دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

تولید و ساخت انواع سقف متحرک

saqf_moteharek.jpg
مهم ترین ویژگی سقف متحرک قابلیت باز و بسته شدن آن در محیط و امکان استفاده مناسب و کافی از فضا می باشد.
سقف های متحرک به دو دسته تقسیم میشوند: سقف متحرک برقی و سقف متحرک دستی.
سقف متحرک برقی به وسیله یک موتور و تعدادی ریل به آسانی توسط یک ریموت باز و بسته میشوند و در ابعاد بزرگ کاربری راحتی دارند اما سقف های دستی توسط نیروی دست به صورت مکانیکی باز و بسته میشوند که در مکان های کوچک مورد استفاده قرار میگیرند و از طرفی کم هزینه تر هستند.
ساختار سقف متحرک میتواند از جنس پارچه، پلی کربنات(شفاف، غیرشفاف)، شیشه سکوریت و یا از فلزاتی چون آلومینیوم و ورق گالوانیزه در طرح های متفاوت و زیبا باشد و برای ساخت سازه این نوع سقف ها، از آهن رنگ خورده یا آلومینیوم استفاده می شود که قابلیت ماندگاری طولانی در فضای آزاد را دارا میباشند.
کاربرد سقف متحرک در مکان هایی از جمله حیاط، بالکن و پشت بام منازل، استخرها، رستوران ها، هتل ها، سالن های ورزشی و . . . به منظور ایجاد پوششی حفاظتی در برابر آفتاب، باد و باران، محلی برای استراحت افراد و یا سیستمی جهت حفاظت از حریم خصوصی افراد رایج میباشد.
در ساخت سقف های متحرک استفاده از تکنولوژی نوین و نصب حسگرهای هوشمند و سیستم نورپردازی این امکان را فراهم میکند تا در زمان مناسب(شرایط جوی نامناسب) به صورت خودکار باز یا بسته شوند و یا در تاریکی شب، نور مورد نیاز را فراهم کنند.

مزایای استفاده از سقف متحرک
• متحرک بودن، بارزترین ویژگی این نوع سقف ها
• محافظت افراد در برابر اشعه فرابنفش
• مستحکم بودن اجزای سقف و سازه در برابر شرایط نامساعد جوی
• طراحی زیبا و متنوع متناسب با فضای محیط

لوازم مورد نیاز برای ساخت سقف متحرک
• جنس پوشش سقف(نوع پارچه، فلز، پلی کربنات و . . .)
• موتور
• چرخ ریل( از جنس پلی آمید)
• پروفیل آلومینیوم یا آهن برای سازه و چهارچوب
• ابزار مورد نیاز در اتصالات

مراحل اجرای سقف متحرک
• بررسی محل مورد نظر توسط کارشناس مجرب
• طراحی چگونگی استقرار سازه توسط طراح
• ساخت و مونتاژ قطعات سقف و سازه
• نصب اجزا توسط تکنسین مربوطه
• تست و اطمینان از صحت عملکرد آن
مدت زمان مورد نیاز برای تولید سقف متحرک و اجرای آن دوتا چهار هفته میباشد. اما در صورت استفاده از لوازم خارجی مرغوب و طراحی های پیشرفته تر زمان بیشتری طول میکشد تا پروژه به اتمام برسد.
موارد کاربرد انواع سقف های متحرک در مکان های مختلف
سقف متحرک حیاط و باغ
درواقع سقف های متحرک در این نوع مکان ها نوعی جایگزین آلاچیق یا سایبان های قدیمی میباشند که شرایط لازم برای آرامش و استراحت ساکنین را فراهم میکنند وفضای زیادی را اشغال نمیکنند. از هر نوع سقف متحرک در حیاط ها و باغ ها میتوان استفاده کرد اما رایج ترین آن نوع پارچه ای میباشد.

سقف متحرک رستوران ها و کافه ها
هدف اصلی استفاده از این نوع سقف در رستوران ها و کافی شاپ ها ایجاد مکانی راحت و آرام برای مشتریان است لذا با استفاده از امکانات سقف تاشو یا متحرک امکان پذیرایی از مشتریان در فضای باز فراهم میشود و جهت حمل و نقل آسان رایج ترین نوع آن سازه پارچه ای است.

سقف متحرک استخرها
مهم ترین کاربرد سقف تاشو در استخرها ایجاد سایه و محافظت از افراد در برابر نور خورشید و از همه مهم تر حفظ حریم خصوصی در استخرهای خانگی میباشد. از طرفی دیگر ساختار مدرن این نوع سقف ها باعث ایجاد نمای زیبا در محوطه باز منازل ویلایی و باغ ها میشود.رایج ترین جنس مورد استفاده، سقف های پارچه ای و پلی کربنات میباشد.

سقف متحرک پارکینگ ها
جهت بهره مندی هرچه بهتر از فضای پارکینگ ها و همچنین ایجاد شرایطی امن، استفاده از سقف های متحرک و یا سایبان مفید می باشد. سایه بان ها و یا سقف های مورد استفاده در پارکینگ ها از جنس پارچه، پلی کربنات و یا شیشه هستند.

هزینه احداث سقف های متحرک
مصرف کننده برای تهیه و استقرار این نوع سقف ها قبل از هر اقدامی هزینه آن را برآورد و از لحاظ اقتصادی آن را بررسی میکند.
از همه مهم تر دوام و زیبایی سازه مدنظر افراد قرار میگیرد لذا در این زمینه جنس پلی کربنات نسبت به سایر مواد مناسب تر است که دارای انعطاف قابل قبول و لایه محافظتی در برابر اشعه فرابنفش میباشد.
اما در این میان قیمت سقف متحرک از جنس شیشه بالاتر از بقیه میباشد و افرادی که به دنبال نصب سقف متحرک ارزان قیمت میباشند بهترین گزینه جنس پارچه ای میباشد.
کارشناسان در امور نصب سقف های برقی هزینه اجرای پروژه ها را بر اساس مساحت و واحد متر مربع محاسبه میکنند. به طور میانگین برای هر متر مربع حداقل هزینه 6000000 ریال و حداکثر 20000000 ریال میباشد.

نکته مهمی که در رابطه با احداث این نوع سقف ها وجود دارد این است که چون در دسته سقف های موقت قرار میگیرند نیازی به گرفتن مجوز شهرداری ندارند. 

ساختار سازه کششی پارچه ای
پارچه کانتینری مناسب چادر کانتینری
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
جمعه, 31 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat