دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

نکات مهم در طراحی سازه کششی فضای باز و سازه کششی فضای بسته ؟

saze-keshesheshi-1.jpg
سازه کششی عمدتاً در ایجاد سایبان های فضای باز، غرفه های ورودی، تراس ها، بالکن ها و طراحی آمفی تئاترها مورد استفاده قرار می گیرند. غشاهای PVC ، فایبرگلاس با روکش تفلون و پلی اتیلن با درجه بالا موادی هستند که در ساخت این گون از سازه ها کاربرد بسیاری دارند. اینها استقامت و دوام سازه های کششی را فراهم می کنند. بگذارید بینش برخی از مواد پارچه ای منحصر به فرد که در ساخت چنین سازه هایی کاربرد دارند را برایتان توضیح دهم، تا بینش عمیق تری به این موضوع داشته باشیم.
اولین نکته مهم در طراحی سازه کششی فضای باز، انتخاب نوع پوشش یا همان پارچه است. این گزینه تاثیر بسیار زیادی روی سازه دارد، و عدم انتخاب دست آن باعث متحمل شدن هزینه های زیاد به کارفرمایان می شود. پیشنهاد ما برای پوشش چنین فضاهایی استفاده از پارچه PVC است.
PVC ماده ای کم هزینه است که برای اهداف مختلفی استفاده می شود. پارچه روکش شده با پی وی سی عمدتاً برای کمک به سازه کششی دائمی و موقت به کار می روند. برای بدست آوردن مقاومت لازم در برابر اشعه های مضر UV ساطع شده توسط خورشید، و همچنین سایر عوامل محیطی، معمولا سطح رویی پارچه های PVC توسط یک لایه مواد محافظت می شود. پارچه های با روکش PVC همچنین دارای انعطاف پذیری بیشتر، استحکام عالی و شفافیت خوبی هستند.
این نوع پارچه ها، که بیشتر برای ساخت سازه کششی کاربرد دارند، می توانند حداقل ۲۵ سال عمر مفید داشته باشند. آنها در طیف گسترده ای از رنگ ها در دسترس شما هستند. از آنجا که این پارچه ها، قابلیت چاپ را نیز پشتیبانی می کنند، می توان از آنها به عنوان تبلیغات برندتان نیز استفاده کنید. پارچه های PVC همچنین مقاوم در برابر آتش هستند. و می توانید برای پوشش مناطقی مانند پارکینگ ها، سایبان پیاده روها، استادیوم ها و نیز برای پوشش فضاهای باز برای رویداد های مهم از آنها استفاده کنید.
دومین نکته مهم در طراحی سازه کششی فضای باز، نوع و شکل فرم است، این گزینه تاثیر زیادی بر پایداری سازه و نیز زیبایی آن دارد. برای طراحی و ساخت سازهای کششی معمولا از فرم های گوناگونی استفاده می کنند که مهمترین آن عبارت است از، فرم زین اسبی، فرم آرک و فرم خیمه ای.

نحوه طراحی و ساخت سازه کششی سایبان؟
هدف از طراحی و ساخت سازه کششی سایبان، ایجاد یک مکان و فضای مناسب برای محافظت از باد، باران، برف و مهمتر از همه اشعه های مضر UV ساطع شده توسط خورشید است. معمولا طراحی و ساخت سازه های کششی به یک شکل است و تفاوت ها بیشتر در نوع فرم، شکل، رنگ و اندازه سازه است.
برای ساخت سازه کششی آفتابگیر یا همان سایبان، ابتدا به یک مرکز ساخت سازه های کششی مراجعه کرده سپس نوع فرم و نیز مدل سایبان را انتخاب می کنیم تا متخصصان در این زمینه برای نقشه برداری از فضای مورد نظر برای نصب سازه اقدام کنند.
بعد از این مرحله شروع به تولید قطعات سازه در کارگاه و یا کارخانه می کنند، در این زمان صفحه گذاری در محل آغاز شده تا بعد از حمل سازه اصلی به محل پروژه اقدام به نصب و مونتاژ سازه کششی کنند. و در مرحله پایانی روکش اصلی سازه نصب می شود. توجه داشته باشید که تمامی مراحل طراحی و ساخت باید توسط افراد ماهر و با تجربه در این زمینه صورت بگیرد.
معمولا سازه کششی تراس و سازه کششی بالکن، نسبت به سایر سازه ها بیشتر استفاده می شوند، نصب آنها آسان و نیز کم هزینه است، می تواند به صورت موقت و یا دائم در یک فضا نصب شود.

طراحی سازه کششی تالار؟
تالارهای پذیرایی از زیباترین سازه کششی به شمار می روند، آنها معمولا در ابعاد و اندازه های بسیار بزرگ طراحی و ساخته می شوند، معمولی ترین فرم برای ساخت آنها فرم های زین اسبی است، آنها قادر هستند دهانه های طولانی تری را پوشش دهند. از نظر فرم آنها بسیار زیبا و نیز جذاب هستند، و از نظر هزینه ساخت نیز برای کاربران مقرون به صرفه.

برای طراحی و ساخت سازه کششی کوچک و بزرگ تالار باید، دانش و نیز مهارت لازم و کافی را در این زمینه داشته باشید، تا بتوانید یک سازه پایدار و نیز مقاوم طراحی کنید. 

​مهمترین کاربرد طراحی سازه چادری پشت بام؟
نورپردازی در طراحی سازه کششی به چه صورتی است؟
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat