دنیای چادر

آدرس:

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰

شماره تماس:

شماره همراه:09124049871
شماره ثابت: 02636609320 - 02633119
واتس اپ:  09924500600
واتس اپ:  09024049871


ساعات کار:

شنبه تا پنج شنبه: ۸ الی ۱۸
.جمعه ها تعطیل است

بلاگ

برزنت بهتر است یا پلی‌استر؟

parche_berezent.jpg
برزنت بهتر است یا پلی‌استر؟
پارچه برزنت یکی از انواع پارچه‌ها می‌باشد. این نوع پارچه در صنایع مختلف طرفداران زیادی دارد. پارچه برزنت در انواع مختلف و کاربردهای متنوعی در بازار موجود است. به طور کلی پارچه‌ها انواع مختلفی دارند. مثلا پارچه پنبه‌ای و بنگالین که هر دو بافت سبکی دارند. تریکو و مخمل که در صنعت مد کارایی دارند. نوع کاربرد و کارایی شما در انتخاب پارچه تعیین‌کننده است. برای پاسخ به این سوال که پارچه برزنت بهتر است یا پلی‌استر باید درباره هر کدام از آن‌ها اطلاعاتی داشته باشیم.

همه چیز درباره پارچه برزنت:
این نوع پارچه دارای تنوع زیادی در نوع و نحوه‌ی عرضه است. این پارچه به علت جنس ضخیمی که دارد در پوشش روی چادرها و انواع روکش‌ها به کار می‌رود. به طور کلی به دو دسته‌ی پنبه و پلی‌استر تقسیم می‌شود. این پارچه استقامت بالایی در برابر عوامل جوی و طبیعی دارد که در عین حال از انعطاف خوبی هم برخوردار است. ضد آب بودن یکی از خاصیت‌هایی است که علت تمایز این پارچه با بقیه پارچه‌ها است. برزنت معمولا از الیاف پنبه، پلی‌استر و ترکیبی از این دو بافته می‌شود. از نظر ضخامت از یک لایه تا شش لایه هستند. هم‌چنین دارای رنگ‌بندی متنوع و قیمت مناسبی هستند. برای خرید پارچه برزنت با توجه به نیاز خود می‌توانید از تنوع زیاد این محصول بهره ببرید.
فروش پارچه برزنت به صورت متری و کیلویی است. البته فروش عمده پارچه برزنت هم به صورت متری و هم به صورت کیلویی صورت می‌گیرد. برزنت در سایبان، روکش، چادر تونلی، خیمه، در تجهیزات نظامی، چادرهای مسافرتی، کیف ابزار و غیره کاربرد دارد. ‌سایبان‌هایی که از این نوع پارچه ساخته شده‌اند، مقاومت بالایی در برابر بارش‌های جوی و تابش مستقیم خورشید دارد. قیمت پارچه برزنت به چند لایه بودن،میزان انعطاف‌پذیری و ضد آبی آن بستگی دارد.
یکی از انواع این پارچه برزنت شمعی است. برزنت شمعی به علت خاصیت ضد آبی که دارد کاربرد زیادی در پوشش‌های شبیه چادر دارد. البته نوع برزنت نخی و برزنت کانتینری هم کارایی بالایی در صنعت دارد. برزنتی که از الیاف پلی‌استر دوخته شده و دارای روکش پی‌وی‌سی پلاستیکی هستند قیمت بالایی نسبت به بقیه انواع برزنت دارند. درست است که این نوع محصولات جز پارچه برزنت ارزان قیمت نمی‌باشند اما کارایی زیادی دارند. چون علاوه بر داشتن حالت خاصی در بافت خود دارای خاصیت ضد آبی به علت داشتن روکش پلاستیکی و تحمل فشار زیادی دارند. این نوع پارچه‌ها آنتی باکتریال بوده و این ویژگی‌ها دلیل بر پر طرفدار بودن برزنت است.

پارچه برزنت و تفاوت‌های آن با پلی‌استر:
پارچه برزنت شباهت‌هایی که با الیاف پلی‌استر دارند. پلی‌استر نوعی الیاف مصنوعی است که با ساختارهایی پیچیده در آزمایشگاه به وسیله ذوب ریسی ساخته می‌شود. این نوع الیاف در بازار از پر فروش‌ترین محصولات می‌باشند.زیرا الیاف مصنوعی پلی‌استر دارای ویژگی‌های مثل استقامت بالا در برابر پارگی، نور خورشید و اسیدها هستند. شست و شو و خشک شدن این پارچه به راحتی صورت می‌گیرد. در ابتدای اختراع این پارچه بیش‌ترین شهرت آن برای چروک نشدن در مدت زمان‌های طولانی است. به زبان دیگر این پارچه شکلی دیگر از پلاستیک است.
پارچه پلی‌استر مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل مختلف دارد، استحکام بالایی دارد، نگهداری آن آسان است، عایق خوبی در برابر رطوبت و سرما است، در شرایط مختلف و سخت حالت خود را حفظ می‌کند، به گونه‌ای شبیه به ابریشم بوده و زیبایی خاصی به لباس‌ها می‌بخشد.
البته این نوع پارچه معایبی هم دارند،مانند حساسیت‌زا بودن،آتش‌زا بودن و برای محیط زیست هم بسیار مضر است.
قیمت پارچه برزنت و پلی‌استر نوسانات زیادی در بازار دارند اما با این وجود برای مسقف کردن نواحی باز و زیاد بسیار مناسب هستند. البته قیمت این پارچه به نوع آن هم بستگی دارد. مثلا برزنت نسوز قیمت بالایی دارد.اما برای بسیاری از موارد مانند عایق‌کاری بهترین گزینه برای شما هستند. این الیاف نسوز و ضد آب به راحتی تعمیر می‌شوند و تعمیر آن‌ها قیمت کمی دارند. از مراکز معتبر این کالا را خریداری کنید.

در مقایسه‌ی بین برزنت و پلی‌استر فقط نوع کاربرد شما مهم است. شما باید با توجه به عملکرد خود پارچه برزنت یا انواع دیگر را انتخاب کنید. 

برزنت کامیونی چیست و چه کاربردهایی دارد ؟
آشنایی با آلاچیق چادری
 

نظرات

اولین کسی باشید که نظر ارسال میکند
عضو سایت هستید؟ وارد سایت شوید
مهمان
جمعه, 07 ارديبهشت 1403

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://chador24.ir/

دنیای چادر در یک نگاه

مجموعه دنیای چادر از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی و دوخت انواع چادرها و روکش های صنعتی ، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر آغاز کرد. این مجموعه همواره رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود دانسته است لذا در این راستا تلاش و کوشش های بسیار نموده تا با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.

اطلاعات بیشتر

ما اینجا هستیم

Chador24.ir © 2021 - Designed by MehdiEdalat