دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

روش تشخیص ضد اشتعال بودن پارچه کانتینری

container-fabric

پارچه کانتینری مقاوم در برابر آتش کاملاً ضد اشتعال نیست اما تا حد خیلی بالایی از شما در برابر آتش محافظت می کند. در این مقاله به هر آنچه که نیاز است در مورد پارچه کانتینری ضد اشتعال بدانید، پرداخته شده است.

امروزه معمولاً برزنت ها از موادی مانند پلی اتیلن ساخته می شوند. برزنت پارچه ای همه کاره است و کاربرد های اصلی آن به شرح زیر است: پوشاندن کالا ها و وسایل نقلیه در هوای آزاد و محافظت از آن ها در برابر باران، برف، گرد و غبار و شرایط آب و هوایی مشابه، به عنوان کفپوش یا تجهیزات ضد باران در مناطق کمپینگ و غیره. پارچه کانتینری به طور کلی از یک ماده ضد آب ساخته شده که در اندازه ها و قیمت های مختلف برای خرید موجود است. بسته به مناطق مورد استفاده، غیر قابل اشتعال بودن مشمع کانتینری نیز از نظر آسیب نرساندن به مواد و تجهیزات در مناطق محافظت شده در آتش اهمیت دارد. پارچه کانتینری برای مصارف نظامی نیز استفاده می شود و در این مرحله آزمایش های غیر قابل اشتعال اهمیت بیشتری دارد.

  چه موادی در ساخت برزنت های مقاوم در برابر آتش استفاده می شود؟

برزنت های مقاوم در برابر آتش از نظر مواد به کار رفته در ساخت آن ها، آن قدر ها هم که مردم فکر می کنند، پیچیده نیستند.
پلی اتیلن متریال اصلی به کار رفته در ساخت پارچه های کانتینری مقاوم در برابر آتش است. پارچه های کانتینری پلی اتیلنی به عنوان مانعی بین مواد محافظت شده و عوامل بیرونی عمل می کنند و در انواع کاربری ها به طور طبیعی در برابر شعله مقاوم است.
برم، رایج ترین ماده شیمیایی مورد استفاده در بازدارنده های شعله در تمام صنایع از جمله الکترونیک و مبلمان است و هر از چند گاهی آن را روی برزنت ها نیز خواهید دید.

PBDE، مخفف دی فنیل اترهای پلی برومینه است. این ماده در مواد شیمیایی از نوع اسپری رایج است که می‌توان آن‌ها را روی برزنت اعمال کرد. کار کردن با آن ها خطرناک است و با گذشت زمان ممکن است از بین برود، به همین دلیل است که اغلب از آن ها در پارچه های کانتینری استفاده نمی شود. 

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: راهنمای خرید پارچه کانتینری

آیا مواد ضد حریق ایمن هستند؟

آن ها برزنت شما را ایمن می کنند، اما خود مواد شیمیایی بی خطر نیستند و مهم است که در مورد آن ها مطلع شوید. آن ها را در هر نوع برزنت مقاوم در برابر شعله ای که می خواهید بخرید شناسایی کنید تا بدانید با چه نوع ماده ای طرف هستید و بتوانید تدابیر ایمنی لازم را رعایت کنید.

 راهنمای تشخیص و تست ضد اشتعال بودن پارچه کانتینری

تست اشتعال پذیری بسته به نحوه استفاده از پارچه استاندارد های مختلفی دارد. در یک روش رایج برای تست برزنت ها، اشتعال پذیری پارچه را زمانی که در معرض منابع خاصی از اشتعال قرار می گیرد، اندازه گیری می کنند. این تست هم چنین مقاومت اشتعال پارچه را پس از قرار گرفتن در معرض شعله به مدت 12 ثانیه اندازه گیری می کند و نتایج ثبت می شود. در صورتی که تمام نمونه‌ها معیارهای مشخصی را داشته باشند، پارچه کانتینری آزمایش را با موفقیت پشت سر می‌گذارد. انجام این تست ها در خانه به هیچ وجه توصیه نمی شود و حتماً باید در واحد های آزمایشگاهی ایمن انجام شوند. پارچه های کانتینری مقاوم در برابر شعله دارای گواهینامه تست اشتعال هستند. 

کاربرد های پارچه کانتینری مقاوم در برابر آتش 

چه زمانی به یک برزنت ضد حریق نیاز دارید؟ در ادامه مقاله چند مورد از استفاده های آن آمده است.

 • عایق کاری محل کار

معمولاً از بخاری های هوای اجباری در سایت های ساخت و ساز در فصل زمستان استفاده می شود. این ها آتش را از طریق لوله آهنی به حرکت در می آورند و منطقه کوچکی را خیلی سریع گرم می کنند، اما اجرا کردن آن ها ارزان نیست. آن ها با سرعت زیاد از طریق پروپان می سوزند، به همین دلیل است که در ناحیه گرم شده، سرکارگرها برای گرم نگه داشتن منطقه، پارچه کانتینری عایق ضد شعله را آویزان می کنند.

• چادر کمپینگ
آتش ‌سوزی‌ ها عمدتاً قابل پیش‌ بینی هستند، اما تنها چیزی که لازم است یک وزش باد شدید است تا اکسیژن را به آتش برساند و آن را دو برابر بالاتر از حد انتظارتان بسوزاند. شما می توانید از برزنت مقاوم در برابر شعله برای بالای محل کمپ خود استفاده کنید تا به حفظ گرما کمک کنید. این نه تنها تا زمانی که آتش کمپ روشن است به گرم کردن یک منطقه کوچک کمک می کند، بلکه به این معنی است که از روی درختان زباله نمی ریزد و هم چنین آتش نمی گیرد.

• پناهگاه اضطراری
یک پارچه کانتینری مقاوم در برابر شعله تا حدودی عایق بندی شده است، بنابراین بسیاری از پرسنل نظامی یاد می گیرند که با این برزنت ها یک پناهگاه اضطراری بسازند. موقعیت‌های خطرناک زیادی وجود دارد که به آن ها اجازه می دهد تا از برزنت مقاوم در برابر شعله استفاده کنند و از آن به عنوان پناهگاه یا کیسه خواب در زمان جنگ استفاده کنند.

• ایمن نگه داشتن وسایل در گاراژ
هیچ کس نمی خواهد تصور کند که یک آتش سوزی در خانه واقعاً اتفاق می افتد، اما اگر اتفاق بیفتد چه می شود؟ وسایل خود را در حین نگهداری در یک برزنت مقاوم در برابر شعله بپیچید و آن ها را حداقل شش اینچ از دیوار پشتی دور نگه دارید.

هنگام خرید پارچه کانتینری ضد حریق به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر به دنبال خرید یک برزنت مقاوم در برابر شعله ارزان هستید، چند ویژگی وجود دارد که باید در مورد آن ها بدانید.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله طراحی و ساخت انبار با پارچه مشمع کانتینری را نیز مطالعه کنید. 

• حد اکثر حرارت
این سطح گرما جایی است که مواد برزنت شروع به ذوب شدن یا آتش گرفتن می کنند. این دما بالاترین نقطه ای است که پوشش کانتینری می تواند تحمل کند.

• عایق بودن
در واقع داشتن عایق با کیفیت در یک برزنت مقاوم در برابر شعله خوب است، زیرا می تواند گرما را بدون آتش گرفتن حفظ کند. این ها معمولاً در محیط های ساختمانی استفاده می شوند که قبلاً ذکر کردیم.

سخن پایانی

شما می توانید انواع پارچه برزنت خود را از فروشگاه دنیای چادر با نازلترین قیمت و مرغوب ترین کیفیت خریداری کنید و روز به روز بر تعداد مشتریان و درآمد خود بیفزایید.

دنیای چادر تولید کننده انواع پارچه برزنت، پارچه ترانزیتی و ... در ایران می باشد. برای خرید بهترین سازه چادری برای استادیوم فوتبال کافیست تا با کارشناسان ما در این زمینه در ارتباط باشید.

سایبان پارچه ای بادبانی
پارچه برزنت آلاچیق
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat