18-noe-mokhtalef-parche-berezenti-3 پارچه برزنتی

 بعد از مطالعه این مقاله شما خواهید توانست انواع مختلف پارچه برزنتی یا معروف به برزنت را کشف کنید که از شما در برابر انواع و اقسام هوا محافظت می کند و بهترین برزنتی را که متناسب با نیاز شما باشد را با قیمت ارزان خریداری کنید.

برزنت ورق بزرگی از مواد انعطاف پذیر، محکم، مقاوم در برابر آب یا ضد آب است. می توان آن را از پلی استر یا بوم پارچه ای، روکش شده با پلی اورتان یا از پلاستیک هایی مانند پلی اتیلن تهیه کرد. برزنت ها یکی از مفیدترین و ابتکاری ترین اختراعاتی است که برای انسان شناخته شده است. می توان از آن برای محافظت در برابر شرایط سخت آب و هوایی مانند باران، باد شدید و نور خورشید استفاده کرد. استفاده اصلی از برزنت پوشاندن چیزی از کثیف شدن یا خیس شدن آن است.

تاریخچه پارچه برزنتی 

کلمه برزنت از کلمات tar و palling گرفته شده است. منظور از پارچه بوم الیاف است که برای پوشاندن اشیا روی کشتی ها استفاده می شد. ملوانان اغلب از لباس های اضافی خود به نوعی برای پوشاندن اشیا استفاده می کردند. از آنجا که آنها قبلاً لباسهای خود را با الیاف برزنتی می پوشاندن، به "ژار تار" معروف شدند. در اواسط قرن نوزدهم، از پائولین به عنوان پارچه ای برای چنین هدفی استفاده می شد.
انواع مختلفی از پارچه برزنتی در دسترس است که ممکن است به راحتی در هنگام انتخاب آنها گیج و گم شوید. قبل از انتخاب نوع برزنت، هدف مورد نظر خود را برای استفاده از برزنت در نظر بگیرید. انواع مختلفی برای اهداف مختلف استفاده می شود و شما نمی خواهید در مورد انتخاب برزنت دچار اشتباه شوید و سرمایه گذاری اشتباهی داشته باشید.

Enter your text here ...

معیارهای مهم انتخاب پارچه برزنتی

 همانطور که قبلاً ذکر شد، شما باید بدانید که به چه منظور پارچه برزنتی مورد نیاز است. هنگامی که هدف را بدانید، قادر خواهید بود مشخصات مهم برای آن برنامه خاص را تجزیه و تحلیل کنید. مشخصات انواع برزنت در زیر ذکر شده است، که ممکن است به شما در انتخاب برزنت مناسب بیشتر کمک کند.

مقاومت آب:
اگر می خواهید از چیزی در برابر رطوبت و باران محافظت کنید، یک پارچه برزنتی ضد آب برای شما مناسب است. انواع مختلف برزنت های مقاوم در برابر آب، سطح حفاظتی متفاوتی را ایجاد می کنند، از مقاومت کم تا کاملا ضد آب بودن.

 استحکام – قدرت:

استحکام پارچه برزنتی توانایی محکم نگه داشتن برزنت را تحت فشار تعیین می کند. مقاومت به مواد استفاده شده در ساخت و نوع روش بافت بستگی دارد. برزنت ها با مقاومت بالا در برابر شکستگی یا پارگی بادهای شدید مقاومت می کند.
مقاومت در برابر خوردگی:
با در نظر گرفتن مقاومت یک پارچه برزنتی در برابر خوردگی در برابر نور خورشید و سایر مواد خارجی مانند اسیدها، روغن ها، کپک و گریس ها. برای ایجاد مقاومت در برابر انواع مختلف تخریب می توان از پوشش های ویژه ای استفاده کرد.
مقاومت در برابر سایش:
این توانایی یک پارچه برزنتی است که در برابر شکاف و پاره شدن در اثر لبه های تیز مقاومت کند. برزنت های وینیل و برزنت های بوم در مقایسه با برزنت های پلی اتیلن در برابر سایش بسیار مقاوم هستند.
امکانات:
قبل از خرید پارچه برزنتی، همیشه باید ویژگی های آن را در نظر داشته باشید. از جمله ویژگی های آن می توان به داشتن سوراخ هایی برای اتصال طناب، ماسوره ، پوشش های ویژه و لوازم جانبی اشاره کرد. در برخی از برزنت ها، طنابها برای ایجاد مقاومت بیشتر در برابر پارگی، به لبه های برزنت دوخته و مهر و موم می شوند.
سوراخ ها چاله های فلزی یا پلاستیکی درون پارچه هستند که به ایمن سازی گره ها کمک می کنند. همانطور که برای پوشش، برنت ها معمولاً از مواد خاصی مانند مواد ضد شعله، یا مواد مقاوم در برابر خوردگی پوشانده می شوند. برخی از برزنت ها با لوازمی مانند مواد ضد کپک، پوشش داد می شوند تا مقاومت بالایی داشته باشند.

درک صحیح مشخصات پارچه برزنتی می تواند به شما کمک کند آنها را با روشی بهتر که مورد نیاز است مرتبط کنید. 

 انواع پارچه برزنتی موجود در بازار فروش

پارچه برزنتی را می توان بر اساس مواد ساختمانی و هدف مورد نظر به انواع مختلف تقسیم کرد.
۱. تارپ مش:
پارچه برزنتی مش از مواد تنفسی ساخته شده است که باعث عبور نور خورشید، هوا و رطوبت می شود. این نوع برزنت ها دارای لبه هایی هستند که به شما امکان می دهد آنها را ببندید. برزنت های مش دارای دو لبه دوخت شده است. آنها در رنگ ها و اندازه های مختلف موجود هستند.

آنها برخی از اشعه ماورا بنفش خورشید را مسدود می کنند. پارچه برزنتی مش رنگی روکش دار بیش از ۵۵٪ از اشعه خورشید را مسدود نمی کند. پارچه های مشبک پلی اتیلن می توانند تا ۹۰٪ از اشعه خورشید را مسدود کنند. بیشترین محافظت در برابر اشعه خورشید توسط برزنت های مش پلی پروپیلن است که تا ۹۵٪ از اشعه ماورا بنفش خورشید را مسدود می کند. 

پارچه برزنتی مش به گونه ای ساخته می شوند که سوراخ های کوچکی بین نخ های پارچه ای داشته باشند. از این رو، در مقایسه با سایر انواع برزنت ها مقاومت کمتری در برابر باد دارند. با این حال، این یک مزیت است که از تارپ های مش برای حمل و نقل شن، شن و ماسه و سایر مواد در یک کامیون استفاده می شود. می توان آنها را روی تخت یک کامیون بست تا بار در زیر آن محکم شود.
موارد استفاده از پارچه برزنتی مش:
 از آنها برای نگهداری آوار موجود استفاده می شود
 آنها روکش های استخر فوق العاده ای می سازند
 از آنها برای پوشاندن کامیون هایی استفاده می شود که حامل مواد سبک وزن هستند و ممکن است توسط باد مانند تراشه های چوب از بین بروند.
 از آنها برای پوشاندن کامیون های کمپرسی استفاده می شود که حامل شن و ماسه، سنگ های کوچک و شن هستند
 از تارپ مش برای محافظت از گیاهان در برابر نور خورشید در یک مهد کودک استفاده می شود.

 می توانند از آنها در حیاط خانه ها استفاده کنند تا از نور شدید خورشید محافظت کنند.