دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

طراحی و اجرای سازه چادری شهری، چه تاثیری بر زیبایی شهر می گذارد؟

saze-chadori-shahri.jpg
از زمان اختراع سازه چادری شهری، با کار و تحلیل دقیق معماران و شهرسازانی مانند فری اتو که "وسواس ساختارهای کششی" داشت، این امکان به وجود آمده تا معماران و طراحان شهری بتوانند انواع هندسه های مبتکرانه خلق کنند و جلوه ای بسیار زیبا و پایدار به شهرها بدهند. اجزای ساختارهای چادری در مقیاس بزرگ از نظر محبوبیت و پیچیدگی در طی چند دهه گذشته افزایش یافته است. شاید مهمترین دلیل برای آن کاربردی بودن و همچنین کوتاه بودن زمان ساخت سیستم های چادری باشد.
معماران امروزی که در این پیشرفت ها واقع شده اند، از ساختارهای چادری کششی به شکل سقف های قوسی، سایبان های دراماتیک و غرفه های قابل تخریب و جابجایی، ایستگاه های تاکسی، اتوبوس و مترو، ورودی هتل ها، سایبان های پیاده رو و ... استفاده می کنند. در حالی که طراحان و معماران با مرزهای خلاقانه سازه چادری شهری را پیش می برند، ساختارهای چادری همچنان به صورت پروفایل های خمیده، زین اسبی، قوسی و دور تکان دهنده ، و همچنین ترکیبات جدید و غیرقابل تصور ساخته می شوند.
طراحی و نصب سازه چادری شهری تاثیری بسیار زیادی بر زیبایی شهر دارد، به عنوان مثال در یک روز گرم تابستانی شما به راحتی می توانید زیر سایه سازه چادری ایستگاه اتوبوس منتظر اتوبوس باشید یا اینکه در یک رستوران و در یک فضای باز بر روی میز و صندلی بنشینید و غذا میل کنید بدون اینکه نگران آفتاب سوزان و یا باران باشید و هزاران مثال دیگر که هر کدام بر اهمیت این موضوع تاکید می کند.
طراحی مهندسی سازه چادری شهری به این شکل است که، با کشش سیستم غشایی پارچه، با استفاده از کابل، سیم، فولاد یا هر ابزار دیگر صورت می گیرد. شاید این سوال به ذهن تان برسد که بعد از استفاده از پارچه ممکن است چین هایی روی کار باقی بماند و یا در برابر عوامل محیطی مقاوم نباشند؟ باید گفت با تنگ کردن پارچه، نه تنها چین ها از بین می روند، و باعث ایجاد نمای تمیز می شوند بلکه سازه نیز برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی یا آسیب های احتمالی آماده می شود.

طراحی معماری سازه چادری شهری؟
طراحی سازه چادری شهری در دنیا از زمان های خیلی دوری مرسوم بوده است به طوری که بیشتر معماران و طراحان از این سیستم سازه ای در طراحی مجموعه های ورزش بزرگ (ورزشگاه المپیک)، آشیانه های بزرگ هواپیما، انبارها، سازه های توریستی گردشگری و ... استفاده می کردند.
در حالی که اشکال سازه چادری شهری بی پایان و بدون مرز است، اما بسیاری از سازه های چادری مشتقاتی از دو شکل هستند: زین اسبی و مخروط. شکل زین اسبی یک سهمی وار هذلولی بیش از حد است، به این معنی که سطح پارچه با دو قله بلند و تا نقاط پایین مشخص می شود. به عبارت دیگر، زین را می توان به عنوان یک شبکه مستطیل پیچ خورده مفهومی در نظر گرفت. مخروط شبیه یک آتشفشان است و توسط رادیان های انباشته شده و حلقه ها مشخص می شود.
از این دو شکل می توان برای ایجاد فرم های نامحدودی شهری استفاده کرد، به این شکل که از جابجایی، دایره و مربع با معماری کلاسیک، ترکیب می شوند و فرم های مختلفی را ایجاد می کند. بعد از ایجاد فرم مورد نظر و ساخت سازه اولیه برای پوشش سازه چادری معمولا از پارچه مخصوص به خود استفاده می کنند تا کار تکمیل شود.
پارچه های سازه چادری نوآورانه بوده و در انواع مختلفی تولید می شوند. به طور معمول برای پوشش سازه چادری شهری در جهان از دو نوع پارچه متداول دارای روکش وینیل کلرید (PVC) با روکش پلی استر و پلی تترا فلورو اتیلن (PTFE) و پارچه شیشه ای استفاده می شود.
پارچه پلی استر روکش دار PVC: می تواند یک انتخاب عالی برای هر دو سازه چادری دائمی و موقت باشد. پلی استر روکش PVC به دلیل مقاومت عالی، انعطاف پذیری، شفافیت و قیمت مناسب در مقایسه با پارچه شیشه ای با روکش PTFE و ETFE بسیار معروف است. روکش PVC که در پلی استر اعمال می شود شامل تثبیت کننده های UV، مواد افزودنی مقاوم در برابر آتش و ضد قارچ کش ها هستند. پارچه های پلی استر با روکش PVC دارای طول عمر ساختاری بیش از ۲۰ سال است. با این وجود، ممکن است زودتر از ۲۰ سال عمر کنند به دلیل برخی از ناسازگاری های بصری.

توصیه می کنیم برای استفاده از این نوع سیستم سازه ای همواره از اجرا کننده سازه چادری شهری استفاده کنید تا نصب سازه بدون هیچ گونه خطایی اتفاق بیفتد. 

سازه های چادری معروف دنیا؟
شناخت و معرفی سایبان برج میلاد
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat