Cloth-canopy

سایبان یک سازه سقفی است که دارای اضلاع باز می باشد. سایبان ها معمولاً برای ایجاد سرپناه در برابر باران یا خورشید در نظر گرفته می شوند، اما ممکن است برای اهداف تزئینی یا برای تأکید بر یک مسیر یا بخشی از یک ساختمان استفاده شوند. در واقع سایبان پارچه ای یک پوشش افقی و بالای سر است که اغلب از پارچه ساخته می شود و در بالای قسمت نشیمن، عرشه، پاسیو یا محوطه باغ قرار می گیرد. سایبان پارچه ای برای ایجاد سایه طراحی شده و به روش های مختلف نصب می شود.

 ساختار سایبان پارچه ای

استفاده از پارچه با دوام در فضای باز برای پوشش چارچوب، جایگزین جذابی برای سقف سنتی است و از نور شدید و مستقیم خورشید و باران محافظت می کند. سایبان پارچه ای یک راه عالی برای ایجاد سایه و محافظت بدون سقف دائمی است. دنیای چادر می تواند یک سایبان ایجاد کند که برای هر نوع ساختار موجود سفارشی شده است.

 کاربرد سایبان پارچه ای در طول تاریخ

در معماری کلاسیک، سایبان کلاه یا پوششی بود که بر روی یک محراب، مجسمه یا طاقچه آویزان بود و معمولاً در کلیساها در سراسر قرون وسطی یافت می شد.

سایبان در دوران رنسانس تکامل یافت و تبدیل به بالداچین شد، سازه ای ثابت که بر روی ستون ها قرار می گرفت و در معماری باروک رایج بود.

امروزه، سایبان ها ممکن است مستقل از سازه های دیگر باشند که معمولاً در ورودی سرپناه ایجاد می شوند. سازه های پارچه ای ممکن است توسط ساختمانی که به آن متصل هستند، و یا کابل های نصب شده روی زمین، فریم ها یا پایه های تکیه گاه عمودی پشتیبانی شوند.

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: استفاده از سایبان پارچه ای مدارس

ویژگی های کاربردی سایبان های پارچه ای 

سایبان ها به طور گسترده در ساختمان های تجاری و مسکونی برای تزئین یا حفاظت استفاده می شوند. سایبان پارچه ای رایج ترین نوع سایبان است. سایبان های پارچه ای نه تنها از نور خورشید محافظت می کنند، بلکه گرما را نیز حفظ می کنند و هزینه برق را کاهش می دهند. نگهداری از آن ها بسیار آسان است و روشنایی اتاق را حفظ می کنند و از مبلمان و از تغییر رنگ مبلمان و فرش جلوگیری می کنند. سایبان های پارچه ای به سبب دوام، کیفیت مطلوب و مقاومت در برابر آب و لکه بسیار تمجید می شوند. سایبان ها به طور گسترده در مغازه ها، رستوران ها، هتل ها و سایر مکان های تجاری و صنعتی استفاده می شوند.

بیشتر سایبان‌ ها از پارچه ‌ای تشکیل شده ‌اند که روی یک فریم فلزی ثابت با پیچ محکم می ‌شوند. این فریم ها ممکن است به صورت جوشی، پیچ و مهره ای یا به شکل دیگری متصل شوند. سایر سایبان ها که از پنل های پارچه ای منفرد تشکیل شده اند را می توان با استفاده از روش منگنه وصل کرد. انواع دیگر سایبان ها نیز شامل غلتک ها و بازو های جانبی هستند که می توانند به صورت دستی یا خودکار جمع شوند.

هدف از نصب سایبان پارچه ای چیست؟ 

اگر به دنبال گزینه هایی برای افزایش سایه در حیاط خلوت خود هستید، نصب سایبان  پارچه ای جمع شونده ممکن است یکی از بهترین انتخاب هایی باشد که می توانید انجام دهید. سایبان را می توان برای اهداف بسیاری استفاده کرد، مانند پوشاندن پاسیو یا ایجاد سایه برای پنجره ها و درها.

سایبان های پاسیو برای صاحب خانه هایی که به دنبال افزایش کارایی فضای باز به عنوان فضای نشیمن می باشند، ایده آل هستند. اگر می‌ خواهید زمان بیشتری را در حیاط خلوت خود بگذرانید بدون اینکه عواقب ناشی از یک گرمای شدید را متحمل شوید، سایبان ‌های پارچه ای راه ‌حل مناسبی را ارائه می ‌دهند و به لطف ماهیت جمع شدنی آن ها، می توانید یک سایبان پارچه ای را با فشار ساده یک دکمه یا چرخاندن یک اهرم منبسط یا جمع کنید.

اگر به سایبان پنجره یا درب علاقه دارید، می توانید از مزایای بهره وری انرژی مرتبط با مسدود کردن نور خورشید استفاده کنید. سایبان های پارچه ای به طور موثر میزان انتقال حرارت به داخل و خارج از خانه را که به دلیل قرار گرفتن پنجره های شما در معرض نور مستقیم خورشید ایجاد می شود، کاهش می دهند. این حتی می تواند منجر به کاهش قبض انرژی ماهانه شما شود.

سایبان های پارچه ای جمع شونده 

این سبک سایبان پارچه ای متشکل از پنل های پارچه ای متحرک است که از آلودگی و آفتاب شدید محافظت می کند. از آن جایی که این سیستم معمولاً در امتداد کابل های نگهدارنده فولاد ضد زنگ به جلو و عقب حرکت می کند، زمانی که سایه مورد نظر نباشد به راحتی عقب می کشد. ما این سیستم را روی یک قاب موجود یا قاب ایستاده نصب می کنیم و اغلب به آن سایه رومی می گویند.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله مشخصات پارچه مناسب برای سایبان پارچه ای را نیز مطالعه کنید.

سایبان پارچه ای ثابت

سایبان های ثابت از بادبان های سایه دار یا سایبان های کششی کابلی تشکیل شده اند. هر دو سبک به یک سقف یا سازه در فضای باز متصل می شوند تا یک سایبان بالا را تشکیل دهند که از سایه و باران محافظت می کند. این نوع سایبان ها معمولاً از یک غشای انعطاف پذیر و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش ساخته می شوند که بین چندین نقطه لنگر کشیده شده است. 

مزایای سایبان پارچه ای

سایبان پارچه ای یک راه موثر برای ایجاد محافظت در برابر آفتاب و باران هستند تا بتوانید از فضا های بیرونی خود به طور کامل لذت ببرید. طیف وسیعی از پارچه ‌هایی که می ‌توان آن ‌ها را به روش‌ های خلاقانه برای ایجاد پوشش سایه روی ساختار شما نصب کرد، موجود می باشد. یک سایبان پارچه ای را می توان طراحی کرده و ساخت و بر روی سازه های متعددی مانند آلاچیق حیاط، قسمت های نشیمن در فضای باز و غیره نصب کرد.

دنیای چادر قادر است تمام این انواع مختلف سایبان ها را برای خانه شما فراهم کند. علاوه بر این، سایبان‌ های دنیای چادر با طیف وسیعی از انواع سبک پارچه ساخته می‌شوند، بنابراین چه به دنبال سایه برای پاسیو، حیاط، پنجره یا در باشید، ما گزینه‌ای خواهیم داشت که کاملاً با نمای بیرونی موجود خانه شما مطابقت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایبان و سازه چادری سفارشی که برای صاحبان خانه در سراسر کشور می سازیم، امروز با دنیای چادر تماس بگیرید.