دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

طراحی سازه چادری تالار عروسی با مناسب ترین روش ؟

saze-chadori-talar-aroosi

زوج هایی که قصد دارند مراسم عروسی خودشان را زیر سازه چادری تالار عروسی در فضای باز برگزار کنند منطقی است، چون که شما در این حالت می توانید از منظره زیبای اطراف محل خود و همچنین هوای آزاد لذت ببرید، و اینکه اگر در مناطق گرمسیری هستید و می خواهید از میهمانان خود در برابر آفتاب سوزان محافظت کنید استفاده از سازه های چادری بهترین روش و راهکار است.

طراحی سازه چادری تالار عروسی در ایران سالهاست که توسط معماران و طراحان ساختمان انجام می شود، برخی از آنها به صورت موقت طراحی و ساخته می شوند و بعد از انجام مراسمات عروسی برچیده می شوند تا در زمان مناسب دوباره استفاده شوند، اما برخی دیگر از آنها به صورت دائمی ساخته می شوند.
سازه چادری از سیستم های های مدرن امروزی است که که چشم انداز متفاوتی را در برابر طراحان و سازندگان ساختمان ایجاد می کند. آنها را قادر می سازد تا طراحی متفاوت و برجسته ای انجام دهند. چنین سازه هایی به دلیل کارایی بالا همواره در ایران مورد توجه معماران بوده اند. از این نوع سازه برای ایجاد فضاهای عمومی مانند تالارهای عروسی، باغ تالار، مراکز ورزشی، رستوران ها، کافی شاپ ها استفاده می شود.
معمولا بهترین و کاربردی ترین فرم برای طراحی سازه چادری تالار عروسی فرم آرک (Arch) است که شما همواره در مراسمات عروسی با آن روبرو بوده اید. این نوع فرم معمولاً به صورت طرح قوس خمیده است که تنش فوق العاده خوبی دارد و می تواند بدون نیاز به ستون وسط، مسافت های طولانی را در بر بگیرد.
همچنین شما می توانید تزئینات داخلی این نوع فرم را به راحتی انجام دهید، از نصب چراغ های روشنایی گرفته تا نصب لوازم سنگین مانند لوستر های زیبا، پارچه های رنگی و ... .پارچه به کار رفته در سازه چادری تالار عروسی از نوع نسوز با مقاومت کششی بالا است تا در برابر آتش سوزی های احتمالی و نیز فشار کششی سازه مقاوم باشد.

بهترین روش نصب سازه پارچه ای تالار عروسی؟
سازه چادری تالار عروسی یک شبه ساخته نمی شود، اما مطمئناً نسبت به سازه های سنتی به سرعت اجرا می شود. دلیل این امر این است که سازه های پارچه ای اجزای بسیار کمی دارند و وزن آنها نیز بسیار سبک است، بنابراین پس از تولید آنها در کارخانه و ارسال به محل پروژه، برای ساختن آنها فقط چند هفته زمان لازم است.
معمولا باید برای اجرای سازه چادری تالار عروسی شش مرحله را انجام دهیم تا شکل کلی سازه تکمیل شود. در اینجا مراحل نصب برای شما بازگو خواهد شد:
۱- ایجاد طرح و بررسی امور: در این مرحله القاء سایت، تجزیه و تحلیل ایمنی، هماهنگی، دریافت تجهیزات، ابزار و مواد و همچنین موجودی مورد بررسی قرار می گیرد.
۲- ایجاد منطقه کار و دسترسی: در این مرحله ما سیستم ایمنی و لوازم مورد نیاز برای کار را نصب می کنیم و هرگونه موانع جسمی مورد نیاز برای حفاظت از مردم یا اموال را ایجاد می کنیم. ما همچنین موارد غیر ضروری را از محل کار خود حذف می کنیم.
۳- مشخص کردن رابطها: در این مرحله، ما تایید می کنیم که تمام رابط هایی که ساختار ما به آن متصل می شود در حد تحمل هستند و اینکه هر اتصال دهنده مکانیکی در ارتفاع یا ابعاد مناسب تنظیم شده است یا نه. اغلب از یک نقشه بردار برای تأیید دقیق این کار استفاده می کنیم.
۴- نصب ستون های نگهدارنده: بیشتر سازه های غشایی برای استحکام احتیاج به ستون های فلزی نگهدارنده دارند. در بسیاری از مواقع کابل های کششی یا رشته ای نیز به این ستون ها متصل می شود و یا گاهی نیز مستقل عمل می کند. در این مرحله از فرآیند، خدمه تمام اعضای نگهدارنده و تکیه گاه های کابل را برپا کرده و اطمینان حاصل می کنند که همه آنها به طور دقیق تنظیم شده باشند.
۵- نصب سازه غشایی تالار عروسی یا همان پوسته اصلی: دو روش اساسی برای استقرار غشاهای تنش دار وجود دارد. اولین مورد این است که غشاء را به واسطه جرثقیل بر روی سازه قرار دهید. مورد دوم، با استفاده از طناب های موقت یا تسمه آنها را جایگذاری کنید. همواره روش استقرار غشاء متفاوت است. پس از استقرار غشاء، آن را به ساختار قبلی تنظیم کرده و برای چسباندن آنها اقدام می کنیم. تکنیک های مختلف اتصال و جزئیات آن بسته به کاربرد سازه و نیز خواسته کارفرما دارد.
۶- تنظیم جزئیات: پس از نصب پوسته، در این مرحله، سعی می کنیم به تمیز کردن سازه بپردازیم و یک بار به صورت کلی سازه را بازرسی کنیم. به این ترتیب خواهید دید که هزینه سازه چادری تالار عروسی نسبت به سایر سازه ها کمتر خواهد بود.
انواع آلاچیق ساحلی کدامند؟
​عوامل موثر در انتخاب و اجرای نمای پارچه ای رستورا...
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
پنج شنبه, 30 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat