By چادر 24 on دوشنبه, 03 آبان 1400
Category: بلاگ دنیای چادر

طراحی سازه کششی با توجه به معماری ساختمان

 طراحی سازه کششی با توجه به معماری ساختمان

 احتمالا شما هم در بعضی فضاها، دیده باشید که از وسیله‌ای به منظور ایجاد سایه و همینطور جلوگیری از نفوذ باران و برف و محافظت نسبی در برابر باد و ... استفاده می­کنند. در واقع به این سازه ­ها که متصل شدن پارچه برزنت های مخصوص بر روی ستون هایی ایجاد می شوند، سازه کششی می‌­گویند.

در این مقاله قصد داریم تا حدودی شما را با این نوع سازه­ ها آشنا کنیم و نحوه­ی طراحی سازه کششی با توجه به معماری ساختمان را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع سازه کششی

سازه های کششی، با توجه به طراحی سازه­ ها، فرم ها و انواع مختلفی دارند که در ادامه به طور مختصر با آن ها آشنا می شوید.

کاربردهای سازه کششی

تا اینجا با برخی از انواع و فرم های سازه کششی آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم چند مورد از کاربردهای طراحی سازه کششی با توجه به معماری ساختمان را با هم بررسی کنیم که در کجا مورد استفاده قرار می گیرند.

سازه ­های کششی از لحاظ تناسب

دلیل استفاده از سازه­های کششی در طرح های معماری شهر ها

پس از پیشرفت صنایع، معماران، مهندسین و کارآفرینان به دنبال ساخت این سازه ­های کششی بودند. این اتفاق به این دلیل حائز اهمیت بود که این سازه­ها، با کم­ترین مواد و انرژی و زمان، می­توانند شخص را به هدف نهایی برسانند. همچنین استفاده از این سازه چادری ­ها در زیبا سازی شهر بسیار موثری است.

همچنین یک روش امن و پایدار است که کم­ترین آسیب را به محیط زیست می رساند.

نکاتی راجع به طراحی سازه کششی و معماری ساختمان

ممکن است شما بخواهید برای کاربردهای مشخصی، مثلاً رستوران، آتلیه یا حتی محیطی برای مهمانی از یک حیاط یا فضای باز استفاده کنید که در آن بتوانید از نور طبیعی بهره ببرید و از هوای آزاد لذت برد اما در محیط مد نظر شما، آفتاب سوزان به صورت مستقیم بتابد و یا حتی باران شروع به باریدن کند. این شرایط ممکن است استفاده از فضای باز را ناممکن کند. در اینجا راه حل چیست؟

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را تا حدودی با سازه های کششی و کاربرد های مختلف آن آشنا کنیم. همچنین شما را با طراحی سازه کششی با توجه به معماری ساختمان آشنا کردیم و مزایای استفاده از این سازه ها را مرور کردیم. لازم به ذکر است که پیشرفت صنایع، باعث شده دست شما در ساخت انواع سازه ها باز باشد و بتوانید با توجه به نیاز خود، سازه مورد نیاز خود را طراحی و در نهایت اجرا کنید.

اگر در این خصوص، نیاز به مشاوره دارید، حتما با مشاوران خبره ما در دنیای چادر در ارتباط باشید.

Related Posts

Leave Comments