دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

​موارد حساس در طراحی سازه کششی

etesalat-saze-kesheshi.jpg

موارد بسیاری در زمینه اتصالات سازه کششی و نیز نحوه طراحی سازه کششی وجود دارد که بهتر است قبل از هر کاری به این مواد بپردازیم.

اولین مورد حساس در طراحی سازه کششی، اتصالات سازه کششی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، برای اینکه سازه همواره در معرض بارهای متغیر و پویا از جمله باد، زلزله، و ... قرار دارد. بنابراین، در هنگام استفاده از سیستم های سازه ای سبک و انعطاف پذیر، مانند شبکه های کابل یا غشاها، باید از صحت اتصالات سازه مطمئن باشیم. زیرا ممکن است افتادگی ایجاد شود.
دومین مورد حساس در طراحی و اتصالات سازه کششی نوع مواد و مصالح به خصوص پوسته غشایی است. همانطوری که می دانید غشاهای مورد استفاده برای سازه های کششی ظرفیت عایق حرارتی نسبتاً کمی در مقایسه با مصالح ساختمانی کلاسیک مانند سنگ، چوبی، تشک های فیبری یا آجرها فراهم می کند. بنابراین مقادیر زیادی گرما که توسط پرتوهای خورشیدی تأمین می شود روزانه از طریق غشاها به داخل محفظه نفوذ می کند، و منجر به گرمای بیش از حد فضای داخلی ساختمان در روزهای گرم می شود. حال بهترین روش و راهکار برای مقابله با این بحران چیست؟
در جواب این پرسش باید گفت، با استفاده از مواد و مصالح قابل تغییر (PCM)، عملکرد حرارتی مواد غشایی می تواند تا حد زیادی بهبود یافته و متناسب با نیازهای عایق بندی خاص سازه های کششی انجام شود. PCMها موادی هستند که هنگام تغییر در وضعیت بدنی خود مقادیر زیادی از گرمای به اصطلاح پنهان را جذب یا آزاد می کنند. گرمای نهان در PCM ذخیره می شود و هنگامی آزاد می شود که در یک فرآیند خنک قرار بگیرد، یعنی یک تغییر فاز معکوس از حالت مایع به حالت جامد رخ دهد، یعنی ماده متبلور شود. هنگام نصب اتصالات سازه کششی به خصوص PCM ها حتما اصول فنی را رعایت کنید تا از عملکرد صحیح این مواد اطمینان حاصل شود.
ضروری ترین اتصالات سازه کششی کدامند؟
معماری سازه های کششی مبتنی بر استفاده از منسوجات یا ورق های فولادی است، اما همچنین به ساختار پشتیبانی و بسیاری از وسایل کمکی مانند کابل های مخصوص، سیم، گیره های نگهدارنده و لوازم جانبی نیز نیاز دارد. اغلب، با وجود این واقعیت که بخش قابل توجهی از روند طراحی را تشکیل می دهند و تأثیر عمده ای در نتیجه نهایی دارند، به این عناصر و نحوه اتصالات سازه کششی یا اتصالات سازه غشائی توجه کمی می شود.
طراحی مناسب سازه های کششی به جزئیاتی از مشخصات مکانیکی و هندسی و اتصالات سازه کششی نیاز دارد، و باید به گونه ای هماهنگ باشند که در کنار هم قرار بگیرند. بنابراین، بررسی ابعاد واقعی لوازم جانبی در طراحی بسیار مهم است. در این بخش لیستی از لوازم جانبی مورد نیاز برای اتصالات سازه های کششی را نام می بریم تا با آنها بیشتر آشنا شوید:
۱- طناب های سیمی: مجموعه ای از سیم هایی است که به دور هم به صورت مارپیچ می چرخند ، و وظیفه آنها تحمل کشش است. عنصر اصلی طناب سیم فولادی است که قطر و خصوصیات آن بر حسب پروژه مشخص می شود. آنها می توانند در یک یا چند لایه در اطراف سیم مرکزی به صورت مارپیچ بپیچند تا یک طناب سیم پیچیده تشکیل شود.
۲- میله های تنشی: جایگزینی مناسب برای طناب ها هستند، آنها نسبت به طناب ها استحکام بالایی دارند و انتهای آن راحت تر از طناب ها قابل کنترل است.
۳- قلاب: متداول ترین لوازم جانبی برای کابل های شکاف دار یا اتصال به ساختار پشتیبان هستند. قلاب ممکن است کوتاه، بلند، بزرگ، و یا به صورت پیچ و تاب یا کمان باشد. توجه به عرض داخلی قلاب مهم است زیرا این همان چیزی است که امکان عبور حلقه یا پیچ ختم را فراهم می کند.
۴- چرخ دستی: آنها می توانند طول سورتمه را به منظور محکم یا شل کردن کابل تنظیم کنند.
۵- غلاف پارچه ی کابل
۶- پلیت کابل حائل
۷- فک گوشه
۸- پلیت گوشه
۹- اتصالات انتهایی کابل
۱۰- ریسمان لبه
۱۱- اتصالات میل رزوه
۱۲- اتصالات پرسی
۱۳- صفحات گوشواره ای.
۱۴- اتصالات حلقه ای
عوامل موثر و کاربردی در طراحی سازه کششی؟
متداول ترین کاربرد سازه های کششی در معماری در سازه های سقفی است که در معرض بارهای متغیر و پویا از جمله باد قرار دارد. بنابراین، در هنگام استفاده از این سیستم باید به نوع اتصالات سازه کششی توجه ویژه شود تا موجب آسیب و خسارت نشود.
علاوه بر این جنس اتصالات سازه کششی نیز بسیار حائز اهمیت است، زیرا باید در دراز مدت و تحت تنش و کشش نیروهای وارده و همچنین شرایط جوی قرار بگیرند، بنابراین باید بتوانند چنین شرایطی را به خوبی تحمل کنند.
پرکاربردی ترین فرم سازه کششی کدامند؟
طراحی سازه چادری پیش ساخته؟
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat