دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

ویژگیهای محلی در برقراری کمپ ( چادر زدن )

vijhegihaye-mahali-dar-barghari-kamp.jpg قیمت برزنت ضد آفتاب

 یک چادر زمانی قابل استفاده است که دو اصل انتخاب محل مناسب و برپائی صحیح آن کاملا رعایت شود. در غیر این صورت از میزان کارآئی و راحتی و آرامش در چادر کاسته می شود.


وبژگیهای محلی که می توان در آن چادر را برقرار کرد بسیار متعدد است ولی مهمترین عواملی که باید رعایت شود به این ترتیب می باشند:

زیر چادر از هرگونه سنگ و بوته باید پاک باشد. زمینهای نرم خاکی و ماسه ای بهترین نوع انتخاب می باشند زیرا نرمی آن استراحت مطلوبی را بدنبال دارد و همچنین کف چادر صدمه نخواهد دید.
زمین رطوبت نداشته باشد.
مکان مورد نظر حتی الامکان در پناه باشد تا در مواقع باد و توفان کمترین فشار به چادر وارد شود.
محل انتخابی دور از محل ریزش بهمن ; سنگ ; سیل ; و در کنار دریا بالاتر از خطر مد و دور از برخورد امواج دریا با چادر باید در نظر گرفته شود.
محل چادر باید زمینی هموار و بدون شیب باشد و در صورت اجبار باید تا آنجا که می شود زمین را هموار نمود.
محل چادر باید دور از کناره راهها و در بالای آنها قرار داشته باشد تا افراد و وسایل نقلیه با آن برخورد نکنند و همچنین در اثر عبور و تردد در معرض ریزش سنگ قرار نگیرد.
چادر مسافرتی travel tent
اصول برقراری چادر مسافرتی

روش صحیح برپائی چادر :
چادرهای جدید اکثرا دارای کف یک تکه می باشند که در اطراف آن حلقه ها یا بندهایی برای محکم کردن کفه به زمین ( بند مهار چادر ) تعبیه شده است. برای نصب چادر :

ابتدا کفه چادر را قبل از زدن تیرکها باید به زمین محکم کرد به گونه ای که کف چادر هیچ گونه چروکی نداشته باشد و به حالی صاف و کشیده قرار گیرد.
سپس تیرکها را در جای مخصوص خود قرار داده و بند های مهار آن را با میخ های مخصوص چادر به زمین متصل نمود.
بدنه و سقف چادر بعد از برپائی صحیح باید کاملا کشیده و صاف باشد چون در غیر این صورت علاوه بر کم شدن حجم داخلی آن در مواقع بارندگی آب در بین چروکها جمع شده و به داخل نفوذ می کند و باد نیز با بدنه چادر در گودیها تماس بیشتری پیدا کرده و در نتیجه موجب کنده شده آن می شود.
در موقع نصب چادر جهت وزش باد را باید در نظر گرفت; درب چادر هیچ گاه نباید در مقابل باد قرار گیرد چرا که موجب می شود باد، برف و باران و خاک را به داخل چادر ریخته و آنرا خیس و کثیف نماید.
از دیگر عوامل موثر در مقاومت چادر در برابر باد و توفان، صحیح زدن میخ ها نگهدارنده است. میخها باید با زاویه های خلاف راستای کشش بند ها در زمین جای داده شود به گونه ای که بیشترین فشار را تحمل نماید.
پس از نصب و برقراری چادر قرار دادن وسایل در گوشه های چادر به استحکام و شکل گیری بهتر آن کمک می کند.
تذکر:
از روشن کردن هرگونه وسیله گرمایی و روشنائی که دارای شعله می باشد در چادر خود داری کنید . پوشش چادر قابل اشتعال بوده و ایجاد شعله در چادر می تواند خطر آفرین باشد . بهتر است طبخ غذا در خارج و دور از چادر انجام گیرد و برای روشنائی از چراغهای باطری دار استفاده شود برای گرم شدن در چادر از پوشاک گرم و کیسه خواب و یا کیسه آب گرم استفاده کنید.
برای جلوگیری از ورود حیوانات موذی و گزنده و نفوذ سرما و بار و باران درب چادر فقط در زمان ورود و خروج باید باز شود.
ظزفیت هر چادر مشخص است، چادرها می توانند از یک نفره تا چند نفره طراحی شده باشند . استفاده بیش از ظرفیت موجب وارد آمدن خسارت به چادر می شود.

شاید این مطلب را نیز بپسندید: راهنمای انتخاب چادر مسافرتی

نکاتی در باره حفظ و نگهداری چادر :
از آنجا که چادر از پارچه ساخته شده است، در تماس با اجسام تیز و برنده به سرعت پاره می شود به همین جهت باید در بسته بندی آن رقت شود تا میخ های چادر و تیرکها در کیسه ای محکم و به طور جداگانه در کنار چادر جای گیرد و از قرار دادن آنها در لابه لای چادر به صورت بدون حفاظ خود داری کرد . چادر را در روی باربند اتومبیل و زیر بارهای سنگین و تحت فشار قرار ندهید.
هیچگاه چادر را بصورت خیس جمع نکنید و اگر مجبور به این کار شدید در اولین وقت مناسب آن را از کیسه مخصوص چادر خارج کرده و در هوای آزاد خشک نمائید.
برای بیشتر شدن دوام کف چادر بهتر است قبل از نصب آن در زیر چادر پارچه و یا زیر انداز قرار دهید تا از برخورد مستقیم آن با سطح زمین جلو گیری شود.
بند های چادر را تا حد لازم کشیده و سفت نمائید چرا که فشار بیش از حد موجب پاره شدن بند و یا بدنه چادر می شود.
برای باز و بسته نمودن زیپ های چادر از دو دست استفاده کنید و بصورت صاف و بدون زاویه آنها را باز و بسته نمائید.
تیرکها و میخها را همیشه در کیسه مخصوص آنها حمل کنید و از پخش کردن آنها در موقع نصب و یا جمه آوری چادر خود داری نمائید تا در زیر پا کج و شکسته نشوند و ضمنا از گم شدن آنها جلوگیری شود.
همواره بعد از جمع آوری میخها و تیرکها آنها رابشمارید و از کامل بودن آنها در قبل و بعد از برنامه مطمئن شوید.
از قرار دادن چادر در کنار مواد نفتی و شیمیائی و شستن آن با این مواد جدا خود داری نمائید.
هرگونه پارگی کوچک و آسیب جزئی را قبل از زیادتر شدن آن ترمیم نمائید.
انواع سازه چادری و خصوصیات آن
برزنت چیست؟
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
پنج شنبه, 30 فروردين 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat