sakht_estakhr.jpg

امروزه، ساخت استخر برای بسیاری از ساختمان های مسکونی، ورزشی و بسیاری از دیگر انواع سازه ها، نسبت به قدیم رونق و شتاب زیادی به خود گرفته است . در این راستا در این مطلب کوتاه با توجه به بسیاری از الزامات ساخت استخر ، اطلاعاتی را در اختیار شما می گذاریم که علاوه بر جلوه گر نمودن احداث و ساخت استخر در این شرکت، کمی هم با ضوابط ساخت انواع استخر در محیط های متفاوت، از طرف سازمان های متولی آشنا گردید .
برخی از مقررات ساخت استخر که بر اساس قانون می بایست حتما، رعایت شود :
عموم استخرها، فارغ از بنا شدن در چه نوع سازه ای؛ می بایست تابع مقررات سازمان تربیت بدنی و شهرداری مناطق مختلف باشد که، با توجه به طولانی بودن آیین نامه، ما در این مطلب تنها به نکات و الزامات خاصی به صورت گذرا اشاره خواهیم کرد :
نکته ی اول و مهم این است که ساخت استخر در هر مکانی ، و از هر نوعی ( اعم از سرپوشیده یا آزاد)، الزاما باید به تایید سازمان های متولی برسد.
نکته ی مهم بعد این است که، این مجوز بر اساس میزان مقاومت و آزمایش بستر، کاربری استخر و بسیاری از نکات دیگر صادر می شود و با دریافت محاسبات و نقشه های طراح، در صورت نبود مشکل، به تایید می رسد .
فرایند ساخت استخر :
پس از اخذ تاییدیه های لازم، بر اساس نقشه های ساخت، اولین قدم گود برداری از بستر استخر، است. تابع مجوز تهیه شده، کارفرما حق حفر استخر تا میزان اجازه داده شده را دارد و نه بیشتر. پس از این مرحله که کاری زمان بر، دقیق و نیازمند حضور یک کارشناس خبره است؛ دیواره های استخر می باید شاتکریت گردد تا ، ریزشی از جداره های خاکی استخر، صورت نگیرد.
کف سازی استخر:
کف سازی استخر شامل دو بخش است که در مرحله اول باید عملیات آرماتوربندی و مسلح نمودن استخر انجام گیرد . در مرحله بعد، با بهره گیری از لوله کش های آشنا به ساخت استخر، می بایست لوله های دفنی اعم از لوله های کلرزنی، لوله های پی وی سی پر کننده و همینطور سیستم تخلیه استخر، بر اساس نقشه های مورد تایید تاسیسات در ساخت استخر، مورد اجرا قرار گیرد.
عایق بندی استخر:
شاید بیهوده نباشد اگر عایق بندی استخر را یکی از مهم ترین مراحل ساخت استخر عنوان نماییم. شاید از دور ، این کار چندان سخت به نظر نرسد ؛ اما حقیقت این است که با توجه به نفوذ ناپذیر بودن جداره ها، این عملیات و عایق بندی استخر، یکی از مهم ترین و دقیق ترین کارها را چه از نقطه نظر ساخت و چه از لحاظ محاسبه، در بر می گیرد.
در این مرحله از ساخت استخر، علاوه بر متریال متداولی مانند ایزوگام و ... ، امروزه امکان این امر وجود دارد که با ایجاد یک لایه ی نانو از موادی که به عایق بودن استخر، کمک بسیار بزرگی می نمایند، بهره برد.
آماده سازی نهایی کف استخر با بتن ریزی ساخت استخر :
پس از به پایان رسیدن مراحل یاد شده، می بایست کف استخر جهت تکمیل فرایند ساخت استخر ، بتن ریزی شود که به طور معمول می بایست از بتن 400 کیلوگرم بر متر مکعب، جهت این موضوع بهره گیری شود . در آخرین مراحل ساخت استخر، می بایست از کاشی و سرامیک مخصوص استخر، جهت ایجاد دیواره و کف استخر، استفاده گردد که این مورد می تواند زیبایی خیره کننده ای به استخر و به طور کلی پروسه ی ساخت استخر، ببخشد.
سفرش ساخت استخر جهت باغ، ویلا و منازل شما در طرح های گوناگون متناسب سلیقه شما را با کادر مهندسی مجرب توسط مجموعه دنیای چادر پذیرا می باشیم.