دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

طراحی و ساخت سوله با سازه چادری

Construction-of-sheds-with-tent-structures

یکی از کاربرد های پر فایده و بسیار پر طرفدار سازه های پارچه ای طراحی و ساخت سوله با سازه چادری است. طراحی و ساخت سوله با سازه چادری هم به لحاظ سبکی وزن سازه و هم به لحاظ عایق بودن سوله حاصله در برابر هر گونه آب و رطوبت و دمای محیط و هم از لحاظ سهولت در اجرای سازه قابل توجه و اطمینان است.

کاربرد سازه چادری

به طور معمول طراحی و ساخت سوله با سازه چادری در ساخت مراکز ورزشی، گلخانه های کشاورزی و انبار های صنعتی و مواد غذایی خشک مانند برنج و حبوبات استفاده می شود. 

روش کار مانند همان چادر های قدیمی است که در زمان امپراتوری روم مورد استفاده قرار می گرفت. با این حال، در دوره هایی به دلیل کم بودن تقاضا و نبود تولید کنندگان کابل و لوله، بوم ها و اتصالات مستحکم پیشرفت های فناوری کمی داشت. 

در حال حاضر این نوع سازه های چادری به مدد سیستمی از کابل های فولادی و روکش های فیبر با استحکام بسیار بالا، همراه با لایه هایی از پوشش های ضد آب، محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش و آتش و امکان شفافیت و بازتاب بیشتر نور خورشید یکی از مدرن ترین سازه های زیبا و کاربردی شده است. 

 ساختار سوله با سازه چادری

 سوله چادری یک سازه ویژه ساختمانی است. در ساخت و ساز های قدیمی از آجر و سیمان استفاده می شد. به جای آن در طراحی و ساخت سوله با سازه چادری از فولاد و روکش استفاده می شود. این سازه در واقع مزایای زیادی را نسبت به ساخت و سازهای سنتی دارد.

ساختار سوله چادری های دو مؤلفه اصلی است. یک چارچوب فلزی که معمولاً از جنس استیل یا آلومینیوم ساخته شده است و یک روکش پارچه ای که روی چارچوب کشیده شده است. این روکش می تواند از انواع برزنت های محکم و عایق یا برزنت کانتینری ساخته شده باشد.

در واقع در طراحی و ساخت سوله با سازه های چادری یک چارچوب شبکه بزرگ از اجزای فولادی ساخته می شود و یک روکش از جنس پارچه برزنتی روی قاب قرار می گیرد و محکم می شود. حتی با استفاده از قطعات پیش ساخته، پس از رسیدن اجزا به محل ساخت، می توان سوله را فوراً در قاب ساختمان مونتاژ كرد.

برای شناخت بیشتر سازه های چادری مطلب پیشنهادی ما به شما آشنایی با سازه چادری می باشد. 

 ویژگی های طراحی و ساخت سوله با سازه چادری

از این لحاظ که سوله های چادری مصالح سبک تری از مصالح مورد استفاده در ساختمان های سنتی دارند، نمی توانند به اصول گرانشی تکیه کنند. بلکه آن ها برای حفظ چارچوب و روکش های محکم مانند پارچه برزنت و ایجاد ساختاری پایدار و محکم، متکی به خود هستند.

سوله های چادری دارای چهارچوب سازه فلزی هستند که می تواند از جنس آلومینیوم یا فولاد باشد. در واقع این مساله تعیین نوع ساختار فلزی سوله چادری به جنبه موقتی بودن یا دائمی بودن سوله مربوط می شود. به شکل معمول ساختار فلزی سوله های موقتی از جنس آلومینیوم است و ساختار فلزی سوله های چادری دائم از جنس فولاد است.

برخی از سوله های چادری مانند انواع انبار های تجاری کاملاً بسته هستند. یعنی دارای چهار دیوار و سقف هستند و عملکرد آن ها مانند سوله های قدیمی ساخته شده از آجر و ملات است. 

از سمتی دیگر ، برخی از سوله های سازه چادری از اطراف باز هستند. این نوع سوله ها به عنوان سایبان و غرفه نمایشگاه ها یا بازار های محلی عمل می کنند. در این نوع سوله های نیمه باز سر پناه ایجاد می شود در مقابل تابش آفتاب و باران ولی محافظت کامل ندارند.

 اصول ساخت سوله با سازه چادری

اصولاً در طراحی و ساخت سوله با سازه چادری معماری بر اساس یک طرح مستحکم و اولیه با نمای پایانی منسجم و زیبا شکل می گیرد. اسکلت های فلزی و فریم های فضا به عنوان بنای کار و پایه طرح ، در نظر گرفته می شوند. فریم فضا یک شکل هندسی منسجم و سازمان یافته است که مقاومت بالایی دارد و رویهی آن با پارچه کششی و چادری می پوشانند.

در اصل ساخت سوله با انواع سازه چادری توسط یک ستون فلزی نگه داشته می شوند. این سازه های کششی در اثر فشار وارده و نیرو های خارجی، شیوه کششی خاصی را پیروی می کنند.

سوله های چادری به دو نوع صنعتی و انباری تقسیم می شوند که هرکدام بسته به نوع کاربری و خواست و نیاز مشتری طراحی و اجرا می شوند. کاربرد سوله های چادری به عنوان یک سازه پایدار و مستحکم در باغ ها و پارکینگ ها، زمین های بازی و غرفه های نمایشگاهی، سالن های عروسی داخل باغ ها ، مراکز صنعتی و مراکز تفریحی است.

پیشنهاد برای مطالعه:

کاربرد سازه چادری در نگهداری تجهیزات کشاورزی

 مزایای طراحی و ساخت سوله با سازه چادری

سوله های چادری که در مرکز تفریحی و یا کنسرت ها ، انبار های تجاری و مرغداری ها و گلخانه های کاشت گل یا محصولات کشاورزی کاربرد دارد ، مزایای متعددی دارد. از جمله این مزایا سبک بودن کل سازه، قابلیت مناسب فضا سازی، مقرون به صرفه از لحاظ اقتصادی و نمای زیبا است.

علاوه بر این پارچه سازه های چادری پوشش مقاوم و متریال سبک و با دوام دارند و سهولت در نصب و اجرای آن ها معروف است. همچنین سوله های چادری علاوه بر استحکام و دوام و ماندگاری بالایی که دارند می توانند با نور پردازی و تلفیق معماری مدرن ، برای فضاهای شهری بسیار مناسب باشند.

سوله های چادری علاوه بر طراحی مقاوم در برابر شرایط جوی نامساعد، بسیار مقرون به صرفه هم هستند و قیمت آن ها به نسبت کارایی و دوام بسیار مناسب است.

 دیگر مزایای ساخت سوله چادری

همچنین قابلیت حفظ دمای ثابت در درون سوله های بسته ، ویژگی منحصر به فردی است که حتی سازه های فلزی و بتنی نیز ندارند. این عایق بودن گرمای سازه های چادری باعث می شود که سوله ها نه اجازه ورود گرمای تابستان به داخل سوله را بدهند و نه در زمستان اجازه بدهند که گرمای داخل به بیرون هدر برود. 

در نتیجه دمای داخلی سوله های سازه چادری همیشه یکسان باقی می ماند و این مساله هم در مرغداری ها خیلی کمک بزرگی می کند و هم در گلخانه های کاشت گل و محصولات کشاورزی و هم از لحاظ صرفه جویی در انرژی های سرمایشی و گرمایشی تاثیر مثبتی دارد.

 سخن پایانی

شما می توانید سازه چادری مناسب برای ساخت سوله خود را از فروشگاه دنیای چادر دریافت نمایید. دنیای چادر تولید کنندهانواع سازه پارچه ای، سازه کششی و... همراه شماست.

آیا پارچه ترانزیتی امکان بازیافت دارد؟
روش استفاده از سازه پارچه ای

مطالب مرتبط

 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat