دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

کاربرد سازه های چادری در نگهداری تجهیزات کشاورزی

Tent-structures-in-agriculture-equipment-4

از آن جایی که سازه پارچه ای یکی از بهترین سازه ها جهت ساخت سوله های چادری و انبارهای موقت هستند، کاربرد سازه های چادری در نگهداری تجهیزات کشاورزی نیز مبحثی قابل توجه و پر اهمیت است.

سازه های چادری از جمله بهترین سوله های ویژه انبار هستند زیرا با خاصیت عایق بودن شان در برابر آب و باران و بارش برف و تگرگ و باد های تند به خوبی می توانند از تجهیزات کشاورزی در برابر آسیب های ناشی از رطوبت و وزش باد محافظت کنند. 

زیرا همان طور که می دانید اغلب تجهیزات کشاورزی از جنس فلزی هستند و نسبت به آب و رطوبت آسیب پذیر هستند و دچار خوردگی فلزات و زنگ زدگی می شوند. سازه های چادری و برزنتی نیز با فراهم آوردن یک مکان خشک و عایق بهترین محل برای نگهداری تجهیزات کشاورزی را فراهم می کنند. 

 کاربرد سازه های چادری

همچنین دیگر کاربرد سازه های چادری در نگهداری تجهیزات کشاورزی در حفاظت از نور خورشید است که این سازه ها به خوبی از عهده آن بر می آیند. سازه های چادری با ایجاد سایبان امن و محکم در برابر تابش های شدید نور خورشید در فصل تابستان از آسیب دیدن تجهیزات کشاورزی جلوگیری می کنند.

همچنین ساخت این سازه ها از لحاظ اقتصادی نیز نسبت به سازه های بتنی و اجری و سیمانی و حتی چوبی یا فلزی بسیار به صرفه تر هستند و قیمت آن ها مناسب تر تمام می شود.

مزیت دیگر سازه های چادری در نگهداری تجهیزات کشاورزی سبک بودن آن ها است . خاصیت سبک بودن سازه چادری باعث نصب و اجرای سریع آن ها در فصول استفاده از تجهیزات کشاورزی می شود. 

تا حدی که یک کشاورز ساده با خرید یک چادر مخصوص نگهداری تجهیزات کشاورزی، خود به تنهایی و به راحتی می تواند این چادر را نصب کند و از سریع ترین روش ممکن یک انبار چادری امن و مطمئن و مناسب و ارزان قیمت و بی دردسر برای نگهداری از تجهیزات کشاورزی خود داشته باشد.

 مزایای کاربرد سازه های چادری در نگهداری تجهیزات کشاورزی

از دیگر مزایای کاربرد سازه های چادری در نگهداری تجهیزات کشاورزی کم جا بودن سازه های چادری است. شما هر سوله دیگر با هر متریال و مصالح دیگری مانند آجر و سیمان و ملات و یا چوب بسازید فضای بیشتری را بر روی زمین اشغال خواهد کرد و مساحت بیشتری از فضا را درگیر می کند. 

در حالی که سازه های چادری بدون اشغال کردن فضای زیادی از مساحت زمین شما، خود دارای بیشترین مساحت سایبان و چتر وسیع محافظ در برابر باد و باران و تگرگ هستند.

همچنین اگر اجرای سازه چادری را بر بستر محکم زمین بنا کنید یعنی سطح زمین زیرین آن را از قبل بتن ریزی یا حداقل آسفالت کرده باشید، می تواند از کثیف شدن تجهیزات شما در اثر گل و لای ناشی از خیس شدن زمین نیز جلوگیری کند.

علاوه بر موارد فوق عایق بودن گرما و سرمای سازه های چادری نیز از مزایای کاربرد سازه های چادری در نگهداری تجهیزات کشاورزی است. ثابت ماندن دمای فضای زیر سازه های چادری باعث می شود که آن ها از نوع بهترین سوله های ویژه انبار هر کالا یا محصولی از جمله تجهیزات کشاورزی باشند.

پیشنهاد برای مطالعه:

قابلیت های متفاوت سازه پارچه ای

 دیگر مزایای سازه های چادری

قابلیت شستشوی راحت و مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف، دارا بودن خاصیت آنتی باکتریال و مقاومت در برابر رشد کپک و ایجاد بوی بد در پارچه نیز از دیگر ویژگی های سازه های پارچه ای است که موجب کاربرد سازه های چادری در نگهداری تجهیزات کشاورزی شده است.

همچنین الیاف به کار رفته در پارچه سازه های چادری، انعطاف پذیری مناسبی به آن ها می دهند که باعث کاربرد سازه های چادری در نگهداری تجهیزات کشاورزی می شود. 

زیرا همان طور که شاید اغلب شما دیده باشید تجهیزات کشاورزی وسایلی بزرگ و با فرم و شکل غیر متعارف و جاگیری هستند، بنا براین استفاده از متریال ساخت انعطاف پذیری مانند پارچه های چادری و بزرنتی می تواند کمک بزرگی در انبار کردن این گونه تجهیزات بکند.

برای آشنایی بیشتر یا سازه های پارچه ای و چادری پیشنهاد میکنیم مطلب بهترین تولید کننده سازه پارچه ای را مطالعه نماید.

 

ویژگی های کاربرد سازه های چادری در نگهداری تجهیزات کشاورزی


تجهیزات کشاورزی طیف وسیعی از وسایل مکانیکی یا الکتریکی مانند چنگک های مخصوص شخم زدن زمین های کشاورزی، گاو آهن و دستگاه زمین صاف کن، انواع کود پاش های دستی و مکانیکی و دامی و دستگاه های ویژه برداشت محصولات مانند مکنده غلات و امثال آن را شامل می شود. 

همگی این تجهیزات نسبت به آب باران و رطوبت آسیب پذیر هستند و باید از نشت قطرات آب باران و برف کاملاً محافظت شوند. البته قرار دادن این تجهیزات در زیر سازه های چادری می تواند بهترین راه حل جهت محافظت از این تجهیزات باشد.

خاصیت ضد اشتعال بودن پارچه های برزنتی یا پلی اتیلنی نیز می تواند یکی از ویژگی های مناسب برای کاربرد سازه های چادری در نگهداری تجهیزات کشاورزی باشد. زیرا انبار ایمنی را برای کشاورزان فراهم می کند تا بتوانند انواع کود های شیمیایی و سمی مورد نیاز خود را که خاصیت مشتعل شدن دارند به راحتی و بدون استرس بروز آتش سوزی در انبار تجهیزات ذخیره کنند.

زیرا همان گونه که در بخش مزایای سازه های چادری عنوان کردیم، این پارچه ها حتی در صورت سوختن نیز مانند چوب ، شعله تولید نمی کنند و به شکل مومی شکل می سوزند و علاوه بر این به هنگام سوختن دود هم تولید نمی کنند . 

سخن پایانی

علاوه بر موارد فوق، تهویه مناسب فضای زیرین سازه های چادری باعث می شود که حتی اگر تجهیزات کشاورزی در اثر کارکرد خیس و مرطوب و آلوده به گل و لای نیز شده باشند، در حالت قرار گرفتن زیر این سازه ها و با وزش باد ملایم به راحتی خشک شوند. 

به این ترتیب رطوبت باقی مانده در سطح آن ها خوردگی یا زنگ زدگی در سطح فلزات این گونه تجهیزات ایجاد نمی کند و از این لحاظ نیز سازه های چادری جزو بهترین مکان ها برای نگهداری تجهیزات کشاورزی به حساب می آیند.

پس از آشنایی یا انواع سازه های چادری به شما پیشنهاد میکنیم آن را از فروشگا های معتبر خریداری کنید. فروشگاه چادر24 تولید کننده انواع سازه کششی، سازه پارچه ای و ... همراه شماست.

پارچه کانتینری ماشین های صنعتی
آیا پارچه سازه کششی ضد آب است؟

مطالب مرتبط

 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat