دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

پارچه ضد آب چیست؟

parche_zed_ab.jpg

 آشنایی با پارچه ضد آب

پارچه ضد آب، پارچه ای است که در برابر نفوذ آب به داخل تار و پود آن مقاوم است. این پارچه ها ممکن است به طور ذاتی در برابر آب مقاوم باشند و یا ممکن است در اثر عملیاتی که بر روی آنها انجام می گیرد و با مواد ضدآب مثل لاستیک، پلی وینیل کلراید (PVC ) پوشش داده شده باشد و در برابر آب مقاوم شده باشد. مثلا پارچه های لاستیکی شده که در تولید لباس سونا یا قایق بادی ها استفاده می شود. هرچه پارچه در برابر نفوذ آب مقاوم تر باشد، خاصیت ضد آبی آن بیشتر است.  پارچه ضدآب معمولا همان پارچه های طبیعی هستند ولی با استفاده از موادهای ضد آب آنها را پوشش هایی داده اند. این پارچه ها در مدلهای مختلفی، با ترکیبات ضد آب متفاوتی تولید شده اند. که ترکیبات در پارچه ها نقش خیلی مهمی دارند.
مصارف پارچه ضد آب
امروزه استفاده از پارچه ضدآب راه مناسبی برای جلوگیری از رطوبت است. پارچه ضد آب در اصل به صورت یک لایه ای پیش ساخته تولید می گردد. سایز این پارچه از لحاظ طول و عرض، بستگی به مقدار نیاز دارد. پارچه های ضدآب در انواع گوناگون با ترکیبهای مختلف، برای مصارف مختلف تولید می گردد. ترکیبات مختلفی که در تولید این صنعت به کار می روند نقش مهمی در تولید این پارچه ها دارند.
پارچه ضد آب در انواع مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می توان به پارچه برزنتی اشاره کرد. پارچه برزنت خاصیت ضد آب دارد که میتوان از آنها به عنوان سایبان یا لباسهایی برای کار از آنها تولید کرد. این پارچه ها بیشتر برای چادر ماشین، پارچه کاور کولر و یا پارچه های شمع اندود استفاده می شود.
پارچه ضد آب از آن دسته پارچه هایی می باشند که در اثر عملیات انجام شده بر روی آنها، در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم هستند. پارچه گورتکس میز یکی دیگر از انواع پارچه ضد آب است که موارد مصرف آن زیاد است، مثلا برای تولید لباس، کیف و کفش ورزشی، تجهیزات کوهستانی از آن استفاده می شود. لباس ویژه آتش نشانی نیز از پارچه ضد آب گورتکس تهیه می شود.
پارچه ضد آب مشمع که به عنوان پارچه آمریکایی به مینا هم شناخته می شود، جنس آن از پنبه است و بافت متراکمی دارد با پوششی از روغن مایع که برای ضدآب کردن آن است. البته امروزه پارچه مشمع جدید، یک پارچه پنبه‌ای با پوشش وینیل بر روی آن است که به دو شکل براق و مات تولید می شود.
به دلیل ویژگی‌هایی از جمله سخت بودن، دوام و آسانی تمیز کردن آن برای ساخت سفره ها، پوشش ها، چمدان ها، لوازم آشپزخانه و غیره بسیار مناسب است، اما برای استفاده در البسه خیلی مناسب نیست و یا پارچه های PVC که نوعی پارچه ضدآب است و معمولا از این نوع پارچه برای سایبان یا چادرهای مسافرتی استفاده میشود.
پارچه ضدآب نوع جدیدی نیز دارد که از نوع عایق رطوبتی هستند. ترکیبات خاصی دارند و با هدف دوام و کارایی بهتر، با ساختار جدید وارد بازار شده است که پارچه ضد آب ساتکس از آن جمله هستند. این پارچه لایه هایی نازک تر و سبکتر نسبت به بقیه پارچه های ضد آب دارد نصب آن سریع می باشد. از دیگر مصارف انواع پارچه های ضد آب برای انواع کیسه خواب کفش، وسایل کوهنوردی، وسایل ورزشی، انواع کیف مدرسه استفاده می شود. و پارچه ضد آب که برای کفپوش برای عایق کاری استخرهای کشاورزی، پرورش ماهی و حوض های انبار آب و... استفاده می شود. 
یکی از پرکاربردترین پارچه ضد آب ، پارچه های نانو هستند که در دوخت بسیاری از لباس های اداری و غیر اداری شیک استفاده می شود.
یکی از تعاریف ضد آب بودن این است که پارچه در برابر 100 mفشار آب مقاومت داشته باشد بدون اینکه نشتی داشته باشد. پارچه ضد آب از مصالحی است که با تکنولوژی جدید تولید شده است و امرزه برای مصارف گوناگونی از آن استفاده می شود
پارچه عایقی از مصالح ساختمانی است که برای جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت از آن استفاده می کنند. چرا که نشت رطوبت به مرور زمان باعث خراب شدن سازه ها می شود.
امروزه استفاده از پارچه ضدآب بهترین راه برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به داخل سازه ها می باشد. چرا که نشت رطوبت به مرور باعث تضعیف و تخریب سازه می شود. استفاده از پارچه ضد آب برای رفع خیلی از نیازها، دارای مزایای زیادی است . از جمله اینکه این پارچه ها در برابر عواملی مانند نور خورشید و یخزدگی در فصل سرد مقاوم هستند و پوسیده نمی شوند.
مجموعه تولیدی و بازرگانی دنیای چادر با تخصص و تجربه چندین ساله در امر تولید انواع پارچه های ضد آب و برزنت جهت مصارف صنعتی و ساختمانی و .. در خدمت مشتریان گرامی می باشد.
همه چیز درباره پارچه برزنت
پارچه ضد آب و مواد کاربرد آن
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat