دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

سازه کششی استخر چیست ؟ (مزایا، معایب و ویژگی ها)

سازه کششی استخر

 سازه کششی استخر چیست ؟

سازه کششی استخر پوشش مناسبی برای تبدیل استخرهای روباز به سرپوشیده بدون نیاز به ساخت و ساز می باشد که کاربرد زیادی در سالهای اخیر پیدا نموده است. این سازه ها از ورود برف و باران و تابش مستقیم نور خورشید به درون استخر جلوگیری نموده و شرایط را برای شنا در محیطی عالی فراهم می کنند. چادر24 در ادامه به معرفی کامل انواع سازه کششی استخر پرداخته و قیمت و موارد مهم در خرید این سازه ها و همچنین مزایا و معایب آنها را بررسی خواهد نمود. 

دلیل نصب سازه کششی استخر

 ساخت استخر در فضای باز باغ و ویلا علیرغم مزایای متعددی که دارد، برخی محدودیت ها را نیز به همراه داشته و به همین دلیل ممکن است کارایی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، تابش مستقیم نور خورشید در روزهای بسیار گرم تابستان یا بارش برف و باران مشکلاتی را برای استفاده از استخرهای روباز ایجاد می کند. با توجه به اینکه همیشه برای هر مساله و مشکل راه حلی وجود دارد، برای مواجه شدن با این محدودیت نیز راهکارهای متعددی ارائه شده است. سازه کششی استخر از بهترین راهکارها در این زمینه می باشد که باعث میشود تا سقف موقت برای آنها ایجاد شود.

سازه کششی استخر از بدنه و چارچوب فلزی بسیار مقاوم تشکیل شده که روی آن پوشش پارچه ای ضد آب به کار رفته است. ساختار کلی این سازه ها شباهت زیادی به چادر عشایر داشته و به همین دلیل به آن سازه های چادری نیز گفته میشود و به شدت در سالهای اخیر مورد توجه واقع شده اند. نوع طراحی صورت گرفته برای بدنه سازه به گونه ایست که روکش ساختار صاف و مسطحی نداشته و انحنا در ظاهر آن به چشم میخورد. به همین دلیل از نظر زیبایی و جلوه ظاهری نیز سازه چادری کاملا مدرن و منحصر به فرد است.

انواع سازه کششی استخر

بر اساس فاکتورهای مختلفی می توان این سازه ها را دسته بندی کرد که مهم ترین آنها، نوع پارچه به کار رفته برای روکش است. بر همین اساس این سازه ها در گروه های مختلفی قابل تقسیم بندی بوده و برخی کاملا ضد آب هستند. پارچه های مورد استفاده در این سازه ها در اغلب مواقع برزنت و ترانزیتی بوده و لایه پلی استر آن مانع از نفوذ آب می شود.

از دیگر فاکتورهایی که می توان برای دسته بندی این سازه ها به کار برد، جنس بدنه می باشد. در حالت کلی از متریال های فلزی برای ساخت بدنه سازه استفاده میشود که ارتباط مستقیم با کیفیت و مقاومت و دوام آنها دارد. با توجه به اینکه این سازه ها در فضای باز نصب میشوند، به همین دلیل باید متریالی انتخاب شود که در برابر وزش باد و ضربه و شرایط محیطی کاملا مقاوم باشد. فولاد، استیل و آلومینیوم از بهترین و کاربردی ترین انتخاب ها برای ساخت بدنه سازه کششی استخر می باشد که در برابر نم و رطوبت نیز مقاوم بوده و زنگ زدگی در آن ها ایجاد نمیشود.

همچنین لازم به ذکر است که سازه های کششی استخر از نظر طرح و مدل نیز با هم تفاوت زیادی دارند و متناسب با اندازه و ابعاد محیط نصب طرح های متنوعی انتخاب و پاجرا میشوند. در حالت کلی اغلب طرح های ارائه شده برای این سازه ها کاملا مدرن بوده و به همین دلیل زیبایی و جلوه منحصر به فردی را بر روی استخر ایجاد می کنند.

مطالب زیر را مطالعه کنید :

مزیت نصب سایبان پارچه ای در حیاط

قیمت پارچه برزنت ضد آب

مزایا سازه کششی استخر

تقاضای زیاد برای نصب سازه های کششی بر روی استخر نشان دهنده مزایا و ویژگی های مثبت متعدد این سازه ها می باشد. در حالت کلی از بهترین ویژگی های مثبت این سازه ها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به درون استخر و افزایش آسایش افراد در حین شن

ممانعت از بارش برف و باران و حتی گرد و غبار به درون استخر و محافظت از آن در برابر آلودگی ها

نصب سازه کششی استخر در مدت زمان کوتاه

ساخت و نصب مقرون به صرفه نسبت به ساخت سقف با مصالح ساختمانی

ایمنی کامل در برابر زلزله

قیمت سازه کششی برای استخر

همان طور که در طول متن اشاره شد، تنوع در این سازه ها بسیار زیاد بوده و می توان آنها را از نظر نوع و جنس پارچه روکش و همچنین جنس سازه در گروه های مختلفی دسته بندی نمود. علاوه براین، این سازه ها متناسب با اندازه و ابعاد استخر طراحی و تولید میشود و به همین دلیل مقدار متریال بدنه سازه و پارچه روکش با هم متفاوت است. در تعیین قیمت سازه کششی استخر تمام این فاکتورها نقش مهمی دارند و تک تک آنها باید با دقت بررسی شوند. به عنوان مثال، طراحی منحصر به فرد و مدرن این سازه ها می تواند علاوه بر هزینه متریال و پارچه، هزینه های طراحی را نیز شامل شود.

با توجه به تعداد زیاد فاکتورهای اثرگذار بر هزینه ها، پیشنهاد می کنیم برای استعلام قیمت سازه کششی استخر با کارشناسان چادر24 تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه پس از بررسی مدل و طرح و اندازه و ابعاد استخر و جنس پارچه انتخابی در نهایت قیمت تخمینی را ارائه خواهند داد. همچنین لازم به ذکر است که در محاسبه قیمت به هزینه های مربوط به حمل و نقل سازه و نصب آن رد محل نیز توجه میشود که تاثیر بسیار زیادی بر قیمت دارند.

ساخت و نصب سازه کششی استخر

گروهی از طراحان و مهندسین حرفه ای و متخصص با در نظر گرفتن استانداردها و با تسلط به نرم افزارهای طراحی، مدل های بسیار متنوع از انواع سازه های کششی را در مجموعه چادر24 ارائه داده اند. تمام سازه های ساخته شده توسط این مجموعه کاملا سفارشی بوده و متناسب با شرایط استخر و خواسته مشتری و در نظر گرفتن استانداردها و اصول ایمنی اجرا می گردند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این سازه ها می توانید از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه با گروه چادر24 تماس گزفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

پارچه برزنت ضد رطوبت
فروش سایبان برای باغ | راهنمای خرید سایبان باغی

مطالب مرتبط

 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat