gheymat_parche_berezent.jpg
پارچه برزنتی، پارچه ای است که جنس آن بسیار سخت و ضخیم است. معمولا این پارچه، ضد آب می باشد. علاوه بر اینکه ضد آب است این پارچه ، دارای آنتی باکتریال می باشد. معمولا بافته شده از نخ های پنبه ای مانند و یا کرباس می باشد. قیمت پارچه برزنتی بستگی به نوع و بافتش متغیر است. انواع پارچه برزنتی 5 مورد است :
1. برزنت موادی
2. برزنت خام
3. برزنت چاپی
4. برزنت آهاری
5. برزنت های خطی
مواد ساخت پارچه برزنتی
با افزایش هوش اقتصادی، تقاضا برای پارچه برزنتی نیز افزایش یافته است. برزنت انواع مختلفی دارد، اما ترکیبات ساخت مواد آن، در اصل دارای چهار مواد است. در زیر تفاوت بین 4 مواد ساخت پارچه برزنتی توضیح داده شده است.
• نایلون برزنت
• پارچه برزنتی
• فلز برزنت
• ابریشم برزنت
نایلون برزنت: ترکیب اصلی نایلون برزنت، الیاف پلی آمید است که نوعی الیاف مصنوعی است. ویژگی های نایلون برزنتی؛ بیشتر مقاومت در برابر استهلاک، در برابر فشار سنگین و ضد آب است. همچنین عدم کشش این مواد بسیار زیاد است.

پارچه تمیز کننده پلی استر: این پارچه به عنوان Terylene Tarpaulin شناخته می شود، به عنوان یک الیاف مصنوعی هم نیز شناخته می شود. مساحت و چگالی هر دو یکنواخت است. خواص شیمیایی آن از نایلون برزنت قوی تر است ، اما کشیدگی آن از نایلون پارچه کمتر است.
فلز برزنت: از ویژگی های Metal tarpaulin می توان به استحکام بالا، مقاومت در برابر استهلاک، مقاومت در برابر پارگی، مقاومت شیمیایی، سطح صاف و صیقلی آن اشاره کرد. و همچنین خاصیت رسانایی به خصوص خوبی دارد. عیب فلز برزنت است که خاصیت کشسانی بسیار کمی دارد.
پارچه ابریشمی: با مقایسه پارچه پنبه ای با پارچه ابریشمی، می توان به راحتی فهمید که پارچه ابریشمی از یکنواختی، استحکام کششی و سطح سطح بسیار بالاتری برخوردار است، اما نقطه ضعف پارچه ابریشمی این است که کشیدگی بیش از حد ، به سختی می تواند به حالت اولیه خود برگردد و همچنین مقاومت کمی در برابر نور دارد.

پارچه برزنت شمعی
پارچه های برزنت شمعی با کیفیت عالی و قیمت ارزان مشتری های زیادی دارد. از ویژگی های این پارچه می توان به نفوذ ناپذیر بودن مایعات به درون پارچه، نسوز بودن، نرمش پذیری و تنوع رنگی بالا این پارچه اشاره کرد. این پارچه تا دمای 500 درجه را تحمل می کند و در جهان به پارچه ضد آتش معروف است.

قیمت پارچه برزنتی متری
قیمت پارچه برزنتی حدودا 28 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم خرید و فروش می شود. برزنت کانتینری هم به ازای هر یک و نیم متر ، 23 هزار تومان خرید و فروش می شود. قیمت پارچه برزنتی ضد آب هم متری با قیمت 20 هزار تومان به فروش می رسد.
کاربرد پارچه برزنتی
از پارچه برزنتی برای محافظت در برابر باد، باران و نور خورشید به روش های زیادی استفاده می شود. از آن ها در حین ساخت و ساز یا بعد از بلایای طبیعی برای محافظت از سازه های در حال تکمیل یا آسیب دیده استفاده می شود. همچنین در جلوگیری از باد در هنگام نقاشی ساختمان و فعالیت های مشابه ، و مهار استفاده می شود.

استفاده از پارچه برزنتی در چه مواردی است ؟
شماره 1 : حمل و نقل
از پارچه های برزنتی می توانند در زمان حمل و نقل برای پوشاندن کالا ها استفاده کنند و از این روش می توان از آن ها برای نگهداری کالا های داخل کامیون و ماشین ها نیز استفاده کرد تا صدمه ای برای اجناس اتفاق نیفتد.
شماره 2 : ساخت و ساز
در صورت بروز هرگونه نشتی و یا سوراخ در یک ساختمان برای جلوگیری از آسیب دیدن ساختمان، پوشش سریع ساختمان با برزنت می تواند فکر خوبی باشد.
شماره 3 : پناهگاه های موقت
در صورت نیاز ناگهانی به سر پناه، یک برزنت بزرگ می تواند یک منطقه تمیز و امن را برای چند نفر یا یک گروه فراهم کند. به راحتی می توانید یک پارچه برزنتی را بردارید و در هنگام سفر از آن برای ایجاد سقف استفاده کنید.
شماره 4 : کشاورزی

کشاورزان کوچک و بزرگ می توانند از استفاده برزنت سود ببرند. پارچه برزنتی بسیار کم قیمت و سودمند است.