دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

خصوصیات مهم پارچه کانتینری

Important-properties-of-container-fabri_20220312-105021_1

 پارچه های کانتینری را می توان بر اساس فاکتور های مختلفی طبقه بندی کرد، مانند نوع مواد (پلی اتیلن، بوم، وینیل و غیره)، ضخامت، که به طور کلی بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود یا به دسته هایی تعمیم می یابد (مانند عملکرد معمولی، وظیفه سنگین ، وظیفه فوق العاده سنگین، و غیره)، و استحکام گرومت. عملکرد اصلی پارچه کانتینری باید در هنگام طراحی یا استفاده از برزنت در نظر گرفته شود. تمام پارچه های کانتینری مرغوب بدون در نظر گرفتن انواع، سه ویژگی اساسی دارند که عبارتند از:

  • مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت
  • استحکام - قدرت
  • مقاومت در برابر خوردگی

   خصوصیات پارچه کانتینری  

 برخی از انواع خصوصیات مهم پارچه کانتینری در ادامه مقاله به تفصیل بیان شده اند.

1. نفوذپذیری هوا 

پارچه های کانتینری باید قابلیت تنفس خود را به خصوص پارچه های چادر نظامی در نظر بگیرند. عوامل موثر بر تنفس شامل ساختار پارچه پایه، تراکم، مواد، نوع ماده تکمیل کننده ضد آب و چسبندگی رزین است. با افزایش میزان چسبندگی رزین، نفوذپذیری هوای برزنت کاهش می یابد. البته این مربوط به ماده تکمیلی مورد استفاده است. به طور کلی، بیشتر چادرهای قابل نفوذ هوا از پنبه، وینیلون، لاک و سایر پارچه های کوتاه بافته شده با موم پارافین یا رزین اکریلیک ساخته می شوند. 

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: مشمع کانتینری برای چه محصولاتی استفاده می شود؟

2. استحکام کششی 

پارچه کانتینری در حین استفاده باید تحت کشش های مختلفی قرار گیرد. به عنوان مثال، در حین استفاده، تحت تأثیر نیروهای اضافی مانند باد، باران و صرفه جویی در انرژی قرار می گیرد. با وجود این نیروهای خارجی، هنوز هم باید شکل اولیه خود را حفظ کنند و به راحتی تغییر شکل ندهند. این امر مستلزم آن است که پارچه کانتینری با کیفیت دارای استحکام کششی بالاتری باشد و نباید تفاوت زیادی در استحکام کششی در جهت تار و پود وجود داشته باشد. به خصوص مقاومت کششی چادرهای بزرگی که به عنوان ساختمان های بادی استفاده می شوند بسیار مهم است. 

به طور کلی، پارچه پایه از پلی استر با استحکام بالا، وینیلون و سایر پارچه های فیبر بلند ساخته شده است. پوشش ضد آب با رزین وینیل کلرید و رزین پلی اتیلن کلروسولفوناته. استحکام محصول عمدتاً با استحکام مواد الیافی و چگالی پارچه تعیین می شود. 

 

3. ازدیاد طول و ثبات ابعادی

 پارچه های کانتینری به عنوان چادرهای پیشرو و چادرهای بزرگ، اغلب تحت تنش استفاده می شوند. ازدیاد طول پارچه نباید خیلی زیاد باشد و ثبات ابعادی آن با ویژگی های خزش مواد تعیین می شود.

4. مقاومت در برابر سایش و پارگی 

آسیب دیدگی پارچه کانتینری عمدتاً در اثر پارگی و سایش ایجاد می شود، بنابراین مقاومت در برابر پارگی شاخص مهمی از برزنت است. استحکام پارگی به این بستگی دارد که آیا برزنت در اثر حرکت اجسام خارجی در حال پرواز می شکند یا پس از ایجاد سوراخ به دلایلی به محیط اطراف منبسط می شود و یک ترک ساختاری بزرگ ایجاد می کند. بنابراین، زمانی که تنش بالا است. برزنت باید دارای استحکام کششی بالا و مقاومت در برابر پارگی بالا باشد. 

5. مقاومت در برابر آب

مقاومت در برابر آب یکی از ویژگی های مهم پارچه کانتینری است. از طریق غوطه وری و تکمیل، چربی وینیل کلرید در شکاف های بافت پارچه پر می شود تا یک فیلم پوششی تشکیل شود. اگر میزان چسبندگی رزین در واحد سطح از حد معینی بیشتر شود، مقاومت در برابر آب مشکلی ایجاد نمی کند. اگر لایه پوشش نازک باشد، لایه پوششی هنگام خم شدن، مالش دادن یا ساییدگی سطح به راحتی ترک می خورد که ممکن است باعث گل آلود شدن آب شود. 

 6. ضد حریق

از نظر ایمنی استفاده، نوعی از پارچه کانتینری مورد نیاز است که خاصیت ضد حریق بهتری داشته باشد. با انتخاب الیاف مقاوم در برابر شعله و پارچه پایه مقاوم در برابر شعله می توان خاصیت ضد شعله دست یافت. هم چنین می توان با افزودن مواد ضد اشتعال به ماده پوششی به آن دست یافت. مقدار بازدارنده اضافه شده به طور مستقیم با اثر بازدارنده شعله مرتبط است. 

پارچه های کانتینری پی وی سی چه خواصی دارند؟

از چادر ها و برزنت ها می توان برای محافظت در برابر باران، گرما و سرما استفاده کرد. بنابراین، چنین محصولاتی باید عملکرد خاصی داشته باشند.

با توجه به کاربردهای مختلف پارچه کانتینری، الزامات کلی که باید رعایت شوند عبارتند از:

(1) وزن سبک، آسان برای تا زدن، آسان برای رسیدگی

(2) استحکام بالا، مقاومت در برابر سایش و عمر طولانی

(3) عملکرد ضد آب و قابلیت تنفس، قسمت داخلی ضد تراکم آب

(4) مقاومت در برابر اسید و قلیایی، ضد کپک، ضد خوردگی

(5) مقاومت در برابر آب و هوای خوب، بازدارنده شعله و نسوز

(6) بدون پدیده هدایت رطوبت. 

 پارچه کانتینری پلی اتیلن چه خواصی دارد؟

پلی اتیلن یک ترموپلاستیک با کیفیت معمولی، بی بو، غیر سمی و پودر سفید قابل اشتعال است. رزین های پلی اتیلن قالب گیری شده همگی گلوله های مومی شکل اکسترود و دانه بندی شده اند و ظاهر آن سفید شیری است. نقطه ذوب 100-130 ℃ است، مقاومت در برابر دمای پایین آن عالی است و دمای عملیاتی می تواند به -100 ~ -70 درجه سانتیگراد برسد. هنوز هم می تواند خواص مکانیکی خوبی را در -60 ℃ حفظ کند، اما دمای استفاده 80 ~ 110 است. پایداری شیمیایی خوبی دارد. در برابر اسید نیتریک رقیق، اسید سولفوریک رقیق، اسید کلریدریک، اسید هیدروفلوریک، اسید فسفریک، اسید فرمیک، اسید استیک، آمونیاک، آمونیاک، پراکسید هیدروژن، هیدروکسید سدیم، هیدروکسید پتاسیم و سایر محلول ها در دمای اتاق مقاوم است.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله روش تشخیص ضد اشتعال بودن پارچه کانتینری را نیز مطالعه کنید.

برزنت ها به طور کلی نیاز به عملکرد "سه ضد" دارند. ضد آب، نسوز (ضد اشتعال) و ضد کپک.

همان طور که گفته شد، برای انواع مختلف برزنت ویژگی های مختلفی وجود دارد که شامل مقاومت در برابر آب، استحکام، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر سایش و ویژگی های مختلف می شود. مقاومت در برابر آب برای برزنت هایی که باید از باران و همچنین رطوبت محافظت کنند، بسیار مهم است. علاوه بر الزامات عملکرد ذکر شده، پارچه کانتینری هم چنین به مقاومت در برابر سرما، مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر خزش، مقاومت در برابر خستگی مکرر، مقاومت در برابر سایش و مقاومت خمشی نیاز دارد. 

دنیای چادر تولیدکننده انواع پارچه ترانزیتی، برزنت، کانتینری و غیره می باشد. می توانید برای مشاوره و خرید با کارشناسان دنیای چادر تماس بگیرید.

3 مرحله مهم در اجرا سازه چادری
روکش برزنتی غلات

مطالب مرتبط

 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
جمعه, 31 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat