meyar-mohem-entekhab-berezent-shame-2 خرید برزنت شمعی

 برای انتخاب برزنت شمعی به تجزیه و تحلیل مشخصات مواد به کار رفته برای ساخت برزنت نیاز دارید. شما باید خصوصیاتی شامل مقاومت در برابر آب، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر سایش و ویژگی های مختلف برزنت را مورد بررسی قرار دهید.

مقاومت در برابر آب برای برزنت هایی شمعی که باید از باران و رطوبت محافظت کنند مهم است. برزنت های مختلف سطح محافظت متفاوتی را ایجاد می کند، از مقاومت کم تا کاملا ضد آب.
مقاومت توانایی چسباندن برزنت در هنگام برخورد با نیرو است. مقاومت برزنت شمعی بر اساس مواد و طرح بافت تغییر می کند. مقاومت شامل مقاومت در برابر باد، یا توانایی برزنت در مقاومت در برابر پاره شدن یا شکستن بادهای شدید است.

مقاومت در برابر خوردگی تعیین می کند که پارچه برزنت شمعی در برابر خوردگی ناشی از نور ماورا UV بنفش و مواد خارجی مانند روغن ها، اسیدها، گریس ها و کپک مقاومت کند یا خیر. برای ایجاد مقاومت در برابر انواع مختلف تخریب می توان از روکش های خاصی استفاده کرد.
مقاومت در برابر سایش، مقاومت پارچه برزنتی در برابر پاره شدن و شکافتن به دلیل نقاط و لبه های تیز است. بوم و وینیل نسبت به مواد پلی اتیلن مقاومت بیشتری دارند.
از ویژگی های مهم برزنت شمعی می توان به وجود، حلقه های یا همان سوراخ های مخصوص طناب، پوشش های ویژه و لوازم جانبی اشاره کرد. سوراخ های موجود بر روی برزنت های شمعی از نوع پلاستیکی یا فلزی هستند که برای کمک به ایمن بودن چادر موقع وزش بادهای شدید استفاده می شوند. طناب ها اغلب برای ایجاد مقاومت و افزایش مقاومت در برابر پارگی، به مرزهای برزنت دوخته و مهر و موم می شوند. پوشش ها شامل مواد ضد شعله و مقاوم در برابر خوردگی هستند که انواع مختلفی از محافظت را ایجاد می کنند. برخی از تأمین کنندگان مدل های مختلفی از برزنت های شمعی را تولید و برای مصرف کنندگان ارائه می دهند.

هنگام خرید برزنت شمعی، اندازه و مساحت مورد نیاز باید درک شود تا پوشش لازم برای برنامه را فراهم کند. 

برنامه های کاربردی برزنت شمعی 

برزنت شمعی در انواع کاربردها و صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از محصولات به عنوان برزنت سایبان، برزنت چوبی، برش قایق، یا برزنت کامیون استفاده می شود. برخی دیگر به عنوان برزنت های کشاورزی و دامداری یا شیلات خدمت می کنند. آنها همچنین در پروژه های ساختمانی برای پوشش پل ها، ساختمان ها و برج های آب استفاده می شوند. برای محوطه سازی و نگهداری از چمن، از برزنت شمعی می توان برای انتقال برگها یا سایر ضایعات در حیاط استفاده کرد. 

خصوصیات اصلی برزنت شمعی چیست؟ 

عملکرد اصلی برزنت شمعی را باید هنگام طراحی یا استفاده از برزنت در نظر گرفت.
۱. نفوذ پذیری هوا
برزنت های شمعی باید قابلیت تنفس را داشته باشند، به ویژه پارچه های چادر نظامی. از عوامل تأثیرگذار در قابلیت تنفس برزنت های شمعی می توان به ساختار پارچه پایه، چگالی، مواد، نوع ماده ضد عفونی کننده ضد آب و چسبندگی رزین اشاره کرد. با افزایش میزان چسبندگی رزین، نفوذ پذیری هوا در برزنت شمعی کاهش می یابد. البته این مربوط به ماده اتمام دهنده مورد استفاده است. به طور کلی، بیشتر چادرهای نفوذپذیر هوا از پنبه، وینیلون، لاک و سایر پارچه های بافته کوتاه ساخته شده با موم پارافین یا رزین اکریلیک هستند.
۲. مقاومت کششی

در زمان استفاده از برزنت شمعی آنها باید تنش های مختلفی را تحمل کنند. به عنوان مثال آنها در حین استفاده، تحت نیروهای اضافی مانند باد، باران و صرفه جویی در انرژی قرار خواهد گرفت. با وجود این نیروهای خارجی، آنها هنوز هم ملزم به حفظ شکل اصلی خود هستند و به راحتی تغییر شکل نمی دهند. این مستلزم آن است که برزنت مورد نظر از مقاومت کششی بالاتری برخوردار باشد و در جهات تار و پود نیز نباید اختلاف زیادی در مقاومت کششی وجود داشته باشد. خصوصاً مقاومت کششی برزنت های شمعی بزرگی که به عنوان ساختمان های بادی استفاده می شوند بسیار مهم است. 

 به طور کلی، برزنت شمعی از پلی استر، وینیلون و سایر پارچه های با الیاف بلند با مقاومت بالا ساخته شده است. معمولا برای ضد آب نمودن این پارچه ها از رزین وینیل کلرید و رزین پلی اتیلن کلروسولفوناته استفاده می کنند. مقاومت محصول عمدتا توسط مقاومت مواد الیاف و تراکم پارچه تعیین می شود.

۳. کشیدگی و ثبات ابعادی
به عنوان چادرهای لبه دار و چادرهای بزرگ، اغلب از آنها تحت تنش استفاده می شود. طول پارچه نباید خیلی بزرگ باشد و ثبات ابعادی آن با مشخصات خزش ماده تعیین می شود.
۴. قدرت پاره شدن
آسیب برزنت شمعی عمدتاً در اثر پارگی ایجاد می شود، بنابراین مقاومت پارگی شاخص مهمی برای برزنت است. مقاومت پارگی مربوط به این است که آیا برزنت به دلیل عملکرد اجسام خارجی در حال پرواز شکسته خواهد شد یا پس از ایجاد یک سوراخ به دلایلی به اطراف گسترش می یابد و یک ترک ساختار بزرگ ایجاد می کند. بنابراین، وقتی تنش زیاد است. برزنت نیاز به مقاومت کششی بالا و مقاومت در برابر پارگی بالا دارد.
۵. مقاومت در برابر آب
مقاومت در برابر آب از ویژگی های مهم برزنت شمعی است. از طریق فرو بردن برزنت در درون، چربی وینیل کلراید شکاف های پارچه پر می شود و یک لایه پوشش ایجاد می کند. اگر مقدار چسبندگی رزین در واحد سطح از حد معینی فراتر رود، مقاومت در برابر آب مشکلی ندارد. اگر پوشش مورد استفاده نازک باشد، وقتی برزنت خم می شود، مالش می یابد یا سطح آن فرسوده می شود، بنابراین ترک می خورد که ممکن است باعث گل آلود شدن آب شود.
۶. بازدارندگی شعله
از نظر ایمنی استفاده از، برزنت شمعی برای جلوگیری از شعله ور شدن لازم است. بازدارندگی شعله را می توان با انتخاب الیاف بازدارنده شعله و پارچه بازدارنده شعله به دست آورد. همچنین می توان با افزودن بازدارنده شعله به مواد پوششی مورد استفاده در برزنت، آن را مقاوم کرد. مقدار بازدارنده شعله اضافه شده مستقیماً با اثر بازدارنده شعله ارتباط دارد.

برزنت شمعی علاوه بر نیازهای عملکردی فوق الذکر، به مقاومت در برابر سرما، مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر خزش، مقاومت در برابر سایش و مقاومت در برابر خمش نیز نیاز دارد.