دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

​چگونگی اجرای سازه پیش مهندسی؟

saze-pish-mohandesi.jpg

در جهان مدرن و پیشرفته امروز مهندسان و سازندگان ساختمان به منظور بالا بردن کیفیت و مقاومت سازه ها از ابزار و مصالح مختلفی بهره می گیرند که از جمله آنها می توان به سازه پیش مهندسی اشاره کرد. این نوع سازه معمولا با مصالح مثل آلومینیوم یا فولاد تولید می شود.

حال باید پرسید کدام نوع آلیاژ نسبت به دیگری بهتر است: آلومینیوم یا فولاد؟
در پاسخ به این پرسش باید گفت: انتخاب نوع آلیاژ بستگی به ساختمان دارد. این که آیا شما به یک ساختمان کششی با جنس آلومینیوم یا فولادی احتیاج دارید، باید به دو نکته اساسی در این مورد توجه کنیم:
1. چه مدت برای حفظ سازه برنامه ریزی می کنید
2. سازه شما چقدر بزرگ است
آلومینیوم برای بیشتر سازه ها ایده آل است. برای اینکه سنگین نیست، و در برابر شرایط محیطی مقاومت خوبی دارد و این ویژگی ها باعث می شود گزینه مناسبی برای سازه های کوچکتر و موقتی تر باشد. اما اگر سازه پیش مهندسی شما بیش از ۲۰ متر طول داشته باش ، یا به فضای دائمی بیشتری نیاز داشته باشید، به احتمال زیاد یک قاب فولادی مناسب تر از قاب های آلومینیومی خواهد بود.
فولاد قوی تر و بادوام تر است. می تواند دهانه های طولانی تری را با اطمینان بیشتری ساخت و از استحکام بیشتری نسبت به وزن خود برخوردار است.
طراحی سازه پیش مهندسی به گونه ای است که بیشتر در برابر نیروهای وارده از سمت خود مقاوم هستند. چنین ساختارهایی اغلب به عنوان "سبک" توصیف می شوند، زیرا از مواد زیادی ساخته نمی شوند و تنها موادی که برای برای پوشش آن استفاده می شود پارچه های مخصوص و آلیاژ آلومینیوم و فلز است که بسیار سبک هستند.
اما، سبک بودن سازه پیش مهندسی می تواند منجر به نگرانی در مورد اینکه، آیا ساختار به اندازه کافی قوی هستند که بتواند در زمان استفاده از آنها در برابر عوامل محیطی مقاوم باشند یا نه. بله چنین سازه هایی قابلیت آن را دارند تا در برابر نیروهایی مانند باد، زلزله به خوبی مقاوم باشند.
برای اینکه بیشتر با مقاومت سازه پیش مهندسی آشنا شوید بهتر است به یک مثال کوچک اشاره کنم. یک ساختمان پیش مهندسی شده با جنس استیل در جزیره لوئیز در سال ۲۰۱۴ توانست در برابر طوفانی به سرعت ۱۳۰ مایل در ساعت به مدت ۵-۷ ساعت مقاومت کند. و همچنین صدها نوع مثال دیگر که تا به حال در دنیا ثبت شده است.

طراحی سازه پیش مهندسی و کاربرد آن؟
سازه پیش مهندسی کاربرد فراوانی دارد و می توان از این سازه در اکثر کارهای ساختمانی استفاده نمود، البته باید گفت که دلیل استفاده فراوان از آنها، به خاطر نصب سریع، هزینه کم، مقاومت بالا، قابلیت افزایش و کاهش فضا بعد از نصب و ... است. اما مهمترین کاربرد این سازه عبارت است از:
 سقف تراس و سایبان بام منازل
 سقف سایبان استادیوم
 سقف پارچه ای گلخانه
 سایبان استخر فضای باز
 سقف و سایبان کافه ها
 و ...
شما حتی قبل از این که پوشش نهایی سازه (پارچه) را نصب کنید، می توانید قسمت بیرونی ، پارچه را با آرم و طرح های دیگر چاپ کنید. داشتن پارچه رنگی نیز، هرچند ممکن است بر میزان نور طبیعی وارد شده به درون سازه تأثیر بگذارد. اما بر زیبایی آن می افزاید.

سازه چادری چیست؟
سازه چادری زیر مجموعه‌ای از سازه پیش مهندسی و سازه‌های فضایی به شمار می آیند و به دلیل انعطاف، سبکی و شفافیتی که دارند در خلق فرم‌های زیبا و بدیع، در سال های اخیر گسترش چشمگیری داشته است. از این سازه ها در ساخت بناهایی با عملکردهای مختلف مانند تجاری، اداری، آموزشی و ... می توان استفاده کرد.
در ساخت چنین سازه هایی معمولا از مواد کامپوزیت و الیاف ها در کنار پلیمرها استفاده می شود که امکانات متعددی را پیش روی طراحان قرار می دهند، مهندسان به واسطه چنین موادی قادر هستند طیف وسیعی از کاربری ها را طراحی کنند.
این که بیشتر معماران غالباً سازه پیش مهندسی را در پروژه های پیچیده تری قرار می دهند. به این دلیل است که آنها گزینه اقتصادی تری هستند، سریع نصب می شوند، دهانه های طولانی تری را پوشش می دهند، وزن آنها در مقایسه با مصالح سنتی به شدت کاهش یافته است و هنوز هم می توانند با جذابیت و زیبایی بیشتری طراحی شوند.
تفاوت بین سایبان متحرک، دستی و برقی؟
نحوه اجرای سازه کششی چگونه است؟
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
جمعه, 31 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat