دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

نورپردازی در طراحی سازه کششی به چه صورتی است؟

tarahi-saze-kesheshi.jpg
نورپردازی مناسب در طراحی سازه کششی، باعث می شود زیبایی و جذابیت سازه دو چندان شود. این روش علاوه بر زیبایی باعث می شود علاقه مندان بیشتری به آن مراجعه و از آن استفاده کنند. همانطوری که می دانید زندگی انسان متاثر از عوامل مختلف محیطی و فوق محیطی است، بیشترین تاثیرات فضای معماری از طریق رنگ و نور بر انسان آشکار می شود. بنابراین نورپردازی سازه های کششی، اهمیت سازه را دو برابر می کند.
روش های مختلفی برای نورپردازی سازه های کششی وجود دارد، اما به دلیل سادگی در طراحی سازه کششی معمولا از روش نورپردازی آشکار برای این کار استفاده می شود. در این روش نورافکن های هالوژنی را به صورت زاویه دار در کنار سازه و بر روی زمین و یا گوشه های سازه قرار می دهند، همچنین از لامپ های هالوژنی کوچک نیز در سقف سازه استفاده می کنند تا محیطی کاملا زیبا و جذاب ایجاد شود.
این کار بهترین روش برای جذب مخاطبین است. استفاده از نور در معماری و طراحی سازه کششی و نیز طراحی شهری بسیار گسترده است، بنابراین استفاده از آنها و نیز تأثیر آنها بر انسان مسئله ای اجتناب ناپذیر است که در صورت وقوع این کار شاهد زیباترین فضاها خواهیم بود.

علاوه بر مزیت های بیان شده در این زمینه باید بدانید که، استفاده از نورپردازی در طراحی سازه کششی، باعث همزیستی بیشتر بر روح و فضای کاربران و ارتباطات اجتماعی آنها می شود و تأثیر زیادی بر افکار می گذارد. نورپردازی در انواع سازه کششی متفاوت است و بستگی به فرم های سازه کششی و همچنین نوع مصالح به کار رفته برای ساخت آنها دارد. برای اینکه برخی از لامپ های مورد استفاده برای نورپردازی علاوه بر ایجاد نور گرمای زیادی نیز تولید می کنند . توجه نکردن به مکان استفاده باعث آتش سوزی و نیز خسارت می شود.
نورپردازی فضاهای این چنینی نیاز به یک متخصص ساخت سازه کششی و نیز یک مهندس برق کار دارد که در این زمینه مهارت و تخصص های لازم را دارا باشد. پیشنهاد ما هنگام نورپردازی فضاهای معماری سازه کششی مراجعه به مراکز معتبر است، چون آنها تمامی ضوابط مورد نیاز را می دانند و می توانند به صورت استاندارد این کار را برای شما انجام دهند، در ضمن به این ترتیب می توانید در هزینه نیز صرفه جویی خوبی داشته باشد.

مهمترین اشکال سازه کششی؟
تمامی فرم ها و اشکال سازه های کششی، معمولا در سه دسته زیر قرار می گیرند و به نحوی بقیه اشکال زیر مجموعه این سه فرم تلقی می شوند:
 فرم خیمه ای (Conic)
 فرم زین اسبی (Hyperbolic
 فرم آرک (Arch)
هر کدام از این اشکال مزیت ها و ویژگی های منحصر به فردی دارند، و برای کاربری های مختلفی می توان از آنها استفاده کرد، به عنوان مثال از اشکال زین اسبی بیشتر برای طراحی سازه کششی تالار پذیرای و عروسی استفاده می شود، زیرا آنها قادر هستند دهانه های وسیع تری را پوشش دهند. علاوه بر این از نظر ظاهری بسیار زیبا و مخاطب پسند هستند. اگر هم نورپردازی روی این فرم اجرا شود زیبایی آن دو چندان می شود.
برای طراحی سازه کششی با اشکال مختلف نیاز به محاسبات دقیق تری است، و این کار معمولا توسط مهندسین حرفه ای انجام می شود. برخی از اشکال ممکن است به صورت حجیم و سنگین طراحی شود و برخی دیگر به صورت سبک که قابل جابجایی باشند.

طراحی سازه کششی توسط چه کسی انجام می شود؟
طراحی سازه کششی توسط شرکت های فنی مهندسی، دفاتر فنی و نیز شرکت های تولید کننده انجام می شود. تحقیقات نشان می دهد که طراحی و برنامه ریزی سازه های کششی توسط افراد حرفه ای و ماهر باعث افزایش ایمنی و نیز افزایش راندمان بین کاربران فضا می شود، علی رغم مهم بودن آن، در سال های اخیر شاهد هستیم برخی از شرکت های سودجو در این زمینه که تخصص لازم برای طراحی چنین سازه هایی را ندارند اقدام به طراحی و ساخت آنها می کنند.

پیشنهاد می کنیم برای افزایش ایمنی حتما از مراکز معتبر برای طراحی سازه کششی استفاده کنید تا دچار اشتباه و نیز صرف هزینه های زیاد نشوید. طرح های سازه کششی گوناگون است و می توانید متناسب با نیاز خود از آنها انتخاب و استفاده کنید. 

نکات مهم در طراحی سازه کششی فضای باز و سازه کششی ف...
انواع چادر مسافرتی مناسب؟
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
شنبه, 01 ارديبهشت 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat