دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

شناخت و معرفی سایبان برج میلاد

sayeban-borj-milad.jpg
سایبان برج میلاد یک سازه سقفی بسیار شگفت انگیز است که قسمت هایی از آن باز است. سایبان ها به طور معمول برای محافظت از آفتاب سوزان خورشید، باد و باران در نظر گرفته می شوند، و گاهی نیز ممکن است برای اهداف تزئینی مورد استفاده قرار گیرند و یا به مسیر یا بخشی از ساختمان تاکید کنند. شما به راحتی می توانید زیر سایبان از منظره اطراف خود لذت ببرید و یک نوشیدنی عالی بخورید.
سایبان برج میلاد ممکن است مستقل از سایر سازه ها باشد، یا ممکن است به سازه ای مانند ساختمان متصل شود، به طور معمول سایبان ها توسط کابل های اتصال دهنده به سازه اصلی خود متصل می شود تا آنها را پشتیبانی کنند. پوشش اصلی آنها نیز می تواند از، شیشه، فلزی، چوب و یا پارچه باشد. آنها به صورت شفاف یا مات طراحی می شوند.
سایبان های چادری، از پر مصرف ترین سایبان ها در جهان به شمار می روند، آنها ساختارهای کششی هستند که به جای فشرده سازی با تنش تثبیت شده اند. به عنوان مثال، تنش ها، معمولاً با سیم یا کابل های مخصوصی، مخالف عناصر فشاری مانند دکل ها حاصل می شوند و در محل توسط پایه ها و تیرهای حلقه ای نگهداری می شود. تنش نیز می تواند از طریق کشش حاصل شود. معمولا یک تکه پارچه در جهت های مخالف هم کشیده می شود تا تنش تثبیت کننده ایجاد شود.
بسیاری از ما سوال می کنند که چرا بیشتر سایبان های چادری به خصوص سایبان برج میلاد به صورت منحنی ساخته می شوند، در پاسخ به این سوال باید گفت، سطوح منحنی بدون شک می تواند بدون ایجاد تحریف و واکنش در شکل آنها تنش ایجاد کنند، زیرا انحنای مخالف در هر نقطه از سطح یکدیگر را متعادل می کند. کشش پارچه نیز کشش کلی سازه را کاهش می دهد به طوری که هنگام بارگیری بعد از ساخت، کمتر تحت فشار قرار می گیرد و فقط بارهای، مانند باد یا باران به آن وارد می شود.
برای اطلاعات بیشتر در مورد رفتار ساختاری سایبان های کششی، می توانید به تحلیل های انجام شده در خصوص رفتار ساختاری سازه های چادری مراجعه کنید.

اتصالات سایبان برج میلاد؟
همانطوری که می دانید به طور معمول، سازه های کششی از مواد کمتری نسبت به سازه های فشرده سازی معمولی استفاده می کنند و در نتیجه سبک تر هستند و می توانند به راحتی مسافت های طولانی تری را پوشش دهند همچنین با توجه به انعطاف پذیر بالا حمل و نقل آن ها نیز آسان تر است . اما اتصالات سایبان برج میلاد برخلاف سازه های سنتی بیشتر است و باید به صورت دقیق و مهندسی شده آنها را نصب نمود، زیرا در صورت خطا هنگام نصب اتصالات ممکن است آسیب جدی به سازه وارد شود.
از مهمترین اتصالات سایبان برج میلاد از نوع چادری می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 طناب های سیمی
 میله های تنشی
 غلاف پارچه ی کابل
 پلیت کابل حائل
 فک گوشه
 چرخ دستی
 قلاب
 پلیت گوشه
 اتصالات میل رزوه
 اتصالات پرسی
 صفحات گوشواره ای.
 اتصالات انتهایی کابل
 ریسمان لبه
 اتصالات حلقه ای
با وجود این واقعیت که اتصالات سازه چادری بخش قابل توجهی از روند طراحی را تشکیل می دهند و تأثیر زیادی در نتیجه نهایی کار دارند، اما به نحوه اتصالات اینگونه از سازه ها توجه کمی می شود.

پارچه سایبان برج میلاد چه نوع پارچه ای است؟
متداول ترین و کاربردی ترین نوع پارچه برای سایبان برج میلاد، پلی وینیل کلراید یا همان غشای پی وی سی است که در ایران نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، این ماده از سال ۱۹۶۰ در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفت. از مهمترین ویژگی این نوع پارچه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 جایگزین مناسب و مقرون به صرفه برای سازه های سنتی
 قابلیت نصب بر روی انواع کاربری ها
 نصب سریع و راحت
 انعطاف پذیری بسیار بالا
 تحمل کشش زیاد
 مقاوم در برابر آتش سوزی
 مقاوم در برابر آفتاب
 رنگ بندی متنوع
 امکان ایجاد فرم های مختلف
 مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی
 کاهش دمای داخلی

 عمر تقریبی ۱۵-۲۰ سال 

طراحی و اجرای سازه چادری شهری، چه تاثیری بر زیبایی...
انواع آلاچیق ساحلی کدامند؟
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat