دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

مهمترین ویژگی های پارچه کانتینری

the-most-important-features-of-container-fabric

 مهمترین ویژگی های پارچه کانتینری

زمانی که می خواهید پارچه کانتینری خریداری کنید باید مهمترین ویژگی های پارچه کانتینری را بدانید تا بهترین نوع پارچه را انتخاب کنید. پارچه های برزنتی بسیار محکم و مقاوم هستند که برای استفاده به عنوان پارچه کانتینری انتخاب می شوند. این پارچه ها برای پوشش دادن بار های کانتینری در شرایط مختلف جوی مانند: گرما، باران یا برف استفاده می شود، زیرا تنفس پذیر و مقاوم در برابر آب هستند. تنفس پذیری و مقاوم در برابر آب تنها جزئی از ویژگی های مهم پارچه کانتینری است. در ادامه شما را با مهمترین ویژگی های پارچه کانتینری آشنا می کنیم.

 

مهمترین ویژگی های پارچه کانتینری چیست؟

پارچه های کانتینری از آن جهت که از بار های کانتینر محافظت می کند باید از یکسری ویژگی های اصلی برخوردار باشد تا به بار کانتینر در انواع شرایط آب و هوایی آسیبی رسانده نشود. در اینجا به چند تا از مهمترین ویژپگی های پارچه کانتینری اشاره کرده ­ایم.

  • 1.نفوذپذیری هوا

پارچه های کانتینری از مواد طبیعی تشکیل شده اند بنابراین اجازه می دهد هوا بین الیاف جداگانه جریان یابد. این یک ویژگی مهم است زیرا اجازه نمی دهد تا بار زنگ بزند. تارهای تنفسی از ایجاد رطوبت بر روی بار جلوگیری می کند. بنابراین، این پارچه ها بیشتر برای بارهای حساس به رطوبت در نظر گرفته می شوند.

ویژگی تنفس، پارچه کانتینری را به گزینه ای مناسب برای پوشاندن بار در هوای گرمتر تبدیل می کند. عوامل موثر بر تنفس پارچه کانترینی شامل ساختار پارچه پایه، چگالی پارچه، مواد، نوع پوشش ضد آب و چسبندگی رزین است.

به طور مثال: با افزایش میزان چسبندگی رزین، نفوذپذیری هوا در پارچه کاهش می یابد. به طور کلی باید بدانید، بیشتر چادرهای نفوذپذیر هوا از پنبه، وینیلون، لاک و دیگر پارچه های کوتاه بافته شده و با موم پارافین یا رزین اکریلیک ساخته شده است.

استحکام کششی پارچه کانتینری

پارچه کانتینری هنگام استفاده باید تحت تنش های مختلفی قرار گیرد. زیرا در حین استفاده، تحت تأثیر نیروهای اضافی مانند: باد ، باران قرار می گیرد. با وجود این نیروهای خارجی، پارچه برزنتی باید شکل اولیه خود را حفظ کند و به راحتی تغییر شکل ندهد.

این امر مستلزم آن است که پارچه کانتینری دارای استحکام کششی بالاتری باشد و نباید در استحکام کششی در جهت تار و پود تفاوت زیادی وجود داشته باشد. به ویژه استحکام کششی چادرهای بزرگ بسیار مهم است. به طور کلی ، پارچه کانتینری از پلی استر با مقاومت بالا ، وینیلون و سایر پارچه های با الیاف بلند ساخته می شود و با روکش های رزین وینیل کلراید و رزین پلی اتیلن کلروسولفون دار ضد آب می شوند. در نظر داشته باشید استحکام پارچه کانتینری عمدتا با استحکام ماده الیاف و تراکم پارچه تعیین می شود.

3.کشیدگی و ثبات ابعادی

از پارچه های کانتینری همیشه به به عنوان محافظت و پوشش از بار استفاده می شود. یکی از مهمترین ویژگی های پارچه کانتینری این است که کشیدگی پارچه نباید زیاد باشد و باید ثبات ابعادی داشته باشد تا زمانی که از آن استفاده می شود پس از کشیدگی به آسانی حالت اولیه خود برگردد و ابعاد آن تغییر نکند.

 قدرت پاره شدن پارچه کانتینری

آسیب به پارچه های کانتینری عمدتاً در اثر پارگی ایجاد می شود، بنابراین مقاومت در برابر پارگی یکی از خاصترین و مهمترین ویژگی های پارچه کانتینری است. البته باید بدانید که چه چیزی باعث پارگی در پارچه کانتینری شده است.

دلایلی برای پارگی پارچه وجود دارد یکی از آن ها وجود اجسام خارجی است که منجر به پارگی می شوند و بعد از ایجاد سوراخ، آن برزگ تر شده و به یک شکاف برزگ تبدیل می شود.

یکی دیگر از دلایل کشش زیاد پارچه و فشار بار بر آن است. دلایل زیادی برای پاره شدن پارچه وجود دارد بنابراین پارچه کانتینری نیاز به استحکام کششی بالا و مقاومت پارگی بالا دارد تا در برابر فشار های داخلی و آسیب های خارجی مقاوم باشد.

5.مقاومت در برابر آب

مقاومت در برابر آب از اصلی ترین و مهمترین ویژگی های پارچه کانتینری است. انواع پارچه های کانتینری با روکش هایی مانند: چربی وینیل کلراید که در شکاف های بافت پارچه پر می شود، در برابر آب مقاوم می شوند.

با توجه به این ویژگی به سادگی می توانید از پارچه های کانتینری در آب و هوای بارانی و برفی استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر این روکش ها نازک باشند، هنگام باز کردن، خم و تا کردن، ساییده شدن، به راحتی لایه روکش دار از بین می رود که ممکن است باعث ورود آب به بارها شود.

6.حمل و نقل آسان

پارچه کانتینری یک پارچه همه کاره است که بسته بندی آن به راحتی امکان پذیر است. به دلیل وزن کم می­توان آن را به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد.

مقرون به صرفه بودن پارچه کانتینری

تولیدکنندگان پارچه های کانتینری، پارچه هایی ارزان قیمتی که از پلی اتیلن ساخته می شوند، را نیز تولید می­کنند. قیمت این پارچه ها به شما این امکان را می دهد که همیشه یک گزینه ی مقرون به صرفه تری نیز داشته باشید.

8.مقاوم در برابر شعله

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های پارچه کانتینری مقاوم در برابر شعله است، به همین دلیل است که می­توان آنها را در مکان هایی که مواد قابل احتراق وجود دارد استفاده کرد. 

علاوه بر مقاوم بودن در برابر شعله، پارچه های کانتینری مقاومت در برابر سرما، مقاومت در برابر خزش، مقاومت در برابر سایش و مقاومت در برابر خم شدن نیز هستند. به دلیل وجود ویژگی های شگفت انگیز، آنها یک انتخاب عالی برای بارهای تجهیزات محسوب می شوند.

9.نگهداری آسان

پارچه های کانتینری در مدت زمان معینی کثیف می شوند. بنابراین، تمیز نگه داشتن آنها اهمیت ویژه ای پیدا می کند. این پارچه ها قابل شستشو در ماشین آلات شستشو نیستند. برای تمیز کردن این پارچه ها، کافی است نقاط را با کمک صابون یا مواد شوینده که مخصوص تمیز کردن پارچه کانتینری طراحی شده اند، پاک کنید.

به این ترتیب می توانید پارچه ها را به راحتی تمیز کنید. نکهداری آسان و تمیز کردن آن ها یکی از مهمترین ویژگی های پارچه کانتینری است که استفاده از آن را راحت تر کرده است. 

ترفندهای خرید سایبان پارچه ای ارزان
پارچه برزنت ضد رطوبت

مطالب مرتبط

 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat