ahamiyat-chador-zed-ab چادر ضد آب

چادر ضد آب تنوع زیادی در بازار دارد، این نوع چادر ها معمولا به دو دسته، چادر سه فصل و چادر چهار فصل تقسیم می شوند و استفاده از هر کدام اهمیت ویژه ای دارد. به عنوان مثال چادرهای چهارفصل را می توان در طول سال استفاده کرد، اما واقعاً برای گردش های زمستانی مناسب هستند. این چادرها برای مقاومت در برابر درجه حرارت کم، وزش باد شدید و برف سنگین ساخته شده اند، بنابراین اگر فرصتی برای مواجهه با این نوع هوا وجود دارد، این چادر است برای شما بهتر و مناسب تر خواهد بد. این چادرها از چادرهای سه فصلی سنگین تر، با پارچه های سنگین تر، با دوام تر، مش کمتر و اسکلت سنگین تر ساخته شده اند. یکی از مهمترین تفاوت ها این است که یک چادر چهارفصل لایه بسیار مقاوم دارد که به زمین می رسد تا در برابر برف، باد و ریزگردها مقاومت کند. چادرهای چهار فصلی با پشتیبانی از پایه داخلی راحت تر در هوای نامناسب برپا می شوند و سختی بیشتری دارند. شما می توانید چادرهای چهار فصل را در ساخت و سازهای تک جداره و دوجداره پیدا کنید. 

مشخصات مهم چادر ضد آب؟ 

به غیر از ضد آب بودن چادر، فضای زندگی یکی از مهمترین ویژگی های چادر ضد آب است، اما اندازه گیری آن سخت ترین است. ابعاد سنتی چادر، مانند عرض، طول و ارتفاع قله، فقط بخشی از داستان را بازگو می کند. فضای دهلیز مشخص خواهد کرد که چه مقدار از وسایل شما را می توانید خارج از بدنه چادر نگه دارید و هندسه دیوار مهمترین عامل در تعیین "فضای زندگی" چادر است.
انتخاب ابعاد کف نسبتاً آسان است. حدود ۲۵ اینچ عرض برای هر نفر و حدود ۸۰ اینچ طول برای اکثر افراد مناسب خواهد بود. سرنشینان بلندتر یا کسانی که با یک حیوان خانگی مانند سگ اردو می زنند، ممکن است بخواهند چادرهایی را نگاه کنند که طول آنها به ۹۰ اینچ نزدیکتر است. انتخاب چادر بر اساس تعداد سرنشینان (به عنوان مثال چادر دو نفره) معمولاً مناسب خواهد بود.

اوج ارتفاع، اندازه گیری ارتفاع در بلندترین نقطه چادر است. ارزش و مهمتر از همه مکان، فضای زندگی یک چادر ضد آب را تعیین می کند. در حالی که ارتفاع قله بیشتر به طور کلی یک چادر جادار (با فرض ابعاد کف مشابه) به وجود می آورد ، مکان ارتفاع قله نیز به همان اندازه مهم است. 

چادرهای فوق سبک ضد آب؟ 

برای کسانی که دوست دارند بدون وسیله نقلیه و پای پیاده سفر کنند، چادرهای فوق سبک انتخاب بسیار خوبی هستند. گرچه گران ترند، این چادرها بهترین نسبت وزن به راحتی را ارائه می دهند. به طور کلی از پارچه های ظریف برای صرفه جویی در وزن و گزینه ای سریع استفاده می شود. این چادرها ممکن است حداقل ویژگی هایی برای صرفه جویی در وزن داشته باشند، بنابراین انتظار یک درب، چند عدد زیپ و حجم داخلی کمتر را داشته باشید. برخی از طرح ها حتی از سازه ای اسکلت کوهپیمایی برای پشتیبانی استفاده می کنند و باعث کاهش بیشتر وزن می شوند. چادرهای فوق سبک به دلیل مواد ظریفی که دارند، طبیعتاً چادرهای سه فصلی هستند.