دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

انواع چادر مسافرتی مناسب؟

chador-mosaferati.jpg
چادر مسافرتی از نظر اندازه به ۵ دسته، دو نفره، چهار نفره، شش نفره، هشت نفره و دوازده نفره تقسیم می شود. که هر کدام از آنها ویژگی های مخصوص به خود را دارند، علاوه بر این چادر ها از نظر عملکرد نیز به ۳ دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:
 چادرهای فنری
 چادرهای اتوماتیک
 چادرهای عصایی
۱- چادر های فنری: این نوع چادرها نسبت به چادرهای اتوماتیک و عصایی حجم و وزن بسیار سنگینی دارند، و برای محیط هایی مانند، سواحل دریا و یا مکان هایی که دمای آنها نسبتا معتدل باشد، مناسب است. به دلیل استفاده زیاد از این گونه چادر ها حتما در ایام عید و تعطیلات در پارک ها با آنها برخورد داشته اید. از نظر قیمت نیز چادر مسافرتی فنری نسبت به سایر چادر ها ارزان تر است.
از معایب چادر مسافرتی فنری می توان به استحکام پایین آن، و از مزیت های آن به سادگی برپایی و جمع شدن آن اشاره کرد، که هنگام استفاده کافیست از کیف مخصوصی که دارد آن را بیرون آورده تا به سرعت چادر فنری به شکل کامل خود درمی آید. اگر کم پیش می آید که به مسافرت بروید، و یا نمی خواهید هزینه زیادی بکنید پیشنهاد می کنیم از چادرهای فنری استفاده کنید.
۲- چادرهای عصایی: در مقایسه با چادر مسافرتی فنری، از ثبات و استقامت بیشتری برخوردار هستند، حجم و وزن آنها نیز کمتر از نوع فنری است. برای ساخت آنها از یک پوشش مقاوم برزنتی و چند پایه مخصوص از جنس فایبرگلاس استفاده شده تا در محیط های بیرونی استحکام بیشتری داشته باشند. آنها را می توان حرفه ای ترین نوع چادرهای مسافرتی دانست.
مهمترین کاربرد چادر مسافرتی عصایی، استفاده در صحرا نوردی، کوهنوردی و یا منطقی مشابه این مکان ها است. آنها از حجم و وزن کمی برخوردار هستند بنابراین آنها را به راحتی می توان را در کوهنوردی به همراه خود برد و استفاده کرد. آنها در اندازه ها و فرم های مختلفی تولید می شوند.

3- چادرهای اتوماتیک: نوع دیگری از چادر مسافرتی است که به دلیل ویژگی های منحصر به فردش طرفداران زیادی را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است. آنها از تعدادی ستون و بازو تشکیل شده اند که به پارچه های برزنتی مخصصی متصل هستند، برای باز کردن آنها به صورت اتوماتیک فقط کافیست ستون های آن را باز کنید، در این صورت چادر به خودی خود سر پا می شود. مهمترین مزیت چادر اتوماتیک نسبت به سایر چادرها برپایی و نیز نصب بسیار سریع آنها است.

پارچه چادر مسافرتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
به نظر من بخش مهم و حساس چادر مسافرتی، نوع و جنس پارچه به کار رفته در آن است، این بخش از چادر است که باید در برابر عواملی مانند باد، باران، برف، رطوبت و ... مقاومت کند و طول عمر بیشتری داشته باشد. چادر های مسافرتی را معمولا از جنس های مختلفی تولید می کنند، به عنوان مثال؛ برزنت، نایلون و پلی استر که هر کدام از آنها خواص و ویژگی های مخصوص دارند.
برزنت متداول ترین نوع پارچه برای ساخت چادر مسافرتی است که بسیار مقاوم و بادوام است و طول عمر زیادی نیز دارد. آنها در رنگ ها و ضخامت های مختلفی تولید می شوند و می توان از آنها برای هر نوع چادری استفاده کرد.
برزنت ها علاوه بر این که مزیت های زیادی دارند، از نظر معایب نیز کمی آسیب پذیر هستند، به عنوان مثال، برزنت ها هنگامی خیس شدن سنگین تر می شوند و همین عامل باعث می شود که اکثر چادر مسافرتی کوهنوردی را از جنس نایلون بسازند.

مناسب ترین نوع دوخت چادر مسافرتی کدام است؟
بعد از جنس پارچه، نوع دوخت دومین عامل مهم و نیز حساس در چادر مسافرتی است. دوخت مناسب باعث می شود تا موقع بارش آب و موقع وزش باد داخل چادر نشود و عمر چادر افزایش پیدا کند. علاوه بر این دوخت مناسب باعث می شود به پارچه آسیبی وارد نشود و پارچه با استحکام بیشتر در چهارچوب چادر باقی بماند.
معمولا برای دوخت چادرها از حرفه ای ترین خیاط ها استفاده می کنند. اگر علاقه مند به خرید این نوع محصولات هستید بهتر است، به مراکز فروش عمده چادر مسافرتی مراجعه کنید تا با قیمت ارزان تری خرید کنید.

به غیر از این می توانید به صورت اینترنتی به وب سایت های پخش چادر مسافرتی مراجعه کنید تا ضمن دریافت تخفیفات ویژه از سایر خدمات ارائه شده نیز بهره مند شوید. 

نورپردازی در طراحی سازه کششی به چه صورتی است؟
سازه چادری پشت بام چه نوع سازه ای است؟
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
جمعه, 31 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat