دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

پارچه برزنت برای روکش قایق ها

tarpaulin-cloth-for-boat-covers

در طی سال‌ های اخیر استفاده از پارچه برزنت برای مصارف مختلفی افزایش پیدا کرده است. یکی از دلایل استفاده از پارچه برزنتی و افزایش کاربرد آن کارایی بسیار خوب این نوع پارچه است که با توجه به نوع خاص خود می‌تواند عملکردهای متفاوتی را ارائه دهد.

یکی از استفاده‌ هایی که معمولاً از پارچه برزنتی می‌‌توان انجام داد، استفاده از پارچه برزنت برای روکش قایق ها است.

 روکش برزنتی قایق

روکش برزنتی قایق و انواع دیگر آن می‌ تواند برای کامیون ‌ها، استخر و یا دیگر موارد نیز مورد استفاده قرار گیرد. برزنت نوعی پارچه بسیار مرتفع و در عین حال بسیار مستحکم است که کاملا ضد آب است و می‌تواند در مقابل برف، باران و تابش خورشید مقاومت بسیار زیادی داشته باشد.

علاوه بر این نوع روکش برزنتی به راحتی تحت تاثیر نور خورشید دچار پوسیدگی نمی‌شود و طول عمر و کارایی بالایی دارد. علاوه بر این در رنگ‌ های مختلف نیز در بازار موجود است و موجب می‌شود که بتوان به کمک آن ظاهر زیبایی را برای روکش کردن بعضی از تجهیزات و وسایل ایجاد کرد. 

انواع روکش برزنتی در بازار بسیار زیاد است. زیرا نه تنها برای قایق‌ها، بلکه برای استخر‌ها و یا سایر مناطق وسایل و اتومبیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما ویژگی های منحصر به فرد آن سبب گشته تا پارچه برزنت برای روکش قایق ها گزینه بسیار مناسبی باشد.

دلیل استفاده از روکش برزنتی قایق

قایق‌های کوچک معمولاً در دریا، استخر، دریاچه و در یک فضای سرباز قرار دارند. به همین دلیل برای جلوگیری از برخورد باران یا برف و دیگر مشکلات می‌توان از پارچه ترانزیتی برزنت برای روکش قایق ها و محافظت از سطح آن استفاده کرد.

علاوه بر این به دلیل اینکه برخی از قایق‌ها کوچک و از نوع پلاستیک هستند، ممکن است بر اثر برخورد با نور خورشید به مرور زمان اگر در یک مکان ثابت قرار گرفته باشند، دچار پوسیدگی و یا آسیب شوند و یا کیفیت آنها پایین بیاید.

به همین دلیل بهتر است که حتماً در مواقعی که از قایق‌ها استفاده نمی‌شود یک روکش برزنت نسوز برای محافظت از آنها مورد استفاده قرار گیرد. این نوع روکش برزنتی با جنس پارچه‌های محکم خود می‌تواند ساعت‌ها از قایق محافظت کند.

ویژگی‌های روکش برزنتی قایق

ویژگی‌های روکش برزنتی قایق بسیار زیاد است. یکی از بهترین و با اهمیت‌ترین ویژگی روکش برزنتی قایق این است که در اثر تماس با سطح آب و یا باران قطره آب را از خود عبور نمی‌دهد و کاملا ضد آب است و همین موضوع می‌تواند برای قایق‌ها بسیار مفید باشد.

زیرا اکثر قایق‌ها در قسمت‌های نزدیک ساحل قرار می‌گیرد و یا روی سطح آب هستند. به همین دلیل ضد آب بودن روکش برزنتی عامل بسیار مهمی است که یکی از دلایل با اهمیت برای خرید است. علاوه بر این استفاده از پارچه برزنت برای روکش قایق ها می تواند آن ها را در برابر گرما و آتش محافظت کند و به نوعی می‌توان گفت که روکش برزنتی قایق کاملاً نسوز است.

در صورتی که تحت اتفاق خاصی آتش‌سوزی ایجاد شود، این روکش برزنتی می‌تواند از ورود آتش به قایق زیر خود جلوگیری کند. به همین دلیل استفاده از آن در فضاهای باز مثل دریا یا استخر که ممکن است به دلیل اتفاقات خاصی آتش سوزی ایجاد شود بسیار با اهمیت است.

علاوه بر این، جنس پارچه روکش برزنتی به شکلی است که می‌توان آرم یا نام مخصوص آن شرکت یا مثلاً قایق را روی آن درج کرد تا از دزدیده شدن و یا اشتباه برداشتن روکش برزنتی جلوگیری شود. این موضوع خود یکی از مزایای روکش برزنتی قایق به حساب می‌آید.

بهتر است بدانید که روکش قایق باید از نوع برزنت نسوز باشد. اگر درباره ی برزنت نسوز اطلاعاتی را در اختیار ندارید می توانید پارچه برزنت نسوز چه نوع پارچه ای است را بخوانید!

قیمت روکش برزنتی قایق

قیمت پارچه برزنت برای روکش قایق ها تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. به همین دلیل در بازار معمولاً روکش برزنتی قایق با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شود. متاسفانه برخی از این روکش‌ها با قیمت پایین عرضه می‌شود.

اما به همان میزان آسیب پذیر هستند و مقاومت بالایی ندارند. مثلا ممکن است که در اثر آسیب با یک جسم تیز به خوبی در مقابل حرارت مقاومت نداشته باشند و همین موضوع سبب می‌شود که خریدن روکش برزنتی قایق با حساسیت بالاتری روبرو باشد و همین رو این افراد باید هنگام خرید روکش برزنتی از یک وبسایت معتبر یا مرکز خرید مهم این روکش را خریداری کنند.

قبل از خرید روکش برزنتی قایق باید از با کیفیت بودن جنس پارچه مطمئن شوید. علاوه بر این، قیمت روکش برزنتی قایق نه تنها تحت تاثیر جنس آن قرار دارد و هرچه که جنس پارچه با کیفیت‌تر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود، بلکه تا حدودی می‌توان گفت که اندازه و ابعاد پارچه برزنتی نیز در قیمت آن موثر است. 

مثلا ممکن است که قایق شما کوچک باشد و نیاز به یک پارچه روکش برزنتی با ابعاد بزرگ نداشته باشد. به همین دلیل، میزان قیمت روکش برزنتی پایین‌تر خواهد بود. بنابراین بهتر است ابتدا قایق خود را به طور کامل اندازه بگیرید تا با پرداخت هزینه بیشتر مجبور به خرید یک پارچه برزنتی بزرگ نباشید. 

علاوه بر این برخی از شرکت‌های سازنده به شما امکان چاپ روی پارچه برزنتی را نیز می‌دهند. شما می‌توانید کلمه یا اسم مد نظر خود را برای شرکت سازنده سفارشی سازی کنید و آن شرکت نام شما را روی پارچه برزنت چاپ کند.

یکی از برترین نوع پارچه برزنتی که از نوعی پلیمر ساخته شده است، در بازار نیز موجود است. این نوع از روکش برزنتی قایق به دلیل ساختار کلی خود نه تنها می‌تواند ضد آب باشد و از قایق در برابر نور خورشید محافظت کند، علاوه بر این، می‌تواند به علت این که خاصیت آنتی باکتریال و ضد میکروبی دارد، از ورود میکروب و آلودگی‌ها نیز به سطح قایق جلوگیری کند. 

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل درباره پارچه برزنت مورد استفاده برای روکش قایق ها صحبت کردیم و ویژگی‌ها و کاربرد‌های آن را بیان کردیم. 

به طور کلی روکش‌های برزنتی قایق در بازار با انواع مختلف موجود هستند که شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت‌های معتبر مثل وب سایت دنیای چادر از ویژگی‌های این نوع روکش‌ها مطلع شوید و اطلاعات لازم را برای خرید بهترین روکش برزنتی قایق به دست آورید.

آیا پارچه سازه کششی ضد آب است؟
پارچه برزنت نسوز چه نوع پارچه ای است؟

مطالب مرتبط

 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
جمعه, 31 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat