دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

10 کاربرد مفید پارچه برزنت

10-useful-applications-of-tarpaulin-fabric

 کاربردهای پارچه برزنت

پارچه برزنت یکی از انواع پارچه‌هایی است که در طی سال‌های اخیر استفاده از آن بسیار افزایش پیدا کرده است. هر سال کاربرد گوناگونی را برای پارچه برزنتی شاهد هستیم. یکی از علت‌های این موضوع با کیفیت بودن و استحکام این نوع پارچه‌ها است و همین طور ظاهر جذابی که به سازه‌ها می بخشند. در این مقاله قصد داریم تا درباره کاربردهای پارچه برزنت در حوزه‌های مختلف صحبت کنیم. مجموعه دنیای چادر ارائه دهنده بهترین و باکیفیت ترین پارچه های برزنتی در سراسر کشور می باشد.

پارچه برزنت چیست؟

Enter your text here ...

پارچه برزنتی نوعی پارچه با خاصیت کشسانی بالا است که در عین انعطاف پذیر بودن، استحکام بسیار زیادی دارد و می‌تواند بسیاری از سازه‌ها را به طور محکم نگه دارد. به دلیل کیفیت این نوع پارچه‌ها معمولاً افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند و مراکز تولید این پارچه‌های برزنتی در طی سال‌ها بسیار افزایش پیدا کرده است. جنس داخلی و جنس روکش بیرونی این پارچه‌ها از انواعی از پلیمرها ساخته می‌شود.

ماده‌های جدیدی برای جنس ماده اصلی پارچه‌ها وجود دارد که شرکت‌های سازنده با تست و آزمون و خطای این پارچه‌ها می‌توانند به امکانات پارچه برزنتی بیفزایند. شاید یکی از دلایل مهم دیگری که پارچه برزنتی را در میان همه مردم محبوب می‌کند، این است که با هر شرایط آب و هوایی سازگار است. در ادامه کاربردهای پارچه ترانزیتی را برای شما بیان می نماییم.

10 کاربرد مفید پارچه برزنت

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که کاربرد پارچه های برزنت محدود به برخی از سازه‌های ساده می‌شود اما اینگونه نیست.

یکی از مهمترین کاربرد پارچه برزنت که می‌توان آن را جزو بیشترین کاربرد‌های این پارچه نیز در نظر گرفت، استفاده از پارچه برزنتی برای سایه بان است. برای سایبان در آلاچیق‌ها و مناطق مختلف از پارچه برزنتی استفاده می‌کنند. این پارچه‌ها می‌توانند از ورود و عبور نور خورشید جلوگیری کند و نقش خوبی را در یک روز گرم و آفتابی ایفا کند. علاوه بر این هنگام بارش برف و باران نیز می‌توانند محافظ بسیار خوبی برای افراد باشند.

این واکنش‌ها با همان کیفیت خود را از دست نمی‌دهند. به همین دلیل است که انتخاب بسیاری از افراد هستند.
دومین کاربرد پارچه برزنت برای روکش کردن انواعی از کالاها و اجسام است. در هنگامی که یک کالا یا جسم نیاز به محافظت شدید داشته باشد، به گونه‌ای که هر گونه نور، گرد و خاک و آب و هوا باعث آسیب به آن شود، می‌توان از پارچه برزنتی برای محافظت از آن استفاده کرد. زیرا پارچه برزنتی می‌تواند با روکش کردن کالا از ورود این گرد و غبار و آلودگی به درون کالا جلوگیری کند. 

موارد مصرف پارچه برزنت

       سومین کاربرد پارچه های برزنتی، استفاده از این نوع پارچه‌ها در سایبان تونلی است. در واقع سایبان تونلی هنگام ایجاد می‌شود که برخی افراد برای انتقال از محیطی به محیط دیگر نیاز به عبور از فضای باز داشته باشند. در صورتی که آب و هوای فضای باز بسیار گرم و آفتابی یا بارانی و برفی باشد و یا همینطور هوا مناسب نباشد و دارای گرد و غبار باشد، می‌توان از این نوع سایبان تونلی استفاده کرد تا محافظ خوبی در هنگام عبور و مرور افراد باشد.

این نوع سایبان نه تنها می‌تواند نقش یک محافظت‌کننده را ایفا کند، بلکه به نوبه خود بسیار ظاهر زیبایی را به محیط می‌بخشد. به گونه‌ای که در بسیاری از مراسم‌های خاص امروز از این نوع سایبان تونلی استفاده می‌کنند.

بهتر است یکی از پرکاربردترین مصارف پارچه برزنتی استفاده در لوازم لباس‌ها و کفش‌های ورزشی است. اگر از لباس‌های ورزشی استفاده کرده‌اید و با جنس آنها آشنا هستید، می‌دانید که معمولا لوازم ورزشی به گونه‌ای ساخته می شوند که بسیار مقاومت بالایی داشته باشند. پارچه اکثر لوازم ورزشی باید نقشه محافظت کننده را در برابر آلودگی و آب و هوا ایفا کند. 

همین طور در صورتی که در اثر برخورد با زمین یا جای دیگری صدمه ببیند، این نوع پارچه‌ها باید دیرتر از سایر بخش‌ها آسیب ببیند و پاره شوند. به همین دلیل معمولاً شرکت‌های سازنده لوازم ورزشی به دنبال پارچه‌ ضد آب  هستند که در عین لطافت، زیبایی و جذاب بودن استحکام خوبی نیز داشته باشد. 

پیشنهاد برای مطالعه:

همه چیز درباره ی پارچه شمعی

چادر برزنت پوشش محصولات کشاورزی

پارچه برزنت برای چه محصولاتی قابل استفاده است؟

 پنجمین کاربرد پارچه برزنت برای روکش کولر است. این موضوع برای بسیاری از افراد آشنا است. زیرا معمولاً در هوای بسیار گرم که از کولر استفاده می‌شود، برای اینکه کارایی کولر پایین نیاید، معمولاً باید برای آن یک سایبان ایجاد کرد که به کمک پارچه برزنتی می‌توان این کار را انجام داد.

یکی از بهترین کاربردهای پارچه برزنتی استفاده از آن در ساخت سازه‌های چادری است. سازه‌های چادری سازه‌هایی هستند که در فضای باز ایجاد می‌شود و می‌تواند ابعاد مختلفی داشته باشند و نقش محافظت از محیط درونی خود را در برابر تغییرات آب و هوایی و آلودگی‌ها دارد.
شاید شما هم وارد نمایشگاه‌ها شده باشید و از فضای داخلی این نمایشگاه‌ها دیدن کرده باشید. معمولا نمایشگاه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که فضای بیرونی آنها از جنس نوعی چادر باشد تا قابلیت جابجایی نمایشگاه وجود داشته باشد. این پارچه‌های بسیار محکم که در محیط بسیار بزرگی فضای داخلی نمایشگاه را می‌پوشانند، نوعی پارچه‌های برزنتی هستند.
اگر شما استخر داشته باشید که روی آن باز باشد و سرپوشیده نباشد، می‌توانید به راحتی با استفاده از چادر برزنتی روی آن را بپوشانید. این یکی از بهترین کاربردهای پارچه برزنتی است که می‌تواند از آلودگی آب جلوگیری کند.
نهمین مورد از کاربردها برای روکش کردن ماشین‌ها است که تعداد بسیار زیادی از افراد با آن آشنا هستند. 

هر کسی که ماشین می‌خرد، معمولاً برای محافظت از آن در برابر گرما و بارش برف و باران یک روکش نیز خریداری می‌کند. این روکش‌های محکم از جنس پارچه برزنتی هستند. پارچه‌های برزنتی همچنین برای روکش کردن کالاها و وسایل تجهیزات آزمایشگاهی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل درباره پارچه برزنتی و کاربرد آن صحبت کردیم. باید بدانید که کاربرد‌های پارچه برزنت بسیار وسیع است و محدود به موارد بیان شده نمی گردد. چادر برزنتی یکی از تجهیزاتی است که در طی سال‌های اخیر امتحان خود را برای محافظت در برابر تغییرات آب و هوایی و آلودگی‌ها پس داده است. وبسایت دنیای چادر می‌تواند بهترین خدمات را به شما درخصوص انواع پارچه های برزنت ارائه کند.

انتخاب برزنت ترانزیتی برای ورزشگاه ها
آلاچیق پارچه ای بخریم یا سازه کششی؟

مطالب مرتبط

 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat