دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

انواع سازه چادری و خصوصیات آن

Types-of-tent-structures-and-its-characteristics-1

چادر یکی از اساسی ترین نیاز های زندگی یعنی سرپناه را تامین می کند. چادر ها برای اولین بار از اوایل عصر آهن ثبت و مورد استفاده قرار گرفته اند و برای مدت طولانی برای انسان برجسته بوده اند. چادرها اغلب نماد جشن هستند. وقتی یک چادر را می بینید، می دانید که اتفاق جالبی در شرف وقوع است. چادرها در مراسم عروسی و رویدادهای اجتماعی برای شروع مراسم و فعالیت های شرکتی و حتی چادر زدن در محیط های طبیعی در طول تعطیلات استفاده می شوند. همان طور که بسیاری از مناسبت ها نیاز به چادر دارند، انواع مختلفی از چادرها نیز وجود دارند که خواسته های مختلف افراد را برآورده می کنند.

اما چگونه می دانید کدام یک را انتخاب کنید؟ در نظر گرفتن رویداد خاص بسیار مهم است. شما باید چند مهمان را در خود جای دهید؟ سعی در رسیدن به چه ظاهر و احساسی دارید؟ و چه چیزی بهترین مکان را تکمیل می کند؟ سازه چادری ها چه فرم هایی دارند؟ ساختار های مختلف عملکرد های متفاوتی دارند. لذا گروه بندی سازه های چادری معمولاً بر اساس عملکرد یا فرم آن ها صورت می پذیرد. 

 انواع سازه چادری 

چهار سبک اصلی از سازه چادری وجود دارد:

1.چادر های پایه دار 

چادری که دارای مجموعه ای از تیرک های مجزا است که در زیر سقف پارچه ای چیده شده اند تا شکل سازه را پشتیبانی و مشخص کنند. سقف پارچه ای روی قطب ها کشیده شده و در نقاط مشخص شده در اطراف لبه های پارچه به طناب ها و یا کابل ها متصل می شود. طناب ها یا کابل ها با استفاده از میله ها یا وزنه ها در اطراف محیط چادر به زمین متصل می شوند. چادرهای پایه دار، قدیمی ترین نوع چادر ها در صنعت چادر هستند و زمانی تنها نوع چادر موجود بودند. 

اگرچه آن ها جایگاه خود را نسبت به طرح های جدید تر از دست داده اند، سازه چادری پایه دار همچنان در بسیاری از جاها محبوب هستند و هنوز جزء مهمی از موجودی های اجاره چادر محسوب می شوند. 

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: همه چیز درباره سازه کششی

 2. چادر های با فریم لوله ای:

چادری با چارچوب مونتاژ شده از لوله های آلومینیومی یا فولادی که سقف پارچه ای را پشتیبانی می کند و شکل سازه را مشخص می کند. چارچوب سفت و سخت به چادر اجازه می ‌دهد تا بدون پشتیبانی اضافی آزادانه بایستد، اما به همان سیستم لنگر طناب یا کابلی مانند چادر با پایه میله ‌ای نیاز دارد تا آن را در جای خود نگه دارد، همان طور که توسط قوانین آتش نشانی یا ساختمانی مشخص شده است. چادر های با قاب لوله برای رویداد هایی که نیاز به چادر های کوچک تر دارند، محبوب هستند.

اکثر تولید کنندگان واحد هایی به اندازه 10 فوت در 10 فوت می سازند که به راحتی قابل نصب و جمع کردن هستند. آن ها هم چنین برای رویداد های کوچک تر که نیاز به انسداد داخلی کمی دارند نیز مناسب هستند زیرا سیستم قاب یا فریم باعث می شود پشتیبانی های داخلی غیر ضروری باشد. سازه چادری های با قاب لوله در انواع مختلفی از سبک ها و اندازه ها با قیمت های متفاوت برای خرید یا اجاره موجود هستند.

 3. چادر های با فریم جعبه ای 

نوعی چادر که دارای چارچوب مونتاژ شده ای از قوس های جعبه ای است که سقف پارچه ای را پشتیبانی می کند و شکل سازه را تقریباً به همان روشی که یک چادر با قاب لوله پشتیبانی می کند، مشخص می کند. ساختار قوی تر قاب تیرآهن آلومینیومی یا فولادی، این چادر ها را برای کاربرد های بزرگ تر یا طولانی مدت نسبت به سایر انواع چادر ها مناسب می کند.

