دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

شناخت سازه چادری گرمسیری؟

saze-chadori-3.jpg
همانطوری که می دانید هیچ فعالیتی در فضای باز و در مناطق گرمسیری، به اندازه نشستن در زیر سایه سازه چادری، آرامش روحی شما را برطرف نمی کند. آنها تجربه ای باشکوه از بودن در طبیعت و در میان قله ها و دره ها و جویبارها را برای شما به ارمغان می آورند. این کار بهترین و مناسب ترین راه برای جلب توجه و نیز لذت بردن انسان ها از مناظر اطراف خودشان است.
هنگامی که قصد ساختن یک سازه در یک منطقه گرمسیری را دارید، اولین موردی که باید به آن توجه کنید انتخاب بهترین سازه چادری برای آب و هوای گرمسیری است. اگر نوع اشتباهی از چادر را به چنین منطقه ای استفاده کنید، ممکن است به تجربه بسیار وحشتناکی روبرو شوید مانند؛ بیدار شدن روزانه در استخر عرق یا اصلاً قادر نبودن به خواب و استراحت. در حالی که روش های مختلفی برای مقابله با این نوع شرایط وجود دارد، مانند استفاده از سازه های چادری با فرم خیمه ای با تهویه مطبوع مناسب، اولین قدم برای ماندن در مناطق گرمسیری داشتن سازه مناسب است.
سازه چادری، با فرم خیمه ای یا زین اسبی را می توان مناسب ترین سازه برای مناطق گرمسیری دانست، آنها به دلیل فرم خاصی که دارند مانند گنبد ها در روزهای گرم سال خنک هستند و معمولا آفتاب به نیمی از سازه برخورد می کند و نیمه دیگر همیشه زیر سایه بوده و خنک تر است.
این نوع سازه ها از ایام بسیار دور در کشورمان مورد استفاده عشایر بوده است، که به آنها سیاه چادر می گفتند، شکل و فرم آن بیشتر شبیه به سازه های زین اسبی امروزی بوده، از مهمترین ویژگی آنها این بود که، در ایام گرم سال بسیار خنک بودند، از مصالح محلی و بوم آورد ساخته می شدند، مانند پوست حیوانات، آنها بسیار سبک بودن به طوری که می توانستند آنها را جابجا کنند و ... اما با پیشرفت علم و تکنولوژی سازه چادری سنتی تبدیل به سازه های مدرن گردید که بسیار کاربردی و مقاوم هستند.
سازه چادری مدرن از قابلیت های بسیاری بهره می برد به عنوان مثال:
 بسیار سبک و قابل جابجایی هستند
 به سرعت طراحی و تولید شده و در کمترین زمان ممکن نصب می شوند
 عایق گرما، سرما و رطوبت هستند
 طول عمر طولانی دارند و قطعات آنها قابلیت تعویض شدن دارند
 دهانه های طولانی را به راحتی پوشش می دهند
 فرم بسیار زیبا و جذابی دارند
 انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند
 در برابر نیروهای جانبی مانند باد و زلزله بسیار مقاوم هستند
 قابلیت نصب به صورت دائم و موقت را دارند
 نورپردازی آنها بسیار زیبا بوده و چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

بهترین سازه چادری ضد گرما کدام است؟
سازه چادری با کیفیت برای آب و هوای گرمسیری تنها جایی برای سرپناه و ماندن و استراحت کردن فراهم نمی کند بلکه مکانی مناسب برای خانواده و دوستان برای ایجاد خاطرات ماندگار نیز خواهد بود. در هنگام انتخاب نوع سازه باید به اقلیم منطقه، شرایط آب و هوایی توجه کنید تا مطمئن باشید که هیچ ایرادی نداشته باشند.
آب و هوای گرمسیری به طور کلی با تابستان های گرم، مرطوب، رطوبت زیاد و تغییر کمی بین دمای روز و شب مشخص می شود. حرکت هوا یک استراتژی مهم برای خنک کردن افراد در این مناطق است، زیرا بدن انسان در خنک کردن خود در آب و هوای مرطوب مشکل بیشتری دارد. مهمترین استراتژی طراحی منفعل در مناطق استوایی و گرمسیری این است که حتی الامکان در هنگام گرمای روز سازه چادری را تا حد امکان باز کنید تا به حداکثر تهویه متقابل و جریان هوا همرفت برسید.
سازه چادری را می توان بهترین نوع سازه برای مناطق گرمسیری دانست، زیرا آنها به دلیل استفاده از مواد سبک برای دیوارها و سقف گرمای زیادی را در خود ذخیره نمی کنند و به سرعت گرم و یا سرد می شوند، اما در عوض مصالح سنگین تر مانند آجر و بلوک، حتی با تغییرات جزئی دما باعث گرم شدن مجدد فضای داخلی سازه می شوند زیرا گرمای ذخیره شده در طول روز در مصالح سنگین هنگام غروب خورشید آزاد شده و باعث می شود درون سازه گرم شود.

نصب سازه چادری ضد نور؟

نصب و اجرای سازه چادری نیز نسبت به سازه های سنتی راحت تر و سریع تر است، معمولا قطعات اصلی آنها در کارخانه طراحی و تولید می شود . نیازی به ساخت آنها در محل پروژه نیست. تنها کاری که در محل پروژه انجام می شود، مونتاژ قطعات و نصب پوشش غشایی است. 

ویژگی های مهم چادر برزنتی؟
ساخت سازه چادری مقاوم رطوبت؟
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat