دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

سازه پارچه ای پارک آب و آتش

saze_parchei_park_ab_atash.jpg
با توجه به قدمت استفاده از سازه های پارچه ای که در گذشته بسیار دور با استفاده از پوست حیوانات جهت در امان ماندن از بارش باران و برف و ایجاد سایه و گریز از نور آفتاب توسط انسانهای اولیه اولیه ابداع شده می توان به اهمیت گسترش استفاده این سازه ها در اعصار مختلف پی برد.
الگوی استفاده از سازه های پارچه ای با استفاده از جنس های مختلف پارچه با توجه به پیشرفت و گسترش علم که موجبات تولید جنس های گوناگونی را فراهم ساخته تا بتوان در عرصه معماری الگوهای ساختاری شگفت انگیزی را طراحی و تولید نمود و حال می توان علاوه بر ایجاد نوعی سرپناه از این سازه ها به عنوان خلاقیت های معماری در عصر جدید نام برد.
سازه پارچه ای پارک آب و آتش نمونه بارزی از این هنر معماری مهندسین طراح می باشد که در جایگاه خود علاوه بر زیبایی ظاهری خود نشانگر هنر دست و ایده پردازی علمی و مهندسی می باشد.
سازه پارچه ای آب و آتش که در مکان آمفی تئاتر این پارگ احداث شده است فضایی سرپوشیده از نوع سازه غشایی می باشد. نحوه اجرای فوندانسون و قرارگیری پارچه ها بر روی ستون های خرپای تعبیه شده به گونه ای می باشد که پایداری بسیار بالایی در مقابله با سرعت باد و بارش برف و باران متحمل می شود.
خلق و فرم دهی اینگونه سازه های پارچه ای با توجه به اینکه از لحاظ انعطاف پذیری و شکل دهی به مهندس و طراح سازنده اینگونه سازه ها اجازه می دهد دست بازی را برای ایجاد طرح های مختلف به لحاظ سبکی سازه و شکل پذیری بالای آنها داشته باشد، گسترش طرفداران این سازه ها را به دنبال داشته است.
نکته بسیار مهم در ساخت سازه پارچه ای آب و آتش محاسبات دقیق مهندسی با توجه به نیروی کششی پارچه هایی است که بر روی پایه های فلزی تعبیه شده اند و با توجه به اینکه فرم زیبایی انتخاب شده است تا این سازه پارچه ای نمایش داده شود بسیار قابل توجه می باشد.
استفاده و کاربرد سازه های پارچه ای در مکان های ورزشی، تفریحی و فرهنگی همچون پارک آب و آتش علاوه بر نشانگری خلاقیت مهندسی، می توان جهت ایجاد سایبان نیز این سازه ها را احداث نمود.
به طور مثال در استادیوم ها جهت حفاظت تماشاچیان از تابش نور خورشید، باد و باران می توان جایگاه را به سازه های پارچه ای مقاوم و زیبا مجهز نمود.
سازه های پارچه ای به لحاظ احداث سریع گزینه بسیار مناسبی برای تجهیز نمایشگاه ها می باشند که با توجه به نیاز داشتن زمان کم جهت طراحی و ساخت و نصب آنها، می توان جهت محصور نمودن محیط نمایشگاه با بهره گیری از پارچه های ضد آب و برزنتی احداث گردند.
مزایای استفاده از کاور استخر
روکش لیفتراک
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat