Tarpaulin-fabric

برزنت یکی از همه کاره ترین تجهیزات حفاظتی موجود در صنایع امروزی است. آن ها را می توان برای محافظت از اشیاء مختلف در برابر انواع شرایط، چه در داخل و چه در خارج از منزل استفاده کرد. آن ها به دلیل ماهیت با دوام خود می توانند در برابر هر نوع عنصر مخرب بیرونی مقاومت کنند. بنابراین پارچه برزنتی یکی از بهترین گزینه ها برای خرید و استفاده در کاربرد های گوناگون است. با این حال، خرید برزنت می تواند پیچیده تر از آن چیزی باشد که به نظر می رسد.

برزنت های آمریکایی به دلیل پیشینه طولانی در بازار ممکن است نخستین گزینه شما برای خرید باشند. اما باید در نظر داشته باشید که شرکت های تولید کننده برزنت ایرانی، امروزه همان برزنت ها را با کیفیت مشابه و قیمت ارزان تر تولید و عرضه می کنند. بنابراین، برای کمک به شما در تصمیم گیری درست، فهرستی از مواردی که در هنگام خرید برزنت باید در نظر بگیرید، تهیه کرده ایم.

قبل از خرید، کاربرد برزنت خود را مشخص کنید

امروزه می ‌بینیم که پارچه برزنت ها به طور گسترده ای برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرند و همین امر باعث شده تا بازار بسیار متنوع باشد. ما در دنیای چادر، انواع مختلفی از برزنت های ایرانی را برای پاسخگویی به هر کاربری خاص تولید می کنیم که رایج ترین آن ها شامل موارد زیر است:

 • به عنوان یک پوشش محافظ در فضای باز

برزنت ها به دلیل برخورداری از ماهیت ضد آب بیشتر برای محافظت در برابر شرایط آب و هوایی نامساعد استفاده می شوند. در چنین مواردی، معیار خرید پارچه برزنت مناسب بستگی به شرایطی دارد که باید در آن مقاومت کند. به همین دلیل، برزنت ها به طور کلی به گزینه های «معمولی»، «سنگین» و «فوق سنگین» طبقه بندی می شوند. گزینه های سنگین و فوق سنگین مقاومت بهتری در برابر باد و آب و همچنین انعطاف پذیری بهتر حتی در محیط های سرد دارند.

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: پارچه کتان برزنت

• به عنوان یک فضای تبلیغاتی 

ازپارچه برزنت معمولاً برای تبلیغات مشاغل نیز استفاده می شود. مقاومت آن ها در برابر عناصر بیرونی به این معنی است که می توانید آن ها را در هر مکانی قرار دهید. این ویژگی برزنت ها را برای تبلیغات بسیار موثر می کند.

• برزنت به عنوان پوشش 

از برزنت برای پوشاندن استخر یا هر سطح دیگری می توان استفاده کرد. اگر به کمپینگ علاقه دارید، برزنت یک آیتم ضروری خواهد بود، چه به عنوان پوشش محافظ و چه به عنوان زیر انداز چادر. همچنین می توانید از آن به عنوان یک سد محافظ در برابر گرد و غبار، خاک و رنگ استفاده کنید. آن ها مخصوصاً در هنگام بازسازی خانه یا محل کار بسیار مفید هستند.

 در هنگام خرید انواع برزنت های موجود را بررسی کنید

چه قصد خرید برزنت آمریکایی را داشته باشید یا ترجیح دهید برزنت ایرانی با کیفیت یکسان و قیمت ارزان تر را بخرید، انواع مختلفی از برزنت وجود دارد. این گزینه ها دارای اندازه ها، ضخامت ها و تعداد مش های مختلف هستند. در نتیجه، تولیدکنندگان برزنت، مانند خودمان، انواع مختلفی از برزنت ها را برای عملکردهای خاص تولید می کنند. برخی از محبوب ترین انواع برزنت ها عبارتند از:

• برزنت های پلی
پلی یک اصطلاح عمومی است که برای پلی اتیلن به کار می رود و به اشکال مختلف برای تولید برزنت استفاده می شود. برزنت پلی همه کاره است و عملاً برای هر منظوری قابل استفاده بوده و اقتصادی ترین انتخاب موجود در بازار می باشد. علاوه بر ارزان قیمت و کم هزینه بودن، کار با آن ها نیز بسیار آسان است.

 • برزنت های پی وی سی

برزنت های پی وی سی یک برزنت سنگین تر هستند که در صنعت ساختمان به عنوان برزنت سقف و همچنین در جا هایی که نیاز به یک ورقه سنگین است، کاربرد بیشتری دارند. سایر مصارف متداول به عنوان برزنت چادر ترانزیتی کامیون و همچنین پوشش غلات است.

همچنین می توانید مقاله معرفی برزنت سایبان را نیز مطالعه کنید.

• برزنت های کتان و نخی
برخی می گویند برزنت های کتان بهترین نوع پارچه برزنت ها هستند. برزنت های نخی نقش اصلی را در جایی که قابلیت تنفس ضروری است، ایفا می کنند.

برزنتی را بخرید که از متریال مناسبی ساخته شده است
هنگام خرید برزنت با انواع مواد اولیه رو به رو هستید. به غیر از 3 نوع پارچه اصلی ذکر شده در بالا، گزینه های پارچه برزنتی دیگری مانند پلی پروپیلن، LLDPE، LDPE در هر دو گزینه تقویت شده و غیر تقویت شده وجود دارند که باید هنگام انتخاب پارچه برزنتی مناسب برای کاربرد مورد نظر در نظر گرفته شوند. برزنت های ایرانی ممکن است با متریال مرغوب و با کیفیت مشابه با برزنت های آمریکایی، با قیمت ارزان تری قابل خرید باشند.

چه قصد کمپینگ داشته باشید و چه نیاز به پوشش محافظ برای مصارف خانگی، یا نیاز به محافظت از بار خود را داشته باشید، برزنت خاصی صرف نظر از ایرانی یا آمریکایی بودن برای رفع نیازهای شما وجود دارد. فقط مطمئن شوید که کاربری مورد استفاده، انواع مختلف موجود، و مواد مختلفی را که می توانید هنگام خرید برزنت انتخاب کنید، در نظر بگیرید. برای از بین بردن حدس و گمان در هنگام خرید برزنت، به ما در دنیای چادر مراجعه کنید، جایی که ما می ‌توانیم انواع پارچه برزنت، پارچه ترانزیتی و... با کیفیت و مناسب را برای کاربرد شما بسازیم.