دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

سازه‌های برزنتی به عنوان سایبان در فضای باز

tarpaulin-structures-as-outdoor-canopies

همگی تا الان سایبان های برزنتی که در مراسم به خاک سپاری رفتگان در آرامگاه ها مخصوص نشستن مهمانان در زیر آن است را دیده ایم. این جزو ابتدایی ترین کاربرد های سازه‌های برزنتی به عنوان سایبان در فضای باز است. آلاچیق هایی که در جلوی فضای برخی رستوران ها یا کافی شاپ ها وجود دارند نیز کاربرد دیگر سازه‌های برزنت به عنوان سایبان در فضای باز است. این آلاچیق ها علاوه بر ایجاد سایبان زیبا در تابستان و ایجاد چتری مناسب در مقابل باران و برف در پاییز و زمستان، امکان استفاده از فضای آزاد و هوای مطلوب طبیعت را در زیر خود برای مشتریان کافه فراهم می کنند.

یکی دیگر از مصارف سازه‌های برزنتی به عنوان سایبان در فضای باز در مراسم های عروسی و شادی است که در باغ تالارها و باغ های زیبا و سرسبز برگزار می شود.

حتی در ابعاد بسیار کوچکتر انواع چترهای برزنتی متحرک نیز برای استفاده طبیعت گرد ها و استفاده در ویلاهای شخصی نیز ساخته شده است که خود کاربری دیگر این سازه‌های برزنتی به عنوان سایبان در فضای باز در ابعاد خانگی و شخصی است.

کاربرد دیگر سازه‌های برزنتی به عنوان سایبان در فضای باز در نمایشگاه ها و غرفه ها یا بازارهای محلی یا ایجاد یک پارکینگ سقف دار در فضای جلوی ویلاهای شخصی و در حیات آن ها است که هم جنبه محافظتی در مقابل باران و آفتاب را دارد و هم باعث بهره بردن از روشنایی نور آفتاب می شود.

کاربرد بسیار زیبا و دکوراتیو دیگر سازه‌های برزنتی به عنوان سایبان در فضای باز در عرصه های هنر جهت ایجاد فضایی مسقف برای برنامه های زنده موسیقی و اجرای کنسرت ها است. این سازه های پارچه ای هم تهویه هوای بسیار خوبی دارند، علی رغم گردهمایی جمعیت زیاد زیر آن و هم محافظ آب و باران و تابش و گرمای نور خورشید است.

 مدل های مختلف سازه‌های برزنتی به عنوان سایبان در فضای باز

انواع سایبان های برقی کاربردی آسان و راحت از سازه‌های برزنتی به عنوان سایبان در فضای باز هستند. این سایبان های برقی در فضای جلویی مغازه ها و فروشگاه ها هم از اثرات مخرب تابش شدید نور خورشید و نفوذ آب باران به داخل فروشگاه جلوگیری می کند و هم امکان مناسبی جهت تبلیغات مختلف شما بر روی آن فراهم می شود. همچنان که در مغازه های سطح شهر می بینیم که صاحبان فروشگاه برند، نام ، شماره تلفن یاشماره همراه خود را بر روی این سایبان های برقی درج کرده اند.

جنس چادر این سایبان پارچه ای برقی ممکن است از سه نوع مختلف زیر باشد:

  • چادر برزنتی: پارچه های این نوع چادر که از جنس پارچه های برزنت است در طرح ها و رنگ ها و ضخامت های مختلف برای سلیقه ها و کاربری های مختلف وجود دارند. ضمن این که امکان چاپ اطلاعاتو تبلیغات شما بر روی آن ها وجود دارد.
  • چادر فلکسی: نوع دیگری از چادرهای پارچه ای که در آن ها نیز امکان چاپ تبلیغات وجود دارد .
  • چادر ترانزیتی: علاوه بر مزایای دیگر سایبان های پارچه ای قابلیت شست و شو پارچه ترانزیتی در آن ها نیز می تواند به طول عمر و زیبایی بیشتر سایبان برقی شما کمک کند.

انواع سایبان همراه با پارچه برزنت

  • سازه‌های برزنتی به عنوان سایبان در فضای باز از جهتی دیگر به دو نوع سایبان های ثابت و سایبان های متحرک تقسیم بندی می شوند.

سایبان های متحرک البته تنوع زیادی در فرم های طراحی ندارند و در مقابل باد و طوفان نیز مقاومت کمتری دارند و در سرعت باد بالاتر از 60 کیلومتر بر ساعت آسیب پذیر هستند. همچنین ماکسیمم مقاومت این سایبان های متحرک در برابر برف چیزی حدود 70 کیلوگرم بر متر مربع است . در حالی که سازه های پارچه ای ثابت مقاومت بالاتری در برابر باد و برف دارند.

هرچند که مزیت سازه های پارچه ای متحرک در احساس نزدیکی به طبیعت و دید بسیار خوب آن به مناظر طبیعی اطراف را نباید نادیده گرفت. جنس پارچه سایبان های متحرک از جنس پی وی سی و پلی کربنات است و قطعات فلزی آن بیشتر از جنس آلومینیوم است که خاصیت ضد زنگ بودن در برابر رطوبت و باران را دارد.

بهترین پارچه مخصوص پارچه برزنت

از مبحث انواع مختلف سایبان های پارچه ای که بیرون بیاییم، باید به این نکته بپردازیم که بهترین پارچه ها مخصوص ساخت سازه های کششی پارچه ای کدام هستند؟ جواب این سوال دو نوع پارچه زیر است:

  • پلی استر پی وی سی: این نوع پارچه ها که قیمت مناسب تری نسبت به دیگر پارچه های مخصوص سایبان دارند، دارای سطح ظاهری پلاستیک مانندی هستند که باعث ضد آب بودن آن ها شده و قابلیت شست و شوی مناسبی به آن ها می دهد.
  • پارچه نایلون پی وی سی: یکی از پارچه های بسیار رایج جهت ساخت سازه های غشایی یا همان سازه های پارچه ای نایلون پی وی سی است. این جنس از پارچه خاصیت ضد آب بسیار بالایی است و به راحتی قابل شست و شو می باشد. ضمن اینکه خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری زیادی دارد.

 احتمالا درباره ی خرید لوازم ورزشی برزنتی سوال های زیادی در ذهن دارید. برای این که در این زمینه اطلاعات کاملی را به دست بیاورید می توانید مقاله خرید برزنت مناسب برای لوازم ورزشی را بخوانید.

نمونه های زیبای اجرا شده از سازه‌های برزنتی به عنوان سایبان در سطح جهان و ایران

یکی از بزرگترین و موفق ترین نمونه های جهانی سازه های پارچه ای به عنوان سایبان مسجد النبی پیامبر اسلام (ص) است که در شهر مدینه و در مساحتی بالغ بر 143.000 متر مربع اجرا و نصب شده است. این سازه پارچه ای 27 گنبد کشویی در پایه های مربعی شکل دارد و سایبان های چتر مانند آن قابل جمع شدن نیز هستند.این سایبان های چتری کاملاً ضد آفتاب بوده و از جنس پارچه PTFE ساخته شده اند.

این سایبان های چتری عظیم مقاوم در برابر اشعه یو وی و آتش نیز هستند و ایمنی نمازگزاران در زیر آن کاملاً رعایت شده است.ضمن این که وجود سوراخ هایی در سقف پارچه ای امکان بهره برداری مناسب از روشنایی نور خورشید را نیز فراهم آورده است.

علاوه بر آن از نمونه های موفق و زیبا و مقاوم سایبان های برزنتی در ایران می توان به سایبان چادری متعلق به آمفی تئاتر پارک آب و آتش در تهران اشاره نمود. این سایبان در مساحتی بالغ بر 700متر مربع کار شده است و گرادیانی با گنجایش 750نفر انسان را پوشش داده است.

پارچه برزنت نسوز چه نوع پارچه ای است؟
خرید برزنت مناسب برای لوازم ورزشی
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat