دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

کاربرد و شناخت سقف جمع شونده؟

saqf-jam-shavande.jpg

سقف جمع شونده پارچه ای برای ایجاد قسمتی از خانه به یک پاسیو و نیز فضای روباز بسیار پر کاربرد و ایده آل است. استفاده از این سازه یک راه عالی برای افزایش جریان هوا در درون بنا و نیز تهویه مناسب است. اگر به دنبال یک سرپناه روباز ارزان قیمت هستید که در مواقع بارش و یا آفتاب به راحتی شما را از آنها دور گه دارد بهتر است از سقف های جمع شونده و یا به اصطلاح متحرک استفاده نمایید.

سقف های سنتی ممکن است بهترین گزینه برای این کار نباشند، زیرا آنها از مواد سنگین و نیز دائمی ساخته شده اند و نسبت به سقف جمع شونده گران تر هستند. بهترین راهکار برای ایجاد تهویه استفاده از سقف های متحرک ارزان قیمت است. چنین سقف هایی برای ایجاد سایه در هر کجا که به آن احتیاج دارید ایده آل هستند. آنها در طیف وسیعی از سبک ها و اندازه های مختلف طراحی و تولید می شوند بنابراین، دسترسی به آنها راحت تر است.
سقف های متحرک مناسب ترین گزینه برای ایجاد مکان دعوت کننده برای استراحت و پذیرایی از مهمانان هستند. ساخت یک سقف جمع شونده تالار، رستوران و یا هر کاربری دیگر، آن هم توسط خودتان راهی آسان و کم هزینه است. برای این کار باید پارچه سایبان متصل به تابلوهای پشتی را که در امتداد کابل های استیل ضد زنگ به نام طناب های سیمی هستند را بکشید و به پیچ های بزرگ کشویی نصب شده متصل کنید، به طوری که هنگام جمع کردن آنها پارچه عقب نشینی کند و برعکس.
اما باید از چه ابزاری برای اجرای سقف جمع شونده غشایی استفاده کنیم؟
۱- پارچه: نوع پارچه سقف بسته به عوامل مختلفی از جمله آب و هوا، میزان فشار کششی، و همچنین نوع نیاز شما متفاوت خواهد بود. بهترین پارچه برای این کار، پارچه بادبان، بادوام و جذاب ، ۱۰۰ درصد آکریلیک یا نایلونی است. این نوع پارچه در رنگ های مختلفی تولید می شود اما پر استفاده ترین رنگ برای این کار، رنگ سفید است.
۲- میله های پشتیبان برای نصب سقف جمع شونده: میله های پشتیبان سقف با قسمت های اصلی به بالای سقف متصل خواهند شد و میله ها در امتداد طناب های سیم بر روی پیچ های چشمی چسبانده می شوند.
۳- سیم و یا کابل مخصوص: مهمترین ابزار برای ساخت سقف های جمع شونده است، معمولا برای نگهداری و کشیدن پارچه از آن استفاده می شود.
اگر شرایط این کار برای شما مهیا نیست می توانید از افراد متخصص و با تجربه در این کار کمک بگیرید.

انواع سقف جمع شونده؟
این نوع سقف ها به دو حالت: سقف پارچه سقف جمع شونده هیدرولیکی و سقف بازشو پارچه ای پرگلا طراحی و اجرا می شود. سقف های متحرک هیدرولیکی نسبت به سقف پرگلا به ندرت به کار گرفته می شوند. بیشترین کاربرد آنها در اماکن عمومی مانند صحن های مساجد، ورودی مساجد است. به عنوان مثال می توانیم به پروژه های مسجد النبی اشاره کنیم که با این سیستم طراحی و ساخته شده است و به عنوان بزرگترین نمونه های سقف چادری متحرک شناخته می شوند.
این نوع سقف جمع شونده از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است و به راحتی می توان آن را در انواع کاربری ها به کار برد. از ویژگی های این نوع سقف می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 پوشش دهانه های وسیع
 قابلیت کنترل هوشمندانه
 دوام و سازگاری بالا
 قیمت ساخت مقرون به صرفه
 ایجاد فضای بسیار زیبا و جذاب
 ایجاد جریان هوا در درون بنا و نیز تهویه مناسب
سقف متحرک پرگلا : این نوع سقف جمع شونده کششی با یک ریموت کنترل از راه دور به صورت اتومات جمع می شود و هنگامی که به سایه نیاز باشد باز می شوند. بیشترین کاربرد این نوع سقف متحرک برای پوشش آلاچیق پارچه ای، استخر، و سقف کافی شاپ و رستوران می باشد.
شما می توانید سقف پرگلا را به دو حالت دستی و اتومات کنترل کنید. مدل اتومات آن به این شکل است که از یک موتور برقی برای جمع و باز کردن سقف استفاده می کنند. این نوع سقف نسبت به نوع دستی گران تر است اما کاربرد زیادی دارد.
توجه به اتصالات سقف جمع شونده باعث ایجاد تمرکز بصری می شود و می تواند برای انواع کاربردها از پوشش رستوران ها گرفته تا کافه، استخر و برای ورودی فرودگاه تا سایبان های ناهار خوری در فضای باز استفاده شوند.
انواع طرح های سایبان متحرک چتری؟
سازه های چادری معروف دنیا؟
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat