دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

نحوه محافظت حرارتی سازه چادری؟

mohafezat-saze-chadori
آتش سوزی تهدیدی دوگانه برای سازه های چادری یا دیگر سازه های بشر می باشد که باید برای محافظت سازه چادری از این خطر چاره ای اندیشید. اولین خطر آتش سوزی برای کسانی هست که در درون سازه قرار دارند، زیرا آنها را در معرض گرما، دود و مواد احتراق سمی قرار می دهد. معمولا اکثر آتش سوزی ها قریب الوقوع اتفاق می افتند و کسی از وجود آنها با خبر نمی شود.
همانطوری که گفته شد آتش سوزی یکی از بلایای جدی برای انسان های اجتماعی به ویژه آتش سوزی های داخلی است که بر زندگی و دارایی افراد تاثیر می گذارد. براساس آمارها، کمیت و میزان مرگ و میر ناشی از آتش سوزی های سازه های چادری بیشتر از سایر موارد است.
پارچه معمولی به تنهایی در برابر آتش مقاوم نیست و به سرعت شعله ور می شود و به همه جا سراعت می‌کند، برای جلوگیری و محافظت سازه چادری از اشتعال، باید از نورپردازی با احتیاط استفاده کرد. و حتما لوازم خاموش کننده آتش مانند، کپسول های آتش نشانی به راحتی در دسترس باشند تا در مرحله اول آتش سوزی بتوان اقدامات مناسب را انجام داد.
بر اساس استانداردهای بین المللی تمامی پوشش های پارچه ای بکار رفته برای ساخت سازه های چادری باید حداکثر مقاومت سازه چادری در برابر حریق را داشته باشند، تا بتوانند در برابر خطرات احتمالی مقاوم باشند. طبق استاندارد های موجود برای محافظت سازه چادری، باید پوشش های پارچه ای بکار رفته در سازه ها ویژگی های زیر را داشته باشند:
 مقاومت حرارتی سازه چادری باید به اندازه ای باشد تا بتوانند از شعله ور شدن و نیز ریزش قطرات مذاب در فضای زیر سازه جلوگیری کند
 از گسترش آتش جلوگیری کنند و دارای مواد خود خاموش کننده باشند
 در صورت آتش سوزی از انتشار گازهای خفه کننده جلوگیری کنند
 زبانه ی آتش در سطح پارچه های بکار رفته در سازه نباید گسترش پیدا کند
 با کوچکترین حرارت شعله ور نشوند
 در دراز مدت بتوانند سطح و پوشش ضد حریق خود را حفظ کنند

نکات مهم در محافظت سازه چادری از آتش سوزی؟
منسوجات نقش مهمی در زندگی روزمره به خصوص در طراحی و ساخت سازه چادری مستحکم دارند: یکی از اشکالات اصلی آنها، ساختار آنها است، زیرا آنها عمدتاً از پلیمرهای آلی ساخته شده اند، به همین دلیل قابلیت آتش سوزی آنها نسبت به مواد دیگر بیشتر است و این یک ایراد بزرگ تلقی می شود.
اما تولید کننده گان پارچه های چادری برای محافظت سازه چادری، توانسته اند در سال های اخیر با طراحی و سنتز مهارکننده های مناسب شعله (FR)، یعنی افزودنی هایی که قادر به سرکوب یا به تأخیر انداختن ظاهر شعله و یا کاهش سرعت پخش شعله هستند، تا حدود زیادی از آتش سوزی های وسیع در زمینه سازه های چادری محافظت کنند.
معمولا مهندسین این حوزه برای طراحی و ساخت سازه های چادری از پارچه های مخصوص استفاده می کنند که در برابر حرارت مقاومت بسیاری بالایی دارند. به عنوان مثال پارچه شیشه ای با روکش PTFE ، این نوع پارچه طول عمری حدود ۳۰ سال دارد و برای محیط زیست کاملاً بی اثر است. از خصوصیات مهم این نوع پارچه می توان به ، عدم تخریب در زیر اشعه ماوراء بنفش و نیز به غیر قابل احتراق بودن آن در آتش سوزی ها اشاره کرد. این نوع پارچه بهترین محافظت سازه چادری در برابر حرارت است.
بهترین روش برای محافظت بارش باران سازه چادری؟
برای محافظت برودتی سازه چادری و همچنین محافظت سازه چادری در برابر بارش باران بهتر است از پوشش پارچه ای مقاوم استفاده کرد. توجه داشته باشید که پارچه مقرون به صرفه باشد و از طول عمر بالایی برخوردار باشد و حتما در برابر تابش آفتاب نیز مقاوم باشد. به خاطر کاربرد بسیار متنوع و نیز کیفیت عالی پارچه های چادری نیازی به سایر محافظ های فلزی، پلاستیکی نمی باشد، چون اگر پارچه مورد استفاده استاندارد های لازم در این خصوص را دارا باشد به راحتی می تواند در شرایط جوی نامناسب مقاومت کند.

توجه داشته باشید که پلی استر پی وی سی، پارچه های گسترش یافته PTFE، پارچه های پلی الیفین و فویل های ETFE را می توان بهترین نوع پارچه برای محافظت سازه چادری دانست که در برابر حرارت، بارش باران مقاوم است. اما بهتر است هنگام خرید و نصب و اجرای سازه چادری، به نوع کاربری خود توجه داشته باشید. 

نحوه ساخت سازه کششی مقاوم؟
سازه چادری قابل شست و شو کدام است؟
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
شنبه, 01 ارديبهشت 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat