دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

پرکاربردی ترین فرم سازه کششی کدامند؟

form-saze-chadori.jpg

فرم سازه کششی متنوع است، این نوع سازه ها از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده قرار می گرفتند اما نه به این صورتی که در حال حاضر وجود دارد، آنها با گذشت زمان روز به روز پیشرفت کردند و رو به مدرنیته شدن رفتن. مهمترین نمونه سنتی اینگونه از فرم ها را می توان در قالب چادرها و دیگر بام های موقت که توسط قبایل عشایر نشین مورد استفاده قرار می گیرد، مشاهده کرد. این ساختارها برخلاف سازه های سنتی بسیار سبک و خوش فرم هستند. 

اغلب از سازه های کششی به عنوان سقف استفاده می کنند، زیرا این گونه از سازه ها قادر هستند دهانه های طولانی را به راحتی پوشش دهند، و از نظر اقتصادی نیز نسبت به سازه ای اسکلت بتنی و فلزی مقرون به صرفه هستند. فرم سازه کششی نیز ممکن است متناسب با عملکردی که سازه ایفا می کند به صورت اشکال هندسی مختلف شکل گیرد.
سازه های کششی در حال حاضر پیشرفته ترین سازه های سبک وزن در دنیا هستند. به غیر از وزن در خیلی از موارد حجم آنها نیز بسیار كوچك است، فرم سازه کششی اغلب خمیده دوتایی با انحنای قوسی است. علاوه بر این، سیستم های کششی یکی از جدیدترین سیستم های ساختاری هستند که باید توسط افراد متخصص طراحی م مورد محاسبه قرار گیرند به همین دلیل می توان گفت از امنیت بالایی برخوردار هستند و در مواجه با نیروهای جانبی مانند باد و زلزله به خوبی واکنش نشان می دهند.

انواع ساختار کششی عبارت است از:
۱- ساختار غشایی: مربوط به سازه هایی است که در آن غشایی توسط کابل ها نگه داشته می شود و توزیع تنش های کششی را از طریق فرم خاص خود امکان پذیر می کند.
۲- ساختار مش: این سیستم ساختاری دارای مش کابل هایی است که نیروهای وارده را حمل می کند و آنها را به عناصر جداگانه منتقل می کند، به عنوان مثال، ورق های شیشه یا چوب.
۳- ساختار پنوماتیک: این سازه معمولاً در نمای ساختمان ها و سازه های گنبدی استفاده می شود، در این سازه غشای محافظ با فشار هوا پشتیبانی می شود.
با وجود سه نوع ساختار کششی، فرم سازه کششی را می توان در اشکال شگفت انگیزی طراحی کرد، کلیه فرم ها اساساً مشتقات سه شکل هستند:
 سطح زین اسبی (Hyperbolic)
 خیمه ای (Conic)
 آرک (Arch)
سطح زین اسبی (Hyperbolic): این نوع سازه یک شکل پیچ خورده دارد، که به آن ساختار ضد انعقادی یا سقف زین اسبی نیز گفته می شود، به دلیل داشتن زیبایی، یکی از رایج ترین ساختارهای غشایی کششی است.
خیمه ای (Conic): این سازه شبیه شکل مخروط، چادر یا چتر است، و توسط ستون مرکزی، می توان آن را به خوبی تشخیص داد. طرح های خیمه ای می توانند از یک یا چند ستون مرکزی تشکیل شوند. مخروط ها برای پوشاندن مناطق بزرگ و بارگذاری باران شدید یا برف بسیار مؤثر است.
آرک (Arch): متداول ترین فرم سازه کششی است، معمولاً با طرح قوس خمیده مشخص می شود. این سازه به خاطر فرمش، یک سایبان غشایی با تنش فوق العاده خوبی را تشکیل می دهد که می تواند مسافت های طولانی مانند یک عرصه ورزشی یا مناطق کوچکتر مانند ورودی را در بر بگیرد.

سازه کششی طرح کایت چیست؟
با توجه به شکل و نوع طراحی سازه کششی کایت، این نوع فرم در زیر مجموعه فرم زین اسبی یا همان فرم ضد انعقادی قرار می گیرد. از بارزترین مشخصه سازه کششی کایت می توان به قوس های عمود بر هم اشاره کرد که زیبایی خاصی به آن بخشیده است.
به دلیل ایجاد سایه مناسب و نیز ظاهر مدرن و زیبا این نوع سازه در بسیاری از کاربری ها از جمله سایبان مجموعه های ورزشی، سایبان پارک ها و نیز به عنوان مرکز تجمع مورد استفاده قرار می گیرد. طرح کایت به عنوان زیباترین فرم سازه کششی شناخته می شود.

سازه کششی طرح سان شید چیست؟
طرح و فرم سان شید نسبت به سازه های دیگر بسیار ساده است. این نوع فرم اغلب به عنوان پارکینگ های چادری و روف گاردن ها مورد استفاده قرار می گیرند. از مشخصه بارز آن می توان به ستون کناری آن اشاره کرد. معمولا چهار ضلع مربع این سازه به وسیله کابل کشیده می شود تا فرم اصلی تشکیل شود.
​عوامل موثر در انتخاب و اجرای نمای پارچه ای رستورا...
​موارد حساس در طراحی سازه کششی
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat