دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

انواع آلاچیق ساحلی کدامند؟

alachigh-saheli.jpg
آیا می دانید آلاچیق ساحلی از نظر زیبایی در بین سایر سازه های موجود در جامعه، بی نظیر و بسیار قابل توجه است و روزانه تعداد بیشماری از این سازه ها استفاده می کنند تا از آفتاب سوختگی و همچنین باران های ساحلی در امان باشند. با این که این نوع آلاچیق ها در شکل های متنوعی تولید می شوند اما هدف همه آنها یکسان است و آن هم ایجاد فضایی برای اجتماع خانواده ها و دوستان در کنار یکدیگر است. پس باید آنها به گونه ای طراحی شوند که بتوانند اجتماعات گرم و صمیمی در ساحل ایجاد کنند.
آلاچیق ساحلی در طیف گسترده ای تولید می شود و معمولا برای ساخت آنها از سیستم های سازه ای مختلفی مانند، سازه چادری، سازه فلزی و سازه های بتنی استفاده می شود، که هر کدام از آنها ویژگی های مخصوص به خود را دارند، اما در میان سیستم های مختلف و متنوع استفاده از سازه های چادری به مراتب در سراسر جهان بیشتر است.
دلیل استفاده از سازه چادری آلاچیق، به تنوع زیاد در فرم، راحتی نصب، قیمت ارزان، رنگ بندی گسترده، ماندگاری بالا، زیبایی منحصر به فرد، و ... مربوط می شود، برای همین است که معماران، طراحان و سرمایه گذاران علاقه زیادی به استفاده از این سیستم برای آلاچیق های دارند. لطفا توجه داشته باشید که به دلیل استفاده زیاد، از آلاچیق های ساحلی در تعطیلات رسمی و غیر رسمی و یا تعطیلات آخر هفته، حتما موقع طراحی و ساخت، ایمنی و راحتی آن در اولویت قرار بگیرد.

انواع آلاچیق ساحلی مدرن و آلاچیق ساحلی کلاسیک عبارت است از:
آلاچیق‌ چوبی: از قدیمی ترین نوع آلاچیق ساخته شده به دست بشر است، بیشتر در مناطقی مانند سواحل دریا، جنگل ها، باغ و باغچه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد، توجه داشته باشید که به دلیل رطوبت زیاد در این مناطق باید جنس چوب استفاده شده از نوع درختان جنگلی باشد که به وسیله لایه‌های پلاستیکی بی‌رنگ مقاوم شده باشد. همچنین اگر بخواهید این نوع آلاچیق را در مناطق مناطق خشک استفاده کنید باید از چوب اشباع شده استفاده کنید تا در برابر حمله حشرات موذی مانند موریانه‌ها و عوامل محیطی مقاوم باشد.
آلاچیق فلزی: وقتی بشر به سمت صنعتی شدن پیش رفت این نوع آلاچیق روی کار آمد که نسبت به آلاچیق چوبی بسیار بادوام و مقاوم است. عموما از این آلاچیق در پارک‌های جنگلی و یا پارک های درون شهری استفاده می شود. از ویژگی های آن می توان به قیمت ارزان و انعطاف‌پذیری بالا اشاره کرد. شما بعد از استفاده چندین ساله از این آلاچیق می توانید آن را به راحتی بازیافت کنید و دوباره به چرخه صنعت برگردانید.
آلاچیق چادری: از مدرن ترین نوع آلاچیق ساحلی به شمار می رود که با تکنولوژی و فناوری بالایی ساخته می شود. این نوع آلاچیق کاربرد فراوانی دارد و به راحتی می توان در اکثر زمینه ها از آن بهره برد. استفاده از این سیستم باعث خلق یک بنای منحصر به فرد و خاص می شود که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
آلاچیق بتنی: به راحتی می توان گفت، بهترین گزینه برای ایجاد آلاچیق به خصوص در مناطق جنگلی و کوهستانی است، از ویژگی های این نوع آلاچیق می توان به پایداری و مقاوم زیاد و همچنین ماندگاری طولانی مدت اشاره کرد، از معایب آن نیز می توان به وزن زیاد و مدت زمان طولانی ساخت اشاره کرد. از نظر اقتصادی نیز مناسب بوده و برای کارفرمایان مقرون به صرفه است.

آلاچیق یو پی وی سی: یک سازه مدرن امروزی است که به صورت دوجداره ساخته می شود. ماندگاری آن نسبت به سایر آلاچیق ها بسیار بیشتر است، قابلیت آن را دارد تا بتواند به راحتی جابجا شود و به عنوان آلاچیق ساحلی ، گلخانه، استراحتگاه و چایخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی آلاچیق ساحلی مدرن؟
طراحی و نصب آلاچیق ساحلی مدرن در اشکال مختلف نیاز به تجربه و درک بسیار زیادی از این سازه میخواهد، علاوه بر این پرداختن به این موضوع می توان راه گشایی برای دیگر سازه ها در عصر حاضر باشد. از آلاچیق های مدرن می توان به دو مورد اشاره کرد، آلاچیق چادری و آلاچیق یو پی وی سی که هر کدام از آنها خصوصیات و ویژگی های مخصوص به خود را دارند.

از آلاچیق چادری و آلاچیق یو پی وی سی می توان در، ویلا و باغ‌های شخصی، فضای سبز روی پشت‌ بام‌ها، پارک‌های شهری و همچنین محوطه هتل‌ها و مجتمع‌ها استفاده کرد. معمولا مواد اولیه برای ساخت آلاچیق‌های مدرن متناسب با نوع محیط انتخاب می شود تا در برابر شرایط جوی مقاوم و علاوه بر این در دسترس باشد. 

شناخت و معرفی سایبان برج میلاد
طراحی سازه چادری تالار عروسی با مناسب ترین روش ؟
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat