Cloth-canopy-fabric

سایبان پارچه ای ها در طول تاریخ از مواد متعددی ساخته شده اند، اما اکنون، ما به پارچه های قوی و ارزان قیمتی دسترسی داریم که سایبان ها را بادوام تر و ماندگار تر کرده و از ما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. متداول ترین مواد مورد استفاده برای پارچه های سایبان شامل وینیل، اکریلیک، پلی استر و سایر پارچه های طبیعی مانند پنبه است. با این حال، پارچه های اکریلیک و وینیل به دلیل دوام فوق العاده و خواص مقاوم در برابر آب و هوا ثابت کرده اند که موثرترین و محبوب ترین گزینه ها هستند.

اکریلیک 

پارچه های اکریلیک به دلیل دوام بی نظیری که دارند، انتخابی عالی هستند. آن ها قابل تنفس و آب گریز هستند و ثبات ابعادی فوق العاده ای را ارائه می دهند (یعنی پارچه کشیده نمی شود)، و گرما را به دام نمی اندازد، همه این ها پارچه های اکریلیک را به گزینه ای ایده آل در مناطق گرم و مرطوب تبدیل می کند. پارچه های سازه های پارچه ای اکریلیک معمولاً مات و نسبتاً محکم هستند، بنابراین برای مقاومت در برابر باد های سنگین عالی هستند. 

علاوه بر این، آن ها در برابر تغییر رنگ، کپک و قارچ مقاومت می کنند و به طور موثر از شما و مهمانانتان در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند. آن ها حتی توسط بنیاد سرطان پوست توصیه می شوند، بنابراین می توانید با خیال راحت از فضای بیرونی خود لذت ببرید!

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: استفاده از سایبان پارچه ای در مدارس

 وینیل

یکی دیگر از گزینه های محبوب برای پارچه های فضای باز، وینیل است. سایبان های پارچه ای وینیل مقاوم در برابر لکه و آب و هوا، شفاف و مستحکم هستند و همچنین به راحتی تمیز و مراقبت می شوند. علاوه بر این، آن ها هم چنین در برابر کپک و باکتری مقاوم هستند و محافظت موثری در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند. مواد پوشش داده شده با وینیل نسبت به مواد اکریلیک اندکی محکم ‌تر هستند و برای مناطقی با رطوبت بالا انتخاب خوبی می باشند.

پارچه های وینیل از آن جایی که به طور کامل از نفوذ آب به پارچه و پاسیو شما جلوگیری می کنند، برای تراس های تجاری ایده آل هستند. ایراد اصلی پارچه ‌های وینیل این است که نسبت به پارچه‌ های دیگر سفت ‌تر هستند و باعث می‌شوند گردش هوا کم تر و گرمای بیشتری در زیر ناحیه سایه‌دار به دام بیفتد. در نهایت، پارچه‌های با روکش وینیل در مقایسه با پارچه‌های اکریلیک دارای طیف نسبتاً محدودی از سبک‌ها و رنگ‌ ها هستند.

این برزنت ها شباهت هایی به PVC دارند زیرا هر دو به طور طبیعی در برابر آتش مقاوم هستند. این بدان معنا نیست که آن ها نمی توانند بسوزند، اما پس از اعمال گرما، خود به خود نمی سوزند. برای ذوب شدن آن باید یک منبع حرارتی پیوسته تامین شود، و حتی در آن صورت، بعید است که این اتفاق بیفتد مگر در شرایط شدید. به همین دلیل، نباید از دیدن وینیل و پی وی سی در برزنت های مقاوم در برابر آتش و همچنین برزنت های عایق تعجب کنید. تولید وینیل عموماً ارزان است، بنابراین ممکن است بتوانید انواع ارزان‌ قیمت و با کیفیت از برزنت‌ های وینیل را برای سایبان پارچه ای خود بیابید.

پلی اتیلن 

پلی اتیلن یک گرید پلاستیکی رایج است که در ساخت و ساز سایبان پارچه ای استفاده می شود. به خودی خود ضد شعله نیست مگر اینکه با مواد شیمیایی درمان شود. با این حال، برزنت های پلی اتیلن به طور طبیعی ضد آب هستند، بنابراین با مهر و موم محکم، می توان از آن ها برای جلوگیری از خیس شدن در برابر باران استفاده کرد. پلی اتیلن که در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است و برای مقابله با ساییدگی های سخت بسیار قوی ساخته شده است، همچنین در برابر کپک و قارچ نیز کاملاً آسیب ناپذیر است. از همین رو با بکارگیری برزنت پلی اتیلن می توان یک سایبان چادری آنتی باکتریال در اختیار داشت.

کتان 

برزنت های کتان از پنبه، پلی استر یا هر دو ساخته می شوند. ترکیب این ها با هم می توانند برزنت های فوق العاده بادوام بسازند. بوم پلی استر بسیار شبیه پلی اتیلن است به این معنا که واقعاً بو ندارد، در حالی که پنبه قطعا می تواند خلاف این موضوع باشد. بوم پنبه ای در طول زمان مستعد آسیب اشعه ماوراء بنفش است، در حالی که بوم پلی استر این آسیب را بسیار بهتر تحمل می کند.

یکی از ویژگی هایی که هر دو ماده در کنار خود دارند، مقاومت در برابر پارگی است. پاره کردن یکی از این ها دشوار است، به این معنی که در مقابل آب و هوای بد و ساییدگی ها از بین نمی روند. هر دو نوع بوم اغلب ممکن است با یک پوشش مقاوم در برابر آب مجهز شوند، که ممکن است لازم باشد هر سه تا پنج سال یک بار دوباره اعمال شود.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله مشخصات پارچه مناسب برای سایبان پارچه ای را نیز مطالعه کنید. 

 

سیلنیلون

مخلوطی از سیلیکون و نایلون، این ماده هیبریدی بیشتر به عنوان پارچه برچسب خورده است تا اینکه یک ماده باشد. این در اصل یک برزنت نایلونی است که از هر دو طرف با یک مایع سیلیکونی پوشانده شده است، و این چیزی است که احتمالاً در سایبان های پارچه ای نیز دیده ‌اید. سیلنیلون بسیار مقاوم در برابر باد است، اگرچه قوی ترین ماده ای نیست که می توانید برای سایبان پارچه ای خود استفاده کنید.

نتیجه گیری

انتخاب شما در مواد اولیه مرغوب و با کیفیت، چه اکریلیک یا وینیل یا هر نوع پارچه دیگری به نوع آب و هوای رایج در منطقه شما و کاربرد مورد نظر سایبان پارچه ای بستگی دارد. اگر در محل استفاده درجه حرارت های متفاوتی را تجربه می کنید، اکریلیک بهترین گزینه شماست. اگر مواد محکم ‌تری را ترجیح داده و رطوبت و گرمای کم تری را تجربه می‌ کنید، وینیل بهترین و ارزان ترین پارچه سایبان برای خرید است. از طرفی دیگر برای حداکثر راحتی و طراحی منحصر به فرد، اکریلیک به دلیل قابلیت تنفس و تنوع در انتخاب پارچه و سبک، متریال ترجیحی برای استفاده در سایبان پارچه ای به حساب می آید. شما برای سفارش و خرید انواع سایبان و سازه چادری می توانید با مشاوران و کارشناسان دنیای چادر در ارتباط باشید.