چارچوب جعبه ای هم چنین اجازه می دهد تا مناطق وسیعی از فضای آزاد بدون مانع در زیر سقف پارچه ای وجود داشته باشد. سازه های بزرگ تر به دلیل اندازه و وزن قطعاتشان به تجهیزات سنگین تری نیز نیاز دارند. این چادر ها که بیشتر در اروپا محبوب هستند، دارای عرضی بین 40 تا 200 فوت می باشند.

  4. چادر کششی

نوعی چادر با کیفیت که ویژگی های مشترکی با چادر پایه دار دارد، اما برای یکپارچگی ساختاری و شکل آن بیشتر به کشش سقف پارچه ای متکی است. استفاده از پارچه کششی برای مقاومت در برابر بار های وارده و شکل دادن به غشای پارچه به این معنی است که برای حفظ آن به ساختار سنتی پشتیبانی کم تری نیاز است. این نوع چادر ها طراحی مدرن و منحصر به فردی دارند و می توان گفت چادر های کششی نسبت به سازه چادری سنتی منحنی‌ تر و از نظر ظاهری جذاب تر هستند. این نوع چادر می تواند در صورت نیاز برای تولید انبوه یا خرید سفارشی طراحی شود.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله رویه های تشکیل دهنده سازه کششی و ساختار آن ها را نیز مطالعه کنید. 

خصوصیات سازه های چادری کششی

1.سازه های پارچه ای کششی بیشتر برای محافظت از فضاهای عمومی به دلیل شرایط آب و هوایی نامساعد استفاده می شود. این سازه ها روز به روز در حال محبوب شدن هستند. محبوبیت روز افزون سازه های چادری را می توان به ظرفیت آن ها در سراسر منطقه و بدون هیچ گونه حمایت مکانیکی اضافی نسبت داد. سازه های پارچه ای کششی از بهترین سازه های چادری موجود برای کاربرد های گوناگون هستند.

2.سازه ‌های پارچه ‌ای کششی شفاف ‌تر از آهن یا هر ماده دیگری است که می تواند لایه محافظتی یک ساختار باشد. هم چنین می ‌توان آن ها را به شکل پویا طراحی کرد. این ویژگی ‌ها، سازه های کششی را برای پوشش زمین‌ های تنیس، زمین ‌های راگبی و فوتبال و به طور کلی برای ایجاد امکانات ورزشی ایده ‌آل می‌ کند.

3.سازه های غشایی کششی، ارزان قیمت تر و مقرون به صرفه تر از ساخت یک سازه فولادی و بتنی هستند و هزینه ساخت این سازه ها بسیار کم است. به این ترتیب با توجه به مقاومت پارچه کششی و عمر طولانی آن و هزینه های اندک تعمیر و نگهداری، می توانید پول زیادی را ذخیره کنید.

4.سازه های پارچه ای کششی، به منظور دستیابی به یک پوسته منسجم، با استفاده از مواد پارچه ای با کیفیت باید در هر قسمت از پارچه کشش داشته باشد.

5.ساختار غشایی کششی از نظر طراحی تحقق اشکال سه بعدی پیچیده است.

6.سه نوع اساسی از بهترین مواد اولیه مرغوب ساختارهای چادری کششی وجود دارد. پارچه ای مانند پی وی سی (پلی وینیل کلرید) یا در واقع همان پلی استر پوشش داده شده، شیشه با پوشش سیلیکونی و پارچه شیشه ای با پوشش تفلون.

شما می توانید با نصب انواع سازه های پارچه ای ، ارزش زیبایی فضای خود را افزایش دهید و فضایی متناسب برای نیاز خود ایجاد کنید. سبک ها و طرح های زیادی برای انتخاب وجود دارد.
در مورد انتخاب هر کدام متناسب با نیاز خود می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید تا شما را در خرید سازه های چادری مناسب راهنمایی کنند.

مزایای سازه پارچه ای
ویژگیهای محلی در برقراری کمپ ( چادر زدن )
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat