دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

​شناخت مهمترین ویژگی سازه پارچه ای؟

saze_chadori.jpg

سازه پارچه ای، شاید قدیمی ترین شکل پناهگاه ساخته شده توسط انسان ها باشد. بقایای یافت شده که قدمت آنها به حدود ۴۰۰۰۰ سال پیش برمی گردد، نشان می دهد که در آن زمان انسان ها برای درست کردن یک سرپناه ساده، از پوست حیوانات که بین چوب ها جای می گرفتند، استفاده می کردند و احتمالاً این اولین نوع پناهگاه باشد که توسط انسان ساخته شده است.


البته با گذر زمان، در جهان مدرن و پیشرفته امروز، مهندسان و سازندگان ساختمان دیگر از پوست حیوانات و چوب برای پوشش سقف استفاده نمی کنند و به جای چوب از قاب های فلزی گالوانیزه و به جای پوست حیوانات از پارچه PVC وینیل با مقاومت بالا در برابر شعله و مقاوم در برابر موج استفاده می کنند. اگر بخواهیم سازه پارچه ای را دسته بندی کنیم جزو سازه های کششی قرار می گیرد؛ برای اینکه اجزای اصلی و تشکیل دهنده آن به طور عمده از کابل های کششی همراه با پارچه های مقاوم است.
بهتر است قبل از پرداختن به ویژگی سازه پارچه ای، با کلمه غشاء در این سازه ها بیشتر آشنا شویم تا تعریف دقیقی از سازه پارچه ای داشته باشیم. غشاء ورقه‌ای نازک از ماده مانند، پارچه را گویند که تنها در برابر کشش مقاوم است و دربرابر نیروهای دیگر مانند فشار و خمش هیچ مقاومتی ندارد، همانطوری که گفته شد پارچه را می‌توان بهترین نمونه از غشاء برای سازه چادری نام برد. حال که با این گزینه آشنا شدیم بهتر است به سراغ سازه های پارچه ای برویم.
سازه پارچه ای، سازه های کششی هستند که در آنها یک غشاء (پارچه) کشیده شده است تا یک سطح سه بعدی شکل بگیرد؛ که می تواند از آن برای ایجاد یک سقف، سایه بان یا اجزای تزئینی استفاده کرد. این نوع از سازه ها، در مقایسه با سایر سازه ها از مواد بسیار کمی مانند، پارچه و قاب های فلزی تشکیل شده اند و معمولاً شفاف هستند.

روش های اجرای سازه پارچه ای؟
سازه پارچه ای در واقع یک عنصر ساختمانی به شمار می رود که فقط قادر هست کشش و وزن خود را تحمل کند و سایر نیرو های فشاری، خمشی و پیچشی دیگری را تحمل نمی کند. این نوع سازه‌ها همانطوری که گفته شد یکی از روش ‌های و فناوری ‌های جدید ساختمان سازی در عصر حاضر به حساب می آید که این کار به واسطه پارچه‌ها و کابل های قابل انعطاف اتفاق می افتد.
روش ساخت و اجرای سازه پارچه ای در واقع به این صورت است که سازه‌ در هر مقیاسی که باشد در سه مرحله: طراحی، ساخت و نصب‌ اجرا می شود. البته موارد گفته شده به صورت کلی است، اگر بخواهیم سه مرحله را به طور دقیق بررسی کنیم باید به مراحل زیر اشاره کنیم:
1. در ابتدا باید نوع کاربری سازه توسط شرکت سازنده و مهندسین در این حوزه بررسی دقیق شود
2. نقشه‌برداری از محل نصب سازه
3. مدل‌سازی اولیه سازه
4. انتخاب نوع فرم و شکل ظاهری با توجه به کاربری سازه
5. صفحه گذاری جهت اتصال ستون‌ها
6. انتقال سازه چادر به محل نصب
7. مونتاژ سازه پارچه ای در محل نصب
8. نصب پوشش روی سازه مونتاژ شده

مهمترین مراکز برای تولید سازه پارچه ای؟
شرکت ها و کارگاه های صنعتی مهمترین مراکز برای تولید سازه پارچه ای به شمار می روند. مواد اولیه برای ساخت این نوع سازه در کارگاه های ساختمانی آماده شده و بعد از طراحی در کارگاه توسط پرسنل مجرب ساخته می شود. بعد از ساخت قطعات سازه پارچه ای در کارگاه آن را به محل نصب منتقل می کنند تا در آنجا مونتاژ شده و آماده نصب شود.
برای خرید سازه پارچه ای بهترین کار مراجعه به دفاتر مهندسی و شرکت های فعال در این زمینه است. شما با مراجعه به این مراکز می توانید برای طراحی اولیه اقدام کنید و همچنین از قیمت سازه و نمونه کار های آن شرکت نیز با خبر شوید.

قیمت اجرای سازه پارچه ای در ایران به چه شکل است؟
در تعیین قیمت سازه پارچه ای فاکتور های متعددی دخیل می باشد. بطور کلی اگر بخواهیم قیمت دقیق سازه های پارچه ای را بررسی کنیم می توان سازه پارچه ای کششی را به دو دسته تقسیم بندی کنیم که عبارتند از؛ قیمت سازه پارچه ای از پیش طراحی شده و سازه سفارشی.
عوامل اثر گذار در تعیین قیمت تمام شده هر دو سازه پارچه ای مشابه هم است، اما میزان تاثیر این عوامل در قیمت تمام شده تفاوت هایی با هم دارند. بطور کلی باید گفت که عامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت این نوع سازه:
1. نوع پارچه
2. نوع و کیفیت کابل
است؛ یعنی هر اندازه کیفیت این مصالح بالا باشد قیمت تمام شده نیز بیشتر خواهد بود.
پارچه برزنت و مراکز فروش آن
آلاچیق پارچه ای و انواع آن به چه صورت است؟
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat