوع سازه‌ ها می‌ توانند مساحت وسیعی را پوشش دهند. قیمت آلاچیق پارچه ‌ای بسیار مناسب است و همچنین می‌توان به راحتی آن را نصب کرد. آلاچیق پارچه‌ای می‌تواند پوشش مناسبی برای محافظت در برابر تغییرات آب و هوایی باشد. از این آلاچیق ها می‌توان هم درکوتاه مدت و هم در بلند مدت استفاده کرد‌.

در صورتی که نصب آلاچیق پارچه‌ای به خوبی صورت بگیرد و لوازم نگهدارنده آن با کیفیت باشد، می‌توان برای مدت‌های طولانی از آن استفاده کرد.

جنس سازه‌های کششی و آلاچیق پارچه‌ای

پارچه‌ای که با استفاده از آن سازه کششی را می سازند، بسیار مستحکم و مقاوم است. همچنین رویه‌هایی دارد که می‌توان به وسیله آن از ورود میکروب‌ها نیز جلوگیری کرد. آلاچیق پارچه‌ای نیز دارای جنسی بسیار خوب و مناسب است. معمولاً از چند نوع پارچه برزنت برای ساخت آلاچیق پارچه‌ای استفاده می‌کنند. بنابراین اگر استحکام را در نظر بگیریم، هر دو جنس سازه‌های کششی و آلاچیق پارچه ای برای محافظت از پوشش مناسب هستند. 

جنس آلاچیق پارچه‌ای معمولاً از فایبرگلاس است که به وسیله سیلیکون پوشش داده می‌شود. همچنین انواعی از پلی آسترها و پلی اتیلن نیز برای ساخت آلاچیق پارچه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورتی‌ که پلی استر‌ها از جنس pvc باشند، می‌توانند در مقابل اشعه خورشید بسیار مقاوم باشند و از ورود نور  جلوگیری کنند. 

همچنین این پارچه برزنت می‌توانند از متصل شدن ذرات ریز گرد و خاک به درون بافت پارچه جلوگیری کنند. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد هر یک انتخاب آن که آلاچیق پارچه ای بخریم یا سازه کششی کمی سخت شد اما در بخش بعد آن را به طور مفصل توضیح می دهیم.

آلاچیق پارچه‌ای یا سازه کششی؟

اول بهتر است بگویید که برای رفع چه نیازی قصد خرید آلاچیق یا خرید سازه کششی را دارید؟ معمولاً امروزه از سازه‌های کششی برای طراحی‌های هنرمندانه و خلاقانه استفاده می‌کنند. سازه‌های کششی طراحی‌های بسیار مختلفی دارند. معمولا استفاده از سازه‌های کششی در مقیاس بزرگی انجام می‌گیرد. اما آلاچیق‌های پارچه‌ای می‌توانند به عنوان سایه‌بان در یک فضای سبز نیز عمل کنند. 

درواقع در بیشتر موارد زمانی از آتش و پارچه استفاده می شود که نیاز به وجود یک سایه بان برای جلوگیری از آزار و اذیت نور و اشعه خورشید و همچنین باد و باران در میان باشد. سازه‌های کششی معمولاً برای موارد بهتر و بزرگتری مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از سازه‌های کششی انقدر طولانی می‌شود که باید مطابق با تغییر فصول وسایل سرمایش و گرمایش را در زیر آن قرار داد. 

بنابراین این نوع سازه‌ها نباید سرما و گرما را از خود عبور دهند و باعث اسیب رسیدن به افراد شوند. حال با موارد بیان شده به راحتی متوجه شدیم که آلاچیق پارچه ای بخریم یا سازه کششی؟

موارد استفاده از سازه کششی و آلاچیق پارچه‌ای

امروزه موارد استفاده از سازه‌های کششی نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای پیشرفته نیز بسیار افزایش یافته است. برای ساخت تئاتر، محل همایش، سیرک و سخنرانی می‌توان از سازه‌های کششی استفاده کرد. سازه‌های کششی به دلیل مهم بودن اجزا و وسایل و همچنین کاربرد بسیار بهتر نیازمند چک کردن ماهانه هستند، تا دچار آسیب نشوند.

آلاچیق پارچه‌ای معمولاً به عنوان سایه‌بان برای فضای سبز و همچنین محافظت از اجسامی مثل ماشین استفاده می شود. آلاچیق ها مانند سازه‌های کششی نمی‌توانند خود را با هر شرایط آب و هوایی وفق دهند. از این رو لازم است که قبل از نصب آلاچیق پارچه‌ای، به آب و هوای منطقه خود نیز نگاهی بیاندازید و درباره آن با کارشناس مشورت کنید.

زیرا آلاچیقهای پارچهای ممکن است در شرایط آب و هوایی بعد مقاومت خود را از دست داده و دچار آسیب شوند. در واقع مقاومت آلاچیق ‌های پارچه ‌ای بیشتر به جنس پارچه بستگی دارد. هر چه جنس پارچه آلاچیق بهتر و با کیفیت تر باشد، میزان دوام آلاچیق پارچه نیز بالاتر خواهد بود. اما به طور کل جنس سازه‌های کششی به شکلی است که به طور طبیعی در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاومت دارند.

سخن پایانی

امروزه کاربرد و استفاده از آلاچیق پارچه‌ای و سازه کششی بسیار افزایش پیدا کرده است. بهترین راه خرید یک آلاچیق پارچه‌ای یا سازه کششی مناسب مشاوره و مشورت با یک کارشناس و کسب اطلاعات از یک وب سایت معتبر است. وب ‌سایت دنیای چادر می‌تواند بهتر اطلاعات را درباره سازه کششی در اختیار شما بگذارد. 

تصمیم گیری برای اینکه آلاچیق پارچه‌ای بخریم یا سازه کششی کاملاً بسته به نوع محل، بودجه و موارد استفاده دارد. برای خرید آلاچیق پارچه‌ای و سازه کششی ابتدا نوع محل و شرایط آب و هوایی آن را به کارشناس گزارش دهید. در این حالت او می‌تواند راحت ‌تر قیمت‌های مناسب سازه شما را در اختیارتان بگذارد. همچنین باید اطلاع دهید که برای انجام چه کاری قصد خرید آلاچیق پارچه‌ای را دارید.

10 کاربرد مفید پارچه برزنت
ابعاد مناسب سازه کششی برای محیط های مختلف

مطالب مرتبط

 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat