دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

نحوه اجرای سازه کششی چگونه است؟

ejraye-saze-kesheshi.jpg
سازه کششی از نوع پارچه دو مؤلفه اصلی دارد، یک چارچوب فلزی (معمولاً استیل یا آلومینیوم) و یک روکش یا همان پوشش پارچه ای که دور چارچوب ها کشیده شده است. همچنین در نمونه های جدید مهندسان از کابل های مخصوص نیز استفاده می کنند.
اصطلاحات زیادی برای سازه کششی در سراسر دنیا به کار برده می شود و شما ممکن است آنها را به عنوان زیر مشاهده کنید:
 ساختارهای غشایی تنشی
 ساختارهای غشایی کششی
 سازه های پارچه ای
 سازه های پوسته نازک
 سازه کششی
 و ...
در حالی که انواع مختلفی از ساختارهای کششی در دنیا وجود دارد، از اسامی فوق برای اشاره به همان مفهوم کلی استفاده می شود. همانطوری که می دانید کشش یا به اصطلاح، ایجاد تنش در سازه یک روش خاص ساختمانی است.

ساخت سازه سازه کششی
نحوه اجرای این روش با آنچه که شما آن را "ساخت و ساز سنتی، آجر و ملات " می پندارید کاملا متفاوت است. در ساخت سازه کششی به جای آجر و ملات از فولاد و غشای استفاده می شود. (که در حقیقت مزایای زیادی را نسبت به ساخت و سازهای سنتی دارد. در ادامه مطالب به این موضوع خواهیم پرداخت.)
نحوه اجرای سازه کششی به این شکل است که ابتدا، یک چارچوب شبکه ماژولار از اجزای فولادی (معمولاً استیل یا آلومینیوم و فولاد) ساخته می شود. سپس، یک غشای پارچه ای روی قاب های سازه ای قرار می گیرد و محکم توسط دستگاه یا دست کشیده می شود.

روش های طراحی سازه کششی مدرن؟
معمولا اکثر قطعات فولادی سازه کششی در کارخانه و به دور از محل ساخت، طراحی و ساخته می شوند. این فرآیند به اصطلاح "پیش ساخته" نامیده می شود. پس از رسیدن اجزا به محل ساخت و ساز، می توان آنها را نسبتاً سریع در قاب ساختمان نصب نمود.
از آنجا که مواد استفاده شده در ساخت سازه کششی، مواد سبک تری نسبت به سازهای سنتی هستند، سازه های کششی نمی توانند مانند ساختمان سنتی به اصول گرانشی و استحکام تکیه کنند و به زبان ساده تر، توان تحمل سازه های کششی خیلی کمتر است و گاهی فقط می توانند وزن وارده از سوی خود را تحمل کنند.
در عوض، آنها به راحتی در برابر نیروهای جانبی مانند زلزله مقاوم هستند. معمولا تعادل سازه های کششی وابسته تنش های داخلی است. این نوع ساختار هندسی مبتنی بر تنش است، به همین دلیل است که ساختارهای کششی گاهی اوقات "ساختار غشایی تنشی" نامیده می شوند.
بهتر است بدانید که اگر سازه کششی، از آلومینیوم ساخته شده باشد، به احتمال زیاد موقتی بوده و ممکن است بعد از مدتی برداشته شود. و اگر از جنس فولاد باشد، به احتمالاً زیاد دائمی است و ممکن است سالها در آن منطقه باقی بماند.

انواع سازه سازه کششی موجود در کشور؟
سازه کششی در انواع مختلفی تولید می شود و کاربردهای فراوانی دارد، برخی از سازه های کششی دیوار ندارند.
درعوض، از آنها به عنوان سایبان و غرفه، و ... استفاده می شود، اما این گونه از سازه ها محافظ کاملی در برابر عوامل جوی ندارند و تا حدودی نیمه سر بسته هستند.
سوال بسیاری از کاربران این است که، برای چه چیزی می توان از سازه کششی استفاده کرد؟ ساختارهای کششی فواید زیادی دارند.

آنها جزوه سازه های بسیار پایدار به شمار می روند، اختیارات زیادی به مهندسان طراح ارائه می دهند و از طرفی به دلیل زیبایی و حس خوبی که دارند همه را مجذوب خود می کنند، این نوع از سازه ها را می تواند در موارد زیر به کار برد:
 سازه کششی رستوران
 سازه کششی ساختمان
 سازه کششی ویلا
 سازه کششی پارک
 سازه کششی بوستان

چگونگی دوخت سازه کششی؟

می توانید از سازه کششی در رویدادهای ورزشی یا برنامه های تجاری مانند نمایشگاه های صنایع دستی و نمایشگاه های کاری استفاده نمود. آنها به سبب ایجاد محیطی دنج و آرام و نیز محافظ باران و آفتاب، این قابلیت را باید داشته باشد تا در برابر عواملی مانند باد و باران به خوبی مقاوم باشند و زود خراب نشود، برای محقق شدن این کار بهتر است که دوخت چادر سازه با کیفیت و نوع روکش و یا پارچه مقاوم باشد. از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت سازه های کششی می توان به نوع دوخت سازه کششی اشاره کرد. 

​چگونگی اجرای سازه پیش مهندسی؟
طراحی و زیبایی دلنشین سایبان تراس
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